Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 7302
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
09 nov 2020 12:58
Die nieuwe calipers zijn er om meerdere redenen, niet in elk frame kan de kabel vanaf de caliper doorgevoerd worden naar het stuur.
daarnaast komt de oude rem echt klem te zitten in een Tacx neo en dan monteer ik al de 3mm spacer om op 138mm uit te komen ipv 135.
Nu kan het ook vanaf het stuur omdat de caliper dezelfde aansluiting heeft. Ik snap wel dat ze de MTB caliper overnemen. Een race xc en race weg rem is in principe hetzelfde. De blokken waren al hetzelfde.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 10913
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Briqville
Lcsmet
09 nov 2020 15:45
daniel1975 schreef: ↑09 nov 2020 12:12
Weet iemand een linkje naar mooie goede dopjes om loze gaten in je frame af te doppen?
Sommige merken hebben speciale "Etap" sets.
Op mijn vorige Trek Domane had ik er zo en naar het schijnt heeft Specialized deze ook.
Er zullen dus ongetwijfeld nog merken zijn.
Vandaag is de morgen waar je gisteren zo bezorgd over was.
-
Orlok
- Forum-lid
- Berichten: 3746
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
09 nov 2020 16:02
daniel1975 schreef: ↑09 nov 2020 12:12
Weet iemand een linkje naar mooie goede dopjes om loze gaten in je frame af te doppen?
Een goede doe-het-zelf zaak of ijzerhandel bij jouw in de buurt anders op
Aliexpress.!

Er komt een moment dat je de wind mee hebt
Pinarello F10 - Ultegra 6800 - Carbonspeed C38 - Tubeless
-
ypuh
- Forum-lid HC
- Berichten: 4248
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
ypuh
21 feb 2021 18:04
Die hebben ze al een tijdje. Qua body hetzelfde als de AXS variant en ze hebben deze ontwikkelt met het oog op eventuele warranty replacements (zodat ze maar één productielijn aan hoeven te houden).
Zit ook zo'n fluid damper in, dus zou je ketting iets beter op spanning moeten houden (voor NL en op de weg niet zo relevant).
Niet gefietst is altijd mis
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 7302
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
22 feb 2021 08:45
Nu we het toch over de oude ETAP hebben, Mijn rechter shifter gaf aan dat de batterij leeg was.
Hij gaf nog groen aan, dus waarschijnlijk kon ik nog wel even door, beide maar vervangen. Geen zin in een keer onderweg te staan. 3,5 jaar in gebruik, circa 18K.
Wel gek dat de Garmin wel aangeeft als de shifter batterij bijna leeg is, maar niet met de accu van de derrie's
-
walter-
- Forum-lid
- Berichten: 3864
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
22 feb 2021 10:21
wasbeer2006 schreef: ↑22 feb 2021 08:45
Wel gek dat de Garmin wel aangeeft als de shifter batterij bijna leeg is, maar niet met de accu van de derrie's
Vermoedelijk koppelt de garmin met de shifters. Het bluetooth connectie protocol bevat de batterij status van de tegenpartij. Dat is eenvoudig mee te geven. Als je meerdere batterij statussen wil geven moet dat per device/product/fabrikant worden afgesproken. En daar houden ze zich niet graag mee bezig.
-
walter-
- Forum-lid
- Berichten: 3864
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
22 feb 2021 10:23
Ik blijf hopen dat Sram een 11 speed product op basis van etap blijft hebben. Dat is zo een mooi product. Zo iets geeft me een beetje hoop

.
En weer die frustratie omdat technisch zou een 12 speed derailleur net zo goed 11 speed kunnen werken. Enkel de software/sturing blokkeert dit.
-
ypuh
- Forum-lid HC
- Berichten: 4248
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
ypuh
22 feb 2021 10:59
Klopt. Ook de shifters zouden gewoon uitwisselbaar moeten zijn tussen 11 en 12 speed. SRAM gooit het erop dat ze voor een totaal ander netwerk protocol gekozen hebben, maar dat is simpelweg niet het geval. Het vorige protocol was ook al waterdicht, dus het is gewoon een opgelegde beperking.
Jammer, want de 11s Etap groep nadert wat mij betreft perfect. Optimale uitwisselbaarheid, degelijke performance, algemene standaarden etc. De stap naar 12s is er puur eentje gericht op vendor lock-in en duurdere vervangingsonderdelen.
Niet gefietst is altijd mis
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 29114
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
22 feb 2021 11:03
ypuh schreef: ↑22 feb 2021 10:59
De stap naar 12s is er puur eentje gericht op vendor lock-in en duurdere vervangingsonderdelen.
En toch kopen we het met z;n allen gewoon....
Vakantie begint boven de boomgrens!
-
walter-
- Forum-lid
- Berichten: 3864
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
22 feb 2021 11:09
Is dat zo? Verkoop sram echt veel 12 speed axs?
-
DDX
- Forum-lid
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30
DDX
22 feb 2021 11:14
Sterkte voor de mensen die straks vervang onderdelen voor 11s nodig hebben, zag net op weightweenies forum dat 11s shifter nieuw niet meer te koop zijn. (tenzij je ergens oude voorraad tegenkomt)
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 3&t=165367
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers