Getest: Argon 18 Krypton Pro
“Leuke fiets”, dat is de eerste reactie die...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Kleinste kransje/tandwiel achter53x11 schreef: Die "10" als kleinste voorblad is dan wel een voorwaarde denk ik.
In welke situatie doel je op met 'dan' 53X11?53x11 schreef:
Volgens mij moet dan de ketting een te scherpe hoek maken en gaat er dan veel energie verloren.
euh, ja, dat bedoelde ik dus. Een oplossing zou kunnen zijn om de schakels van de ketting korter te maken, zodat de hoek die de schakels onderling maken kleiner wordt. Dan moeten dus ook kransjes en tandwielen aangepast worden. Dat een "10" niet op een standaard body past, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Nog wel wat haken en ogen dus..termi748 schreef:Heb weleens ergens gelezen dat een "10" een te kleine radius heeft waardoor de ketting niet goed loopt.
Dan nog het feit dat iedereen je voor gek verklaart als je met een compact rijd, dat zal met een mini-compact wel niet beter worden.
Ben de enige die in ons groepje compact rijd, en dat is telkens weer reden tot opmerkingen, wat mij overgins niet boeit.
afrit13 schreef:Weet je wat een mooie uitvinding zou zijn? Als je een gewoon dubbel en een (mini-)compact zou kunnen combineren op één crank... iets met drie bladen voor of zo ...![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers