Hallo!
Ik zoek een band met iets meer grip dan een Schwalbe Thunder Burt maar die wel nog licht loopt. Na wat googlen lijken de Schwalbe Racing Ralph, Specialized Renegade en Continental Raceking Racesport kandidaten te zijn.
Iemand hier ideeën voor een andere band waar ik ook naar kan kijken?
Bij voorbaat dank!
Middel grove MTB Band
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36
Je hebt drie mooie banden. Ik zeg neem er een!
Alles hangt ervan af wat en waar je wil rijden... Ik ben zelf redelijk fan van de Schwalbe Rocket Ron Evo als alround band in de lage landen in de winter, maar nogmaals, dat is zeer persoonlijk.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37659
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik rij met R-ron voor en R-ralph achter. Kun je vrijwel alles in NL prima mee hebben. En in zomer meestal R-ralph voor en achter. King is wat smal trouwens, gebruik d MountainKing in de Alpen.
Less is bore
@daniel1975 al eens een Roro voor én achter geprobeerd? Persoonlijk heb ik het idee dat deze een met Rara gelijkwaardige rolweerstand heeft (zou ook zo zijn volgens de website van Schwalbe), maar wel meer grip.
Zelf heb ik geëxperimenteerd met een Rubena Scylla (achter) en Rubena Kratos (voor). De Kratos heeft voor mij te veel rolweerstand. De band is te vergelijken met de Nobby Nic van Schwalbe.
De Scylla zit tussen de Thunder Burt en een Roro in. De Scylla heeft stugge noppen op de schouders van de band, waardoor deze erg voorspelbaar is (breekt niet zomaar uit). In de zomer had ik deze band voor en een Thunder Burt achter gemonteerd.
Inmiddels is de Scylla naar het achterwiel verplaatst i.c.m. met een R-ron om het voorwiel.
Zelf heb ik geëxperimenteerd met een Rubena Scylla (achter) en Rubena Kratos (voor). De Kratos heeft voor mij te veel rolweerstand. De band is te vergelijken met de Nobby Nic van Schwalbe.
De Scylla zit tussen de Thunder Burt en een Roro in. De Scylla heeft stugge noppen op de schouders van de band, waardoor deze erg voorspelbaar is (breekt niet zomaar uit). In de zomer had ik deze band voor en een Thunder Burt achter gemonteerd.
Inmiddels is de Scylla naar het achterwiel verplaatst i.c.m. met een R-ron om het voorwiel.
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Inmiddels voor en achter Rocket Ron (Performance) er op liggen, en ze bevallen uitstekend! Met Raceking had ik met name voor behoorlijk onderstuur over de afgevallen blaadjes, de kleine nopjes van de RR lijken daar net wat meer doorheen te prikken. En het loopt lekker licht.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Als het goed droog is rijd ik op m'n thunder burts en zoek een band erbij voor als het nat is.
Hoor net dat de Raceking moeilijk tubeless te maken is (notube) en dat die liteskin RoRo lichter loopt dan het lijkt en ook lichter is dan de RR. Ga daarom toch de RoRo proberen in 2.10 uitvoering.
Hoor net dat de Raceking moeilijk tubeless te maken is (notube) en dat die liteskin RoRo lichter loopt dan het lijkt en ook lichter is dan de RR. Ga daarom toch de RoRo proberen in 2.10 uitvoering.
Mvgr, Japeape
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37659
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Raceking ligt op wielset van mevr75 gewoon tubeless hoor. Ging probleemloos.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12637
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb zaterdag twee michelins wild race r ultimate advanced 2.25 besteld. ben benieuwd, vroeger altijd fan van michelin, mooi rond profiel, licht en echt de beloofde breedte. Nog geen ervaring dus. Jammer dat Michelin geen mooi xc lineup maakt. (Ik vind michelin toch een stuk beter staan op je fiets dan schwalbe.)
Mu met een Roro voor en Rara achter, kan altijd wat mij betreft droog/nat geen probleem. Extreme modder misschien iest anders, maar dan rijd ik niet
Een race king maakt niet moeilijker of makkelijker dicht dan een schwalbe liteskin. Net ff geluk hebben, de een is zo dicht de ander is geklooi. De conti,s lijken de vloeistof meer op te zuigen, stonden bij mijn sneller droog.
De conti geeft bv extreem veel grip op nat asphalt en stenen. en iets minder in nat terrein.
@WM, de roro geeft volgens rolweerstand tests in de duiste bladen inderdaad iets minder weerstand als is het maar 1 watt, niet te merken dus. Echter is de vraag waarom ook vrijwel alle wedstrijdrijders (voor de TB) achter met een rara reden. wellicht geeft de roro onder belasting van meer kilo,s meer weerstand.
Mu met een Roro voor en Rara achter, kan altijd wat mij betreft droog/nat geen probleem. Extreme modder misschien iest anders, maar dan rijd ik niet
Een race king maakt niet moeilijker of makkelijker dicht dan een schwalbe liteskin. Net ff geluk hebben, de een is zo dicht de ander is geklooi. De conti,s lijken de vloeistof meer op te zuigen, stonden bij mijn sneller droog.
De conti geeft bv extreem veel grip op nat asphalt en stenen. en iets minder in nat terrein.
@WM, de roro geeft volgens rolweerstand tests in de duiste bladen inderdaad iets minder weerstand als is het maar 1 watt, niet te merken dus. Echter is de vraag waarom ook vrijwel alle wedstrijdrijders (voor de TB) achter met een rara reden. wellicht geeft de roro onder belasting van meer kilo,s meer weerstand.