Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

hayes

hayes 27 nov 2018 16:09

jer81 schreef: 23 nov 2018 16:14 Voor je vrouw ipv de 400 Lumen Lezyne de Buster 300 van Sigma?
Op haar aandringen heb ik die XAND bestelt. EN die lijkt te bevallen. Hopelijk ook op lange termijn.

Die Busters lijken me ook wel wat. Hou ik voor mezelf in het achterhoofd.

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 27 nov 2018 23:07

Ik heb een lichtje bij onze Chineese vrienden besteld. De keuze is er gigantisch, de prijsverschillen ook. Ik heb nu een L2-led met zoom en USB. Je hebt er ook met tig L2-leds, maar daar heb je een flinke accu met kabels e.d. voor nodig, daar had ik geen trek in.

Heb hem nu een paar dagen en durf hiermee in het buiten gebied (met nauwelijks straatverlichting) op de TT te fietsen. Het geeft echt veel licht en door het zoomen is de hoek zo'n 120 graden. Ik was ongeveer 12 euro en een maand geduld kwijt.

Over de duurzaamheid en accuduur kan ik nog weinig zeggen. Ik vind het wel prettig dat hij via USB op te laden valt. Aangezien het mogelijk Chineese degelijkheid is, neem ik voor de zekerheid de komende tijd wel een reservelampje mee.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 nov 2018 08:02

Maar met een hoek van 120 graden verdwijnt het licht voor de helft naar waar je het niet wilt hebben? Omhoog en opzij?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 28 nov 2018 09:17

Je kunt het instellen, ik vind breed juist fijn. Bij de meeste fietsverlichting zie je vrijwel niets of is het meer een bundel. Dan zie een mooie grote vlek voor je op het asfalt, maar meer ook niet. Het lichtje wat ik nu heb is vergelijkbaar met het zicht wat je in een auto hebt. Tussen normaal en groot licht in. Je ziet de hele weg voor je, dat vind ik prettig, zeker met "hoge" snelheid.

i-mac

i-mac 28 nov 2018 09:34

ic3d schreef: 27 nov 2018 23:07 Ik heb een lichtje bij onze Chineese vrienden besteld.Heb hem nu een paar dagen en durf hiermee in het buiten gebied (met nauwelijks straatverlichting) op de TT te fietsen. Het geeft echt veel licht en door het zoomen is de hoek zo'n 120 graden. Ik was ongeveer 12 euro en een maand geduld kwijt.
Link aub?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 28 nov 2018 18:35

Het gaat niet om het licht links en rechts, het gaat om het licht dat gebruikt wordt om de sterren te verlichten. De meeste chinese lampjes hebben namelijk geen gerichte lichtbundel maar strooien alles wild rond. Hiermee wordt je dan de schrik voor tegemoetkomende fietsers.

Raf77
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2014 20:03

Raf77 28 nov 2018 20:23

Ik heb deze van de Chinese vrienden en bevalt prima:
https://s.click.aliexpress.com/e/b4wLMnfa

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 nov 2018 21:23

Een helmlamp vind ik niet echt veilig. Als ik met de auto rij dan zit die helm lamp niet op ooghoogte waardoor ik die niet direct opmerk.

In een rustige straat natuurlijk wel, maar in de volle ochtendspits valt dat dan niet altijd op.

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 28 nov 2018 22:41

i-mac schreef: 23 nov 2018 07:13 Ik heb net een wide angle lens besteld voor mijn aliexpress licht. Benieuwd wat het resultaat zal zijn.

https://www.benl.ebay.be/itm/Wide-Angle ... :rk:4:pf:0

Test te lezen op http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... Light-Lamp
Dat lensje heb ik al een paar jaar, werkt goed. Je krijgt een mooie brede bundel, zodat je de zijkanten van de weg goed ziet. Het was in mijn geval iets dunner dan het originele glas.

supermasj
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 16 dec 2018 08:53

ultra_ivo schreef: 28 nov 2018 18:35 Het gaat niet om het licht links en rechts, het gaat om het licht dat gebruikt wordt om de sterren te verlichten. De meeste chinese lampjes hebben namelijk geen gerichte lichtbundel maar strooien alles wild rond. Hiermee wordt je dan de schrik voor tegemoetkomende fietsers.
Ik hoop dat men hier ooit eens controle op begint te doen. Ik word zowat iedere dag door enkele mensen met dat soort Chinese brol verblind. Levensgevaarlijk wanneer het lichtjes regent, want dan zie je als tegenligger door het strooilicht gewoon niets. Enkele weken geleden daardoor bijna tegen een groepje Nijlganzen gereden.
Er zijn voldoende goede, stvoz-conforme opzetlampen ter beschikking.

i-mac

i-mac 16 dec 2018 10:41

Ronschr schreef: 28 nov 2018 22:41
i-mac schreef: 23 nov 2018 07:13 Ik heb net een wide angle lens besteld voor mijn aliexpress licht. Benieuwd wat het resultaat zal zijn.

https://www.benl.ebay.be/itm/Wide-Angle ... :rk:4:pf:0

Test te lezen op http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... Light-Lamp
Dat lensje heb ik al een paar jaar, werkt goed. Je krijgt een mooie brede bundel, zodat je de zijkanten van de weg goed ziet. Het was in mijn geval iets dunner dan het originele glas.
Is idd een goede aankoop. Zo verblind ik dus ook geen tegenliggers meer. Al plaatste ik mijn licht altijd voldoende naar beneden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 dec 2018 15:26

Om andere mensen niet tot last te zijn, moet je de lamp zover naar beneden richten dat je zelf niet meer ver genoeg vooruit kunt kijken op snelheid. Ik rij nu sinds een maandje met een stvoz lamp en dat is zelf ook gewoon fijn, ik hoef de lamp nergens zachter te zetten, omdat ik niemand tot last ben. Uiteindelijk heb je dan ook gewoon veel minder lumen nodig en dat resulteert in een langere accu duur.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie