Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

martijn1991
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:08

martijn1991 30 apr 2020 18:06

jwkeij schreef: 27 apr 2020 21:57 Hier zelf de 1100XL en die geeft in de hoogste stand een énorme bak licht. Type bouwlamp.

Dan doet ie t max. 1,5 uur. In de laagste stand brandt ie zo’n 8 uur.

De 800 is trouwens een stuk compacter en eleganter.
maar van de door jou genoemde lampen is de accu duur in verhouding een stuk minder met minder lumen.
met de 1300xl kan ik op 800lumen minimaal al 2dagen in het donker heen en weer dat vind ik ook wel wat waard. ga denk ik de verschillende modellen in de winkel bewonderen en van uit daar me keuze maken:)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 08 mei 2020 17:04

Even dit topic opgerakeld. Ik zat al lange tijd te dubben, vond hem eigenlijk te duur maar ik heb net via Amazon.co.uk, wordt geleverd door Evans Cycles (prima shop), een Garmin Varia RTL510 radar achterlicht gekocht. 99 pond en 5 pond verzenden.

Dat vind ik hem wel waard.

Hier een goed gemaakte en gebalanceerde (imho) review.

https://youtu.be/vhf32Zd7swE

P.s de 511 is een voor Duitsland legale variant, die kan niet knipperen. Mocht je je afvragen wat het verschil is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 mei 2020 22:48

Een achterlicht (veiligheid!) reviewen zonder je handen aan het stuur, met een camera in je hand.

Achterlicht boeit me eigenlijk vrij weinig. Zelfs een simpel Smart lampje voldoet prima naar mijn mening.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 08 mei 2020 22:54

Heel soms wordt ik wel eens verrast door een achteropkomende auto. Een paar keer ben ik ontsnapt aan een dom ongeluk op een seconde (soms slinger je wel eens overeind, bidon pakken, wiebeltje Etc) Ik hoop dat de radar hierbij helpt. (Piepje op de edge en balletje op het scherm).

Ik vond dit, toegegeven, waarschijnlijk wat overkill achtige ding, wel erg duur, nu is het (voor mij) in de acceptabele range, misschien voor anderen ook wel.
Afbeelding

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 09 mei 2020 10:28

robbebopper schreef: 08 mei 2020 22:48 Een achterlicht (veiligheid!) reviewen zonder je handen aan het stuur, met een camera in je hand.

Achterlicht boeit me eigenlijk vrij weinig. Zelfs een simpel Smart lampje voldoet prima naar mijn mening.
Sieper schreef: 08 mei 2020 22:54 Heel soms wordt ik wel eens verrast door een achteropkomende auto. Een paar keer ben ik ontsnapt aan een dom ongeluk op een seconde (soms slinger je wel eens overeind, bidon pakken, wiebeltje Etc) Ik hoop dat de radar hierbij helpt. (Piepje op de edge en balletje op het scherm).

Ik vond dit, toegegeven, waarschijnlijk wat overkill achtige ding, wel erg duur, nu is het (voor mij) in de acceptabele range, misschien voor anderen ook wel.
Ik vind het een heel fijn lampje. Ik heb veel woon-werk gedaan. En op een stormachtige ochtend in November, om 6 uur 's ochtends over een onverlicht bedrijventerrein tussen de vrachtwagens. Dan heb ik niet zo iets van een "achterlicht boeit mij vrij weinig".

Als ik in mei op een hele rustige heldere avond ga fietsen en ik weet niet of ik net voor of na het schermer thuis ben. En ik een lampje wil hebben om geen prent te rijden, dan "boeit een achterlicht mij vrij weinig".


Ook de overdag is het een fijn lampjes het heeft een hele felle knipper, zodat je opvalt al net voordat ene moment dat de automobilist door de zon wordt verblind. Ik heb er al de nodige complimenten van automobilisten voor gekregen. En de radar helpt dat je ze ziet aankomen, en dat je niet opeens verrast wordt.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

LethalP
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 24 mei 2020 18:04

Voor de nieuwe fiets ook op zoek naar een nieuwe lamp. Gezien hij onder de garminmount bevestigd wordt op zoek naar een zaklamp formaat. Bij voorkeur iets met herlaadbare accu.

Iemand suggesties?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 24 mei 2020 18:12

Let op dat het varia achterlicht met een nieuwe variant is gekomen. Vandaar de afgeprijsde 510.

Pluspunten van de nieuwste versie:
- 1 uur langer branden (zo hé, wat een verbetering...)
- Group ride modus, hij gaat zachter knipperen zodat je je maten niet verblind

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 24 mei 2020 18:47

LethalP schreef: 24 mei 2020 18:04 Voor de nieuwe fiets ook op zoek naar een nieuwe lamp. Gezien hij onder de garminmount bevestigd wordt op zoek naar een zaklamp formaat. Bij voorkeur iets met herlaadbare accu.

Iemand suggesties?
Garmin varia UT 800. Past mooi onder aan de garmin mount (k-edge). Anders kun je de garmin mount gebruiken die bij de ut 800 wordt geleverd.

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 31 mei 2020 10:40


mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 31 mei 2020 13:53

indobesar schreef: 31 mei 2020 10:40 Pleun,

De fabric Lumata V2:
https://fabric.cc/products/lights/lumar ... ont-light/

Afbeelding
Deze heb ik standaard onder mijn Garmin zitten als noodlichtje. Vind het prima voor een 2de lichtje, in het echte donker als eerste lichtje vind ik hem niet echt heel opvallend.

Ben er wel heel blij mee verder!!
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 02 jun 2020 18:00

mhr-zip schreef: 31 mei 2020 13:53
indobesar schreef: 31 mei 2020 10:40 Pleun,

De fabric Lumata V2:
https://fabric.cc/products/lights/lumar ... ont-light/

Afbeelding
Deze heb ik standaard onder mijn Garmin zitten als noodlichtje. Vind het prima voor een 2de lichtje, in het echte donker als eerste lichtje vind ik hem niet echt heel opvallend.

Ben er wel heel blij mee verder!!
dit lijkt me een zeer interessant voorwerp voor woon-werk verkeer of gewoon fietsen als het nog niet helemaal donker/licht is en je de baan wel nog goed kan zien.
ik fiets met een CatEye die echt goed verlicht maar heel soms zien ze me van de zijkant toch niet. dit zou dus een erg mooie oplossing zijn.

zit de Garmin echt goed vast in de mount van dit lampje?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 02 jun 2020 21:06

xml schreef: 02 jun 2020 18:00
mhr-zip schreef: 31 mei 2020 13:53
indobesar schreef: 31 mei 2020 10:40 Pleun,

De fabric Lumata V2:
https://fabric.cc/products/lights/lumar ... ont-light/

Afbeelding
Deze heb ik standaard onder mijn Garmin zitten als noodlichtje. Vind het prima voor een 2de lichtje, in het echte donker als eerste lichtje vind ik hem niet echt heel opvallend.

Ben er wel heel blij mee verder!!
dit lijkt me een zeer interessant voorwerp voor woon-werk verkeer of gewoon fietsen als het nog niet helemaal donker/licht is en je de baan wel nog goed kan zien.
ik fiets met een CatEye die echt goed verlicht maar heel soms zien ze me van de zijkant toch niet. dit zou dus een erg mooie oplossing zijn.

zit de Garmin echt goed vast in de mount van dit lampje?
Hij schijnt idd een beetje opzij, maar mijn ervaring is dat ze je dan nog niet zien.

Ik heb standaard voor en achter een lampje, voor als het toch gaat schemeren en ik ben nog niet thuis. Je kan het nog zo goed plannen, je kan altijd een lekke band krijgen.

Bij mij zit het lampje super vast aan mijn Garmin!
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie