Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Middel grove MTB Band

japeape
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 okt 2007 00:04

japeape 09 dec 2015 22:56

Hallo!

Ik zoek een band met iets meer grip dan een Schwalbe Thunder Burt maar die wel nog licht loopt. Na wat googlen lijken de Schwalbe Racing Ralph, Specialized Renegade en Continental Raceking Racesport kandidaten te zijn.

Iemand hier ideeën voor een andere band waar ik ook naar kan kijken?

Bij voorbaat dank!
Mvgr, Japeape

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 10 dec 2015 00:36

Je hebt drie mooie banden. Ik zeg neem er een!

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 10 dec 2015 02:02

Black panthers. Band met bakken grip en toch licht lopen. Vergelijkbaar met de Ralph, de renegade is het gewoon net niet. Compound wat te hard eigenlijk. De King is een lekker bandje maar snel lek.

bartg
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 apr 2011 12:19

bartg 10 dec 2015 07:17

Alles hangt ervan af wat en waar je wil rijden... Ik ben zelf redelijk fan van de Schwalbe Rocket Ron Evo als alround band in de lage landen in de winter, maar nogmaals, dat is zeer persoonlijk.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 dec 2015 07:51

Ik rij met R-ron voor en R-ralph achter. Kun je vrijwel alles in NL prima mee hebben. En in zomer meestal R-ralph voor en achter. King is wat smal trouwens, gebruik d MountainKing in de Alpen.
Less is bore

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 10 dec 2015 09:02

@daniel1975 al eens een Roro voor én achter geprobeerd? Persoonlijk heb ik het idee dat deze een met Rara gelijkwaardige rolweerstand heeft (zou ook zo zijn volgens de website van Schwalbe), maar wel meer grip.

Zelf heb ik geëxperimenteerd met een Rubena Scylla (achter) en Rubena Kratos (voor). De Kratos heeft voor mij te veel rolweerstand. De band is te vergelijken met de Nobby Nic van Schwalbe.

De Scylla zit tussen de Thunder Burt en een Roro in. De Scylla heeft stugge noppen op de schouders van de band, waardoor deze erg voorspelbaar is (breekt niet zomaar uit). In de zomer had ik deze band voor en een Thunder Burt achter gemonteerd.
Inmiddels is de Scylla naar het achterwiel verplaatst i.c.m. met een R-ron om het voorwiel.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 10 dec 2015 09:53

Inmiddels voor en achter Rocket Ron (Performance) er op liggen, en ze bevallen uitstekend! Met Raceking had ik met name voor behoorlijk onderstuur over de afgevallen blaadjes, de kleine nopjes van de RR lijken daar net wat meer doorheen te prikken. En het loopt lekker licht.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

japeape
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 okt 2007 00:04

japeape 10 dec 2015 13:22

Bedankt voor de suggesties en ik lijk redelijk in de goede richting te zitten met mijn keuzes. Die vredestein black panthers lijken vrij zwaar i.v.m. de ThuBu en Renegade. De Roro vind ik al teveel rolweerstand hebben.
Mvgr, Japeape

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 11 dec 2015 12:59

Op wat voor ondergrond ga je rijden dan!? Ik vind de Rocket Ron een heerlijke band voor ongeveer alles in Nederland het hele jaar door. (ex Zuid Limburg, dan is ie wat te snel lek)

japeape
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 okt 2007 00:04

japeape 11 dec 2015 13:47

Als het goed droog is rijd ik op m'n thunder burts en zoek een band erbij voor als het nat is.

Hoor net dat de Raceking moeilijk tubeless te maken is (notube) en dat die liteskin RoRo lichter loopt dan het lijkt en ook lichter is dan de RR. Ga daarom toch de RoRo proberen in 2.10 uitvoering.
Mvgr, Japeape

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2015 18:22

Raceking ligt op wielset van mevr75 gewoon tubeless hoor. Ging probleemloos.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 dec 2015 20:20

Ik heb zaterdag twee michelins wild race r ultimate advanced 2.25 besteld. ben benieuwd, vroeger altijd fan van michelin, mooi rond profiel, licht en echt de beloofde breedte. Nog geen ervaring dus. Jammer dat Michelin geen mooi xc lineup maakt. (Ik vind michelin toch een stuk beter staan op je fiets dan schwalbe.)

Mu met een Roro voor en Rara achter, kan altijd wat mij betreft droog/nat geen probleem. Extreme modder misschien iest anders, maar dan rijd ik niet :-)

Een race king maakt niet moeilijker of makkelijker dicht dan een schwalbe liteskin. Net ff geluk hebben, de een is zo dicht de ander is geklooi. De conti,s lijken de vloeistof meer op te zuigen, stonden bij mijn sneller droog.

De conti geeft bv extreem veel grip op nat asphalt en stenen. en iets minder in nat terrein.

@WM, de roro geeft volgens rolweerstand tests in de duiste bladen inderdaad iets minder weerstand als is het maar 1 watt, niet te merken dus. Echter is de vraag waarom ook vrijwel alle wedstrijdrijders (voor de TB) achter met een rara reden. wellicht geeft de roro onder belasting van meer kilo,s meer weerstand.

Plaats reactie