Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Elite/Tacx smarttrainers......

Gaffelracer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jan 2014 21:27

Gaffelracer 05 dec 2015 21:34

Fiets al een tijdje maar sinds 1 jaar actiever en inmiddels lid van een wielerclub.
Ben afgelopen zomer begonnen bij de startersgroep en dit ging al aardig. Kon goed mee.
Wil langzaam maar zeker wel een stapje hoger en toch wel goed meekomen met de iets gevorderdengroep.Dit betekend meer trainen !
Omdat ik in de winter alleen nog zondags overdag kan fietsen overweeg ik een fietstrainer aan te schaffen om ook 's avonds een training te kunnen doen. Gezien de huidige (interactieve) ontwikkelingen op dit gebied wordt het trainen natuurlijk wel veel interessanter. Zou anders niet zo snel een trainer aanschaffen.
Ondanks het feit dat ik een beginner ben (niet in leeftijd) ben ik altijd wel voorstander van als je iets koopt dan meteen maar iets goeds.

Heb mij al redelijk in dit onderwerp ingelezen en de nodige youtube filmpjes bekeken wat betreft smarttrainers/Zwift etc. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Elite Realtour turbo muin maar deze is wel behoorlijk aan de prijs. De Realtour B+/Axiom is ook een optie maar twijfel over het geluidsniveau en met een extra wiel/band/cassette loopt ook hier de prijs snel op.

Een aantal vragen blijven hangen:
Wat betreft de Tacx trainers (Vortex/Buschido) heb ik begrepen dat deze qua geluid het niveau straaljager evenaren. Heb hier dus absoluut geen zin in. Elite trainers schijnen stiller te zijn.
Vraag: Zit er veel verschil tussen de wheel-on trainers van Elite (Realtour/Real Axiom) en de wheel-off trainers (Muin serie) ? Komen andere merken qua geluid hierbij in de buurt ?

Mijn fiets is met Campa afgemonteerd. Is dit een probleem bij de wheel off trainers ?

Wil ook graag het Zwift programma gaan gebruiken. Gaat dit betekenen dat ik straks 10 dollar betaal voor Zwift en 10,- voor de Real software, dus 20,- per maand ?

Kan de Tacx software/filmpjes ook gedraaid worden op de Elite trainers ?

Zwift is interactief en kan de weerstand van je trainer na gelang het stijgingspercentage aanpassen.
Nu heeft niet iedereen op Zwift een aanpasbare trainer. Betekend dit dat deze Zwifters fluitend de berg oprijden en ik met vollopende benen er achteraan hark ?

Vraag voor de zekerheid: is een carbon frame een probleem bij fietstrainers ?

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 05 dec 2015 21:40

Ik heb zelf een realtour b+. Stil en bevalt prima.

Ik betaal geen abonnement voor Elite, alleen voor Zwift dus $10 per maand.

Zwift past het vermogen van je trainer aan om het zo realistisch mogelijk te maken. Kan je trainer dat niet (niet smart dus) dan wordt je virtuele snelheid aangepast.

Carbon is geen probleem. Al is het wel zo dat er geen garantie gegeven wordt op schade ontstaan door gebruik van een carbon frame in een trainer.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 dec 2015 07:59

YFood !!!

donarrie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 apr 2013 19:50

donarrie 06 dec 2015 11:56

DCrainmaker geeft idd een mooi overzicht. Heb zelf na jaren tacx (incl. films) een Wahoo Kickr aangeschaft. Geweldig ding, prima vermogens training bij lage snelheid (= nog stiller) en compatible met veel (de meeste) app's vergeleken met tacx.

Plaats reactie