Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Rotor 3D+

Gebruikersavatar
Ritsuke
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 mei 2015 09:46
Locatie: België
Contact

Gebruikersavatar Ritsuke 11 sep 2015 18:49

Ik rijd met een Specialized Tarmac Pro (2013) en heb hier nu op het forum een Rotor 3D+ crankset te koop gezien. Niet alleen ziet het er goed uit, als ik wat rond kijk zou dit blijkbaar ook beter zijn? Nu is mijn vraag, past deze ook op mijn frame? Heb ik gelijk dat ik hier voordeel uithaal tegenover mijn huidige dura-ace crank? Of ga ik de mist in?

Verkooptopic: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=76262

Bedankt alvast!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 sep 2015 19:57

Passen doet het wel met de juiste adapters, of het beter is dan Dura Ace waag ik te betwijfelen.
Er voordeel uit halen kwa gewicht gaat ook niet lukken.
Ik heb een Rotor 3Df op m'n Speci Crux gezet. Deze kwam ipv het standaard geleverde Turn Zayente crankstel.
Ook met normale bladen.
Het verschil in gewicht was minimaal, terwijl het prijsverschil behoorlijk groot was.
Daarom denk ik dat her eerder een downgrade is tov je Dura Ace crank.

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 13 sep 2015 02:03

De advertentie die je aanhaalt is van mij. Normaal zou ik hierop dus niet reageren, maar als iemand dit nu een downgrade gaat noemen wil ik dat toch wel even rechtzetten ;-)Met een dura ace crank zit je al supergoed. Gewicht ga je amper winnen, de set weegt met deze bladen 668 gram. Je dura ace zal 685 wegen denk ik? Het voordeel waar een hoop mensen naar kijken bij rotor, namelijk eliminatie van het dode punt en vergroten van moment, ga je ook niet vinden aangezien ik NoQ's heb gemonteerd. In alle eerlijkheid, tov je dura ace ga je niet veel verschil voelen. Wèl zíen ;-) Ook is op de rotor Q rings te monteren, iets wat op de dura ace dan weer niet kan mocht je dat willen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 sep 2015 07:30

Alleen wanneer je wil overstappen op Q rings zou je idd deze crank kunnen nemen, anders kun je beter bij je Dura Ace crank blijven.
Dat is wat ik wilde aangeven, wanneer TS een 105 of Veloce crankstel zou hebben, dan was Rotor wel degelijk een upgrade. Met of zonder Q rings.

Succes met de verkoop lawnmover! ;)

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 13 sep 2015 09:03

Q rings passen toch ook op je Dura ace crank?

Gebruikersavatar
Ritsuke
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 mei 2015 09:46
Locatie: België
Contact

Gebruikersavatar Ritsuke 13 sep 2015 12:39

lawnmower schreef:De advertentie die je aanhaalt is van mij. Normaal zou ik hierop dus niet reageren, maar als iemand dit nu een downgrade gaat noemen wil ik dat toch wel even rechtzetten ;-)Met een dura ace crank zit je al supergoed. Gewicht ga je amper winnen, de set weegt met deze bladen 668 gram. Je dura ace zal 685 wegen denk ik? Het voordeel waar een hoop mensen naar kijken bij rotor, namelijk eliminatie van het dode punt en vergroten van moment, ga je ook niet vinden aangezien ik NoQ's heb gemonteerd. In alle eerlijkheid, tov je dura ace ga je niet veel verschil voelen. Wèl zíen ;-) Ook is op de rotor Q rings te monteren, iets wat op de dura ace dan weer niet kan mocht je dat willen.
Het is inderdaad jouw advertentie maar ik wou je niet rechtstreeks viseren. Altijd goed om verschillende meningen te horen. Sorry indien het anders overkwam.

@allen: Bedankt voor de tips!

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 13 sep 2015 14:10

;-) nee hoor kwam niet anders over. Ik las het en wilde gewoon even mijn mening geven. Had er ook geen verkooppraatje van gemaakt toch? (was niet de bedoeling iig)

Plaats reactie