Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 05 nov 2019 17:20

Gister werd mn Gloworm 1200cx geleverd. Zondag gekocht met 20% korting bij Futurum. Helaas was het een maandagochtend modelletje, mini-usb kon er met geen mogelijkheid in, was inwendig iets verschoven. Vandaag teruggestuurd en net een Exposure Strada MK10 RS gekocht.

Kan niet wachten tot hij bezorgd word!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 nov 2019 14:29

kopjethee schreef: 05 nov 2019 17:20 Gister werd mn Gloworm 1200cx geleverd. Zondag gekocht met 20% korting bij Futurum. Helaas was het een maandagochtend modelletje, mini-usb kon er met geen mogelijkheid in, was inwendig iets verschoven. ..............
Een review bij Futurum geeft aan dat je blijkbaar niet de enige was met een "maandagmorgen" model.
I know myself like no one else
Nothing to defend

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 06 nov 2019 21:45

Lcsmet schreef: 06 nov 2019 14:29
kopjethee schreef: 05 nov 2019 17:20 Gister werd mn Gloworm 1200cx geleverd. Zondag gekocht met 20% korting bij Futurum. Helaas was het een maandagochtend modelletje, mini-usb kon er met geen mogelijkheid in, was inwendig iets verschoven. ..............
Een review bij Futurum geeft aan dat je blijkbaar niet de enige was met een "maandagmorgen" model.

Waarschijnlijk een hele slechte lichting. Maar dan hebben ze geen goede QC.

Kwam wel goed uit de lampentest vd vorige Fiets

mimoza
Forum-lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 07 nov 2019 01:31

Ik heb een Gloworm x2, volledig tevreden van!
Heel compleet pakket, nooit te weinig licht, enkel de remote wil wel eens zonder verbinding vallen na een aantal dagen.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 07 nov 2019 08:43

hayes schreef: 02 nov 2019 18:22 Mijn dure Lezynes laten het afweten.
Mijn goedkope Chineesjes niet.
Conclusie?
Hope kopen :mrgreen:
Mooie stevige aluminium behuizing. Echt gemaakt voor de eeuwigheid!

R4 al sinds 2012 in gebruik. En veel gebruikt! En de eerste (2 cellen) accu begint nu een beetje 'op' te raken (al kan ik op de laagste stand nog met gemak anderhalf uur rijden). Onderdelen als een vervangende accu zijn gewoon te koop. En er komt nu een 4 cellen vervanger zodat ik (alleen rijdend) in de polder zonder tegenligger ook de sterkste stand kan voeren zonder bang te zijn dat de accu leeg raakt.

Ik heb die R4 ooit voor 200EUR gekocht. Een prima investering gezien de levensduur tot nu toe, En ik hoop er nog zeker jaren gebruik van te maken. Ondertussen heeft Hope de R4 voorzien van een '+' met nog meer lichtopbrengst.

Daarnaast heb ik ook (al jaren) een R1 in gebruik. In eerste instantie als helmplamp voor bij het mountainbiken in aanvulling op de R4 op het stuur. Maar op de weg kan de R1 ook prima op het stuur. De R1 is trouwens niet meer te koop.

Deze lampen strooien wel flink met het licht, Ik scherm de lamp altijd met mijn hand af bij een tegenligger (als dat enigzins veilig kan). Verder maar zoveel mogelijk op plaatsen rijden waar er weinig tegenliggers zijn). In WW-verkeer is dat wel iets moeilijker. En het valt zeker op dat er tegenwoordig veel fietsen zijn met erg sterke ledlampen (zelfs al gewone stadsfietsen). Als ik zie dat een tegenligger dan niet dimt dan moet ik bekennen dat ik het niets doe.
Ride bikes, not tanks!

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 07 nov 2019 09:06

Vorig jaar Leyzine XL 800 aangeschaft: voldoende licht voor een rit langs onverlichte wegen.
De achterlichtjes, waarvan de naam me ontsnapt, vorige week vervangen door Lezyne KTV Pro Smart.
Enorme verbetering!
Daarnaast hebben we elk nog 2 lichtjes van Wowow (https://www.raceviz.be/p/magnetlight/) aan onze kleding.

karl
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 09 sep 2010 01:44

karl 08 nov 2019 00:51

Vraagje,
Paar jaar terug de Ravemen PR1200 gekocht. Super tevreden van.
Is wel een vaste lamp die op het stuur gemonteerd wordt. Tot nu toe heb ik nog geen lampje op mijn helm geplaatst en ik zou dit nu toch wel stilaan willen doen.
Welke zouden jullie mij aanraden? Denk zo een 100 Euro uit te trekken als budget.
Het gaat dus om een 'bijkomende' verlichting.
Alvast bedankt voor de tips.
K

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 08 nov 2019 22:31

Ik heb zelf de lichten van Bontrager. Er bestaat een 1000 en 1300lm versie in, de 1300lm kan je ook bedienen via je garmin of een andere ANT+ remote. https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... p/p/27821/

Ik heb de versie met remote, bij avondritten met de MTB kan je zo gemakkelijk switchen tussen de standen. Zoals hier al eerder gezegd is heb je die zwaarste stand eigenlijk niet nodig, als je op het stuur + helm pakweg 500lm heb zie je meer dan genoeg, en dat is dan nog off-road.

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 09 nov 2019 00:40

Heb zelf ook de Bontrager ion pro 1300 lumen

Erg fijne lamp , maar zet niet de bluetooth ervan uit want die krijg je nooit meer aan daarna en dan werkt de lamp niet meer op garmin of met de Bontrager Transmitr remote.

Bontrager heeft mij een nieuwe gegeven omdat ik de vorige niet meer met de transmitr aan de gang kreeg. Ik dacht dat dat aan die ene lamp lag , maar van deze gaat de bluetooth ook niet meer aan. Had geen zin om hem weer terug te sturen en gebruik hem nu maar gewoon zonder remote.

Ik heb sterk het vermoeden dat alle ion pro’s dit euvel hebben.

Verder is het wel een top lamp.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 09 nov 2019 08:29

aloisvonesterhazy schreef: 05 nov 2019 08:57 Ik heb zelf een SON-naafdynamo en -Edelux-lamp, voldoet aan Duitse wetgeving en geeft meer dan genoeg licht om in het donker in het buitenland in de heuvels te fietsen, en blijft ook na een paar uur nog branden, zodat je gerust een hele nacht kunt doorfietsen.
Ik heb ook een son + edelux combo in mijn fiets zitten en het is fantastisch. Nooit meer opladen, zeer weinig weerstand en een asymmetrische bundel (afgevlakt van boven) waardoor je je tegenstander niet verblindt. Met de 100 Lumen fiets ik zonder problemen in het pikkedonker door o.a. de duinen. Wat ik met 1000 Lumen zou moeten is mij een raadsel, waarschijnlijk strooien deze lampen erg veel met licht.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 nov 2019 10:16

Vandaag gevonden: een B'twin LED lamp met USB. Type; Oxylane? winkelwaarde 20,- 5u autonomie op volle sterkte, 9u op knipper of halve sterkte.
Lag op een voetpad waar ik de hond soms uitlaat. Het voetpad wordt vaak illegaal gebruikt door fietsers als doorsteekje. HaHa, net goed! goedkoop de winter door voor mij :)
Do or don’t, there is no try

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 09 nov 2019 10:39

supermatt schreef: 09 nov 2019 08:29
aloisvonesterhazy schreef: 05 nov 2019 08:57 Ik heb zelf een SON-naafdynamo en -Edelux-lamp, voldoet aan Duitse wetgeving en geeft meer dan genoeg licht om in het donker in het buitenland in de heuvels te fietsen, en blijft ook na een paar uur nog branden, zodat je gerust een hele nacht kunt doorfietsen.
Ik heb ook een son + edelux combo in mijn fiets zitten en het is fantastisch. Nooit meer opladen, zeer weinig weerstand en een asymmetrische bundel (afgevlakt van boven) waardoor je je tegenstander niet verblindt. Met de 100 Lumen fiets ik zonder problemen in het pikkedonker door o.a. de duinen. Wat ik met 1000 Lumen zou moeten is mij een raadsel, waarschijnlijk strooien deze lampen erg veel met licht.
Dit is ook mijn combinatie.
Ik heb er nog een Ixon naast maar die gebruik ik binnen Nederland bijna nooit, die is eerder voor nachtelijke afdalingen in de Ardennen.

Plaats reactie