Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

hayes

hayes 11 nov 2020 17:51

lunitic schreef: 11 nov 2020 12:41 @hayes - heb je inmiddels dat Meilan X6 achterlichtje al binnen?
Ik ben benieuwd of dat de auto stop functie echt werkt.
Neen, het mag stilaan komen.
Omdat ik thuiswerk, zijn er momenteel weinig ritjes in het donker, maar toch.
Ik ben zelf benieuwd.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 nov 2020 22:34

Over die Flare RT gesproken, die gaat in avond stand. (continu licht + knipper erbij) zeker zo'n 10 uur mee.
Alleen waterdichtheid is nog wel een dingetje als je spray vanaf wiel er continu op krijgt.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 12 nov 2020 07:05

DDX schreef: 11 nov 2020 22:34 Over die Flare RT gesproken, die gaat in avond stand. (continu licht + knipper erbij) zeker zo'n 10 uur mee.
Alleen waterdichtheid is nog wel een dingetje als je spray vanaf wiel er continu op krijgt.
Om dat te voorkomen gebruik ik een afschroefbaar achter spatbord. Dit is niet alleen fijn voor de lamp, maar ook voor mijn rug :winkthumb:

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 12 nov 2020 14:50

hayes schreef: 11 nov 2020 17:51
lunitic schreef: 11 nov 2020 12:41 @hayes - heb je inmiddels dat Meilan X6 achterlichtje al binnen?
Ik ben benieuwd of dat de auto stop functie echt werkt.
Neen, het mag stilaan komen.
Omdat ik thuiswerk, zijn er momenteel weinig ritjes in het donker, maar toch.
Ik ben zelf benieuwd.
Getriggerd door jou post had ik hem ook besteld. Inmiddels al een paar weken in gebruik. Auto-stop werkt. Schakelt na paar minuten uit. Bij beweging binnen een bepaalde tijd, geen idee hoelang maar 10 min altijd, schakelt ie weer in. Alleen de dag-nacht detectie zit er niet op. Is voor mij geen probleem maar geeft wel aan dat ik blijkbaar niet de originele uitvoering heb ontvangen. Verpakking was ook anders dan afgebeeld. Eén keer opgeladen en inmiddels ongeveer 18 uur in gebruik (knipperstand)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 12 nov 2020 19:42

Onlangs de Garmin RTL515 Varia (achterlicht) gekocht. Vreselijk duur ding (€199.....) maar wel heel erg fijn, het geld wel waard durf ik te stellen. 30 dagen niet tevreden geld terug garantie dus dan was die wel retour gegaan.
Een achterlicht is een achterlicht, maar deze gaat lang genoeg mee op accu. Hele week naar werk, 1 uur enkele afstand en in het weekend een 4 uurs tocht en dan nog niet helemaal leeg. 16 uur op de hoogste stand is haalbaar vermoed ik.
Daarbij ook radar voor achterop komend verkeer en dat is wel heel comfortabel. Bijna niet meer omkijken of verrast worden door een auto.
Dogma F

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 16 nov 2020 10:53

@werkpaard - dank je voor het delen van je ervaring. Als die auto-stop functie werkt dan ga ik er ook maar eens een bestellen. Lijkt me nml top..

Ik wil op mijn woon-werk fiets nog wel eens vergeten mn lampje uit te zetten met als gevolg dat die op de terugweg leeg is / uit gaat.

hayes

hayes 19 nov 2020 09:11

werkpaard schreef: 12 nov 2020 14:50
hayes schreef: 11 nov 2020 17:51
lunitic schreef: 11 nov 2020 12:41 @hayes - heb je inmiddels dat Meilan X6 achterlichtje al binnen?
Ik ben benieuwd of dat de auto stop functie echt werkt.
Neen, het mag stilaan komen.
Omdat ik thuiswerk, zijn er momenteel weinig ritjes in het donker, maar toch.
Ik ben zelf benieuwd.
Getriggerd door jou post had ik hem ook besteld. Inmiddels al een paar weken in gebruik. Auto-stop werkt. Schakelt na paar minuten uit. Bij beweging binnen een bepaalde tijd, geen idee hoelang maar 10 min altijd, schakelt ie weer in. Alleen de dag-nacht detectie zit er niet op. Is voor mij geen probleem maar geeft wel aan dat ik blijkbaar niet de originele uitvoering heb ontvangen. Verpakking was ook anders dan afgebeeld. Eén keer opgeladen en inmiddels ongeveer 18 uur in gebruik (knipperstand)
Dit wordt weer zo'n fijn Bpost verhaal.
Pakje al op 15 oktober bij Bpost gearriveerd...
Ze zijn er ook al twee maal in geslaagd een pakje af te leveren in de Oostlaan ipv de Ooststraat, helaas ook in een compleet andere stad hier 20 km vandaan.
Enkel de afzender kan hen contacteren, niet de ontvanger :roll:

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 20 nov 2020 13:36

Ik heb op dit moment een Solarstorm X2, X3 en een Xeccon S12 tot mijn beschikking, maar ik heb inmiddels nog maar 2 accu's. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe accu. De accu's die bij de Solarstorms zitten, passen ook op de Xeccon. Op zich heb ik weinig problemen gehad met de Aliexpress accu's, maar ben toch benieuwd of er iemand ook een alternatief voor deze accu's kan aanraden (zonder dat dit gelijk de hoofdprijs kost).
Mijn Strava

hayes

hayes 11 dec 2020 09:13

werkpaard schreef: 12 nov 2020 14:50
Getriggerd door jou post had ik hem ook besteld. Inmiddels al een paar weken in gebruik. Auto-stop werkt. Schakelt na paar minuten uit. Bij beweging binnen een bepaalde tijd, geen idee hoelang maar 10 min altijd, schakelt ie weer in. Alleen de dag-nacht detectie zit er niet op. Is voor mij geen probleem maar geeft wel aan dat ik blijkbaar niet de originele uitvoering heb ontvangen. Verpakking was ook anders dan afgebeeld. Eén keer opgeladen en inmiddels ongeveer 18 uur in gebruik (knipperstand)
Ik had intussen al een tweede licht besteld. Gisteren na 20 dagen in de bus.
Lijkt een heel fijn lichtje. Het knipperen bij remmen is bij mij echt wel fel en duurt ook een 10-tal seconden.
Ik vraag me hier af of dit geen overkill is.
Als ik het in de praktijk té vind, schakel ik de remfunctie wel uit.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 11 dec 2020 10:00

Voor mij blijft een lezyne megadrive de ideale oplossing. In het donker rijd ik maximaal ca 2 uur en dat haalt hij met gemak, Eerdere lampen met losse accu's altijd redelijk snel problemen met de kabeltjes of aansluitingen. Ook vaak gewoon lastig dat je iedere keer twee dingen aan en van je fiets moet halen, De megadrive gebruik ik al jaren, laadt nog steeds prima op en blijkt ook bij WW gebruik weer bestendig, Heeft voor mij verder een fijn mooi brede lichtbundel. Voor mij echt de ideale lamp. Voor WW gebruik in voor en najaar als het niet echt donker is maar mee schemer en net in het donker thuis een BBB Strike 760, ook makkelijk in gebruik, laadt heel snel en voldoende ligt voor WW over fietspaden, Voor mij een iets minder fijne lichtbundel, daarom als het echt donker is de Mega drive,
Ach, ik zeg ook maar wat

hayes

hayes 13 dec 2020 17:54

werkpaard schreef: 12 nov 2020 14:50
Getriggerd door jou post had ik hem ook besteld. Inmiddels al een paar weken in gebruik. Auto-stop werkt. Schakelt na paar minuten uit. Bij beweging binnen een bepaalde tijd, geen idee hoelang maar 10 min altijd, schakelt ie weer in. Alleen de dag-nacht detectie zit er niet op. Is voor mij geen probleem maar geeft wel aan dat ik blijkbaar niet de originele uitvoering heb ontvangen. Verpakking was ook anders dan afgebeeld. Eén keer opgeladen en inmiddels ongeveer 18 uur in gebruik (knipperstand)
Heb jij de rem functie? Bij mij werkt die niet echt.
Als ik rem, gebeurt er niets. Enkel als ik heel hard rem (noodstop), begint hij flashen.
Rij ik in een klein putje, gaat hij altijd aan.

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 13 dec 2020 19:56

hayes schreef: 13 dec 2020 17:54
werkpaard schreef: 12 nov 2020 14:50
Getriggerd door jou post had ik hem ook besteld. Inmiddels al een paar weken in gebruik. Auto-stop werkt. Schakelt na paar minuten uit. Bij beweging binnen een bepaalde tijd, geen idee hoelang maar 10 min altijd, schakelt ie weer in. Alleen de dag-nacht detectie zit er niet op. Is voor mij geen probleem maar geeft wel aan dat ik blijkbaar niet de originele uitvoering heb ontvangen. Verpakking was ook anders dan afgebeeld. Eén keer opgeladen en inmiddels ongeveer 18 uur in gebruik (knipperstand)
Heb jij de rem functie? Bij mij werkt die niet echt.
Als ik rem, gebeurt er niets. Enkel als ik heel hard rem (noodstop), begint hij flashen.
Rij ik in een klein putje, gaat hij altijd aan.
Rem functie zit er bij mij niet op. Ook de licht sensor ontbreekt. Ik heb waarschijnlijk niet de originele ontvangen. Verpakking was anders, logo kleur wijkte af. Schakelt wel automatisch uit en in binnen bepaalde tijd weer in. Heb hem gekocht voor de behoorlijke batterij capaciteit. En dat is i.d.d. ruim voldoende heb ik ondervonden. Remmen doe ik sowieso bijna niet op de racefiets. :D

Plaats reactie