Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 okt 2020 08:47

Dynamo licht aan de voorzijde. Ben je van alle gezeik af qua batterij en de licht bundel is optimaal. Achter een Bontrager Flare RT. Gaat lang genoeg mee en is zo vel dat je die echt niet vergeet uit te te zetten.

hayes

hayes 11 okt 2020 10:37

270 euro is natuurlijk écht wel aan de prijs.
En ik heb slechte ervaring met externe batterijen. Die kabeltjes sneuvelden altijd snel.
TL@ schreef: 08 okt 2020 08:09 Ik gebruik nu al 2 jaar volgend lampje van Ali:
https://nl.aliexpress.com/item/32833751 ... 4c4dMIcbSd

Afbeelding

Gaat automatisch uit bij stilstand, regelt de lichtsterkte automatisch en in het begin gebruikte het ook om mijn Edge 820 bij te laden (die ging in de koude geen 100km meer mee)

Heel tevreden van, nu nog steeds na meer dan 2 jaar. Er zat een helm-moount maar de lamp is daar wat zwaar voor. De helm-mount was echter voorzien van een GoPro aansluiting. Ik gebruik die nu om vast te maken aan de Garmin-houder op mijn fiets. Werkt echt super eenvoudig.
Afbeelding

Deze ga ik onthouden.
Is de bevestiging met een rubberen bandje of met zo'n draaiknopje. Ik zie de twee op de product pagina. Want dat ik dan weer niet compatibel met een aero stuur.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 okt 2020 11:38

Bij mij was het met draaiknop, maar niet die van de foto:
Afbeelding

Ik heb geen idee of dat goed werkt want ik gebruik de GoPro aansluiting (normaal voor bevestiging op de helm) maar ik zie dat die er nu niet meer bijzit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 okt 2020 18:54

Kiekeboe schreef: 22 sep 2020 20:55 Mijn Knog PWR Trail heeft zondag de geest gegeven.
Toen ik 's ochtends naar het werk wilde vertrekken en de lamp aanzette, bleek enkel nog de buitenste ring het te doen, de 3 leds in het midden wilden niet branden.
Aangezien ik geen andere lamp beschikbaar had, dan maar zo vertrokken om 5u30, uiteraard voorzichtig want ik had allesbehalve veel licht.
Toen ik de volgende dag terug thuis was, de lamp aan de PC gehangen en met de Knog Modemaker geprobeerd de leds terug aan de praat te krijgen, tevergeefs.
Deze lamp heeft nog geen 100 uren gebrand, dus zou eigenlijk niet mogen zijn.
Contact opgenomen met Futurum en ik mag de lamp terugsturen (aangekocht jan 2019).
Nu nog hopen dat ze dat ding kunnen herstellen, want eigenlijk is het wel een goede lamp als ze werkt.
Vandaag een nieuw setje van Futurum mogen ontvangen.
Top van Futurum.
Hopelijk gaat deze lamp wat langer mee :)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2138
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 25 okt 2020 19:36

Ramon73 schreef: 02 okt 2020 19:28
lunitic schreef: 30 sep 2020 20:52 Ik kwam voorlasnog alleen de Lezyne Zecto Alert Drive en de Meilan X6 tegen. Maar wellicht zijn er mensen met nog andere opties. Of bepaalde ervaringen met bovenstaande 2?
Deze week de Lezyne Strip Pro Alert Drive gekocht. Werkt super maar gaat niet automatisch uit, Ja, als de accu leeg is...
In de Alert types zit een bewegingssensor maar dat is voor remlicht en rotondes, niet voor uitschakelen bij stilstand.

Mezelf maar even gequote..... :roll:
De strip pro alert drive gaat zéker niet zo lang mee als ik wilde. Fietstocht van even iets meer dan 4 uur, kom ik thuis met lampje uit.
Paar testjes gedaan, lang genoeg opgeladen, op tafel gelegd en na ongeveer 4 uur is de lamp uit. In de hoogste stand moet er 6:15 lang licht zijn. Beetje minder kan ik begrijpen, maar kleine 4 uur ipv ruim 6 uur is wel véél verschil. Inmiddels op navraag onder garantie een nieuwe gehad maar bij een eerste test haalt die ook geen 6 uur.

Ik sta open voor tips voor achterlicht met dag stand (extra fel) die het 6 uur of meer volhoudt. Budget €80 max. Gewicht 100gram max.
Dogma F

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 563
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 25 okt 2020 21:40

Exposure Blaze.

Even zoeken voor een goede prijs

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 25 okt 2020 22:26

[

Deze week de Lezyne Strip Pro Alert Drive gekocht. Werkt super maar gaat niet automatisch uit, Ja, als de accu leeg is...
In de Alert types zit een bewegingssensor maar dat is voor remlicht en rotondes, niet voor uitschakelen bij stilstand.
[/quote]


Mezelf maar even gequote..... :roll:
De strip pro alert drive gaat zéker niet zo lang mee als ik wilde. Fietstocht van even iets meer dan 4 uur, kom ik thuis met lampje uit.
Paar testjes gedaan, lang genoeg opgeladen, op tafel gelegd en na ongeveer 4 uur is de lamp uit. In de hoogste stand moet er 6:15 lang licht zijn. Beetje minder kan ik begrijpen, maar kleine 4 uur ipv ruim 6 uur is wel véél verschil. Inmiddels op navraag onder garantie een nieuwe gehad maar bij een eerste test haalt die ook geen 6 uur.

Ik sta open voor tips voor achterlicht met dag stand (extra fel) die het 6 uur of meer volhoudt. Budget €80 max. Gewicht 100gram max.
[/quote]

Ik gebruik deze strip ook, maar in de knipperstand gaat hij veel langer mee! Gebruik deze samen met het oudere model, beide in een knipperstand en voor minimaal 6-8 uur geen enkel probleem.

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 25 okt 2020 22:30

https://www.mantel.com/bontrager-bontra ... chterlicht, deze zit er standaard op de zadelpen en de twee stripes op de staande achtervork aan beide kanten 1. Ruim voldoende licht, bijna irritan!

jee
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:22

jee 29 okt 2020 12:08

TL@ schreef: 08 okt 2020 08:09 Ik gebruik nu al 2 jaar volgend lampje van Ali:
https://nl.aliexpress.com/item/32833751 ... 4c4dMIcbSd

Afbeelding

Gaat automatisch uit bij stilstand, regelt de lichtsterkte automatisch en in het begin gebruikte het ook om mijn Edge 820 bij te laden (die ging in de koude geen 100km meer mee)

Heel tevreden van, nu nog steeds na meer dan 2 jaar. Er zat een helm-moount maar de lamp is daar wat zwaar voor. De helm-mount was echter voorzien van een GoPro aansluiting. Ik gebruik die nu om vast te maken aan de Garmin-houder op mijn fiets. Werkt echt super eenvoudig.
Afbeelding
Geeft deze voldoende licht voor in het donker op de weg of in het bos?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 okt 2020 12:18

Op de weg is het meer dan voldoende. In het bos wat lastig omdat ie vast op het stuur zit.
Als ik in het donker het bos in ga, zet ik een 2de lamp op de helm zodat je ook verlicht waar je naartoe gaat in een bocht.
Afbeelding

jee
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:22

jee 29 okt 2020 14:48

Straks maar bestellen te samen met een hoop lichtjes voor op de kinderfietsen en bakfiets. #kerstboom

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2138
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 29 okt 2020 16:07

walters schreef: 25 okt 2020 22:30 https://www.mantel.com/bontrager-bontra ... chterlicht, deze zit er standaard op de zadelpen en de twee stripes op de staande achtervork aan beide kanten 1. Ruim voldoende licht, bijna irritan!
Gaat die in de dagknipperstand ook meer dan 4 uur mee?
Dogma F

Plaats reactie