Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

hayes

hayes 30 aug 2021 21:02

Iemand ervaring met de Sigma Buster 700?
Ik overweeg een abo op Fiets met de Sigma Buster en Blazer erbij (eigenlijk al verjaardagscadeau).

Maar ik hou niet van het type houdertje met een schroef. Heb veel liever systeem zoals Lezyne met rubber ringen.
Ik vraag me af of de Sigma wel op een semi aero stuur past bijvoorbeeld.
Er wordt wel zo'n gopro stukje bijgeleverd. En dat kan dan weer onder de Hide My Bell denk ik.

Afbeelding

Een alternatief is een abo op Bahamontes. Heel ander soort tijdschrift en geen extraatjes ;)

Ik heb vanmorgen trouwens voor het eerst m'n lichtjes weer moeten zoeken. Eind augustus gdvr :shock:
Laatst gewijzigd door hayes op 30 aug 2021 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 30 aug 2021 21:06

Je kunt voor alle sigma busters een gopro aansluiting bestellen, kun je hem onder je computer hangen (mits je daar een gopro bevestiging hebt of kunt aanschaffen). Werkt veel prettiger dan op een stuur.’

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 30 aug 2021 21:07

Als aanvulling: voor het blad fiets hoef je het abo niet te nemen. Na jaren abo te hebben gehad, het dit jaar opgezegd, mis het geen seconde.

hayes

hayes 30 aug 2021 21:16

Ja. Ik kwam via google (op zoek naar lichtje) bij de aanbieding terecht.
90 euro voor één jaar met de Sigma Buster 700 én de Blazer. Ik vind de Buster online ook aan een stuk minder dan de adviesprijs (duh!).
Dat maakt de deal al minder interessant... Op zich ook nog geen licht nodig, maar ik heb er graag één als reserve.
Eén lyzyne doet het nog perfect, van de ander hoor ik van alles rammelen binnenin, maar hij blijft het wel doen.

Zoals ik meestal doe, even afwachten en zien of ik het later nog steeds tempting vind.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 aug 2021 21:43

Bahamontes vind ik een heel tof blad om te lezen.
Ook helemaal anders dan de meeste andere fiets gerelateerde magazines.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 30 aug 2021 22:04

hayes schreef: 30 aug 2021 21:02 Iemand ervaring met de Sigma Buster 700?
Ik overweeg een abo op Fiets met de Sigma Buster en Blazer erbij (eigenlijk al verjaardagscadeau).

Maar ik hou niet van het type houdertje met een schroef. Heb veel liever systeem zoals Lezyne met rubber ringen.
Ik vraag me af of de Sigma wel op een semi aero stuur past bijvoorbeeld.
Er wordt wel zo'n gopro stukje bijgeleverd. En dat kan dan weer onder de Hide My Bell denk ik.

Afbeelding

Een alternatief is een abo op Bahamontes. Heel ander soort tijdschrift en geen extraatjes ;)

Ik heb vanmorgen trouwens voor het eerst m'n lichtjes weer moeten zoeken. Eind augustus gdvr :shock:
Mijn vrouw heeft de Buster op haar helm. Dolenthousiast over de lamp, helmbevestiging is prima. Zat licht, goed gefocussed.
Stuurhouder nooit gebruikt.
Dogma F

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 30 aug 2021 23:49

hayes schreef: 30 aug 2021 21:02 Iemand ervaring met de Sigma Buster 700?
Ik overweeg een abo op Fiets met de Sigma Buster en Blazer erbij (eigenlijk al verjaardagscadeau).

Maar ik hou niet van het type houdertje met een schroef. Heb veel liever systeem zoals Lezyne met rubber ringen.
Ik vraag me af of de Sigma wel op een semi aero stuur past bijvoorbeeld.
Er wordt wel zo'n gopro stukje bijgeleverd. En dat kan dan weer onder de Hide My Bell denk ik.

Afbeelding

Een alternatief is een abo op Bahamontes. Heel ander soort tijdschrift en geen extraatjes ;)

Ik heb vanmorgen trouwens voor het eerst m'n lichtjes weer moeten zoeken. Eind augustus gdvr :shock:
Ik heb de buster 700 onder mijn fietscomputer hangen met zo'n go pro aansluiting. Werkt goed, zit stevig. Geeft meer dan voldoende licht, om in het donker te fietsen.

i-mac

i-mac 31 aug 2021 08:14

Ik heb deze nu al een tijdje, en die doet het heel erg goed. Ja, van bij alie, maar naar hun normen, niet goedkoop (€45 met extra batterij). Je kan deze op het stuur monteren, of op een gopro vastzetten. Het licht voldoet aan de Duitse StVZO norm (je verblind tegemoet komende fietsers niet). Je kan kiezen tussen 4 verschillende lichtsterktes, en een flikkerend licht. Het enige minpunt, is dat je niet kan zien wanneer de batterij leeg is. Maar het wisselen van de batterij is heel eenvoudig. In een handomdraai is dat gebeurt.

Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 31 aug 2021 10:25

hayes schreef: 30 aug 2021 21:02 Iemand ervaring met de Sigma Buster 700?
Ook hier goede ervaringen met de Buster700. Ik gebruik de Buster vnl. voor woon-werkverkeer. En dan heb je meer dan genoeg licht. Ik zet 'm bijvoorbeeld niet eens in de sterkste stand. Voordeel van deze is dat je enigzins een gerichte straal hebt zodat je het overige verkeer niet al teveel verblindt.....

Ik heb 'm ook onder mijn ICM hangen d.m.v. een GOPRO mount.
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 31 aug 2021 21:56

Thanks voor de info.
IK ga het nog even aanzien. Voorlopig geen abo op Fiets & Sigma lichtjes.
Zal Bahamontes worden als verjaardagscadeautje.

Lichtje komt later wel.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 08 okt 2021 21:10

Een collega wil een goede set kopen voor zijn racefiets. Het is een Trek Emonda met aerostuur en Aero zadelpen. Iemand aanrader?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

hayes

hayes 08 okt 2021 21:35

Een aero zadelpen is niet meteen een probleem.
IK heb net de Sigma Blaze als achterlichtje gekocht. Nog niet getest.
Daar zit één led als gewoon lichtje en twee leds die als remlicht dienen. Een snelle test door wat heen en weer te zwaaien lijkt te bevestigen dat het wel goed werkt.

Als voorlicht heb ik Lezyne 800 en 1100. Die passen normaal wel op een aero stuur, als moet je de rubber band wel serieus rekken. Maar ik doe het nu al een tijd en die rubber bevestiging houdt het nog steeds vol.

De Lezyne gebruik ik meestal op stand twee of drie. En dan duw ik die nog even naar beneden als ik iemand kruis, want zelfs simpele lichten van elektrische fietsen verblinden mij. Dus uit hoffelijkheid een paar seconden even naar beneden.

Plaats reactie