Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SRAM ETAP

DVR
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 jan 2016 21:48

DVR 30 jun 2018 08:50

Oppbogga schreef: 08 mei 2017 15:02 ...de achterderry slechter te schakelen. Vertraagd of soms helemaal niet. Na enkele keren drukken lukte het dan weer wel.
Is dit een herkenbaar iets?
StassenRob schreef: 19 aug 2017 18:43 Helaas vandaag een probleem gekregen met mijn SRAM ETAP. De achter de achterderailleur werkt niet meer....
Iemand die hier bekend mee is, en de oplossing weet?
raven14 schreef: 21 aug 2017 02:30 'k Heb ook al een defecte achterderailleur gehad. SRAM stuurde een nieuwe naar de FM, ik had die op 2 dagen. Daarna moest de kapotte retour. En 'k heb hem zelf op 15min kunnen installeren en afstellen, zo makkelijk.
Ik heb ondertussen hetzelfde probleem. Soms wil de achterderailleur niet meewerken. Op een schakel commando volgt geen reactie. Als ik dan de voor derailleur bedien wordt de achterste weer 'wakker'. Is een regelmatig voorkomend probleem blijkbaar. Ook op Engelstalige forums lees je er vaak over.
Een kinderziekte dus. Niet erg. Overkomt de beste.

Alleen heb ik de pech dat ik mijn set bij Futurumshop.nl heb gekocht en die willen eerst de defecte retour zien en dan sturen ze die door naar Sram. En als ze een nieuwe krijgen van Sram sturen ze die dan toe. Dus minimaal 2 weken zonder fiets. Ik had gehoopt op dezelfde service als bij raven14 maar niet dus.

De etap is wel echt geniaal. Heb me dan ook een 2de set gekocht voor mijn andere fiets (niet bij Futurum maar bij een echte winkel met degelijke service) en nu gaat de defecte retour en gaan we wachten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 jun 2018 08:52

Simpele oplossing voor, gewoon zelf nieuwe kopen en die monteren. Doosje bewaren.

Krijg je die andere uit de garantie terug, doe je die in het doosje je die retour naar de webshop waar je 'm gekocht hebt. Binnen 30 dagen krijg je je geld terug.

Zo doe ik dit altijd...

[edit]

Ik zou deze truc dan gewoon bij Futurum doen, a) aangezien zij in gebreke blijven b) omdat je bij hen 365 dagen kunt ruilen dus als SRAM moeilijk doet of traag is ben je alsnog veilig.

DVR
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 jan 2016 21:48

DVR 30 jun 2018 09:37

Bedankt voor de tip!

Futurum verkoopt echter geen aparte etap derailleur.
Ik ga gewoon wachten en in de toekomst ergens anders kopen.
Was daar een heel goede klant, ik begrijp zoiets eigenlijk niet.

Het zou me verbazen dat zo een reuze grote online shop nog nooit met een defecte etap te maken heeft gehad.
Hun reactie lijkt wel alsof ze er totaal niets van weten. En blijkbaar doen ze nog niet de moeite om Sram erover aan te spreken. Nee, eerst terugsturen en dan wachten.

Bij een andere grote webshop, met ook echte winkel in Bergen op Zoom, navraag gedaan en daar weten ze van het probleem en ruilen ze per direct.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 jun 2018 09:41

Je kan die truc ook uithalen bij iedere andere webshop...

DVR
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 jan 2016 21:48

DVR 30 jun 2018 09:51

Begrijp ik maar dat is voor mij net een brug te ver. Nu dat ik mijn andere fiets ook met etap heb uitgerust is de druk van de ketel en kan ik wel wat wachten.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 30 jun 2018 12:19

DVR schreef: 30 jun 2018 08:50 Een kinderziekte dus. Niet erg. Overkomt de beste.
eTAP is nu drie jaar oud... Ik vind het om eerlijk te zijn beschamend dat ze het nog niet hebben opgelost; het is nota bene hun top groepset!

DVR
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 jan 2016 21:48

DVR 30 jun 2018 13:55

Beschamend nu ook weer niet. Zoiets neemt tijd in beslag. Een jaar is zo voorbij.
Had het ook liever anders gezien maar liever etap met een mogelijk (garantie) probleem dan helemaal geen etap. Als je er eens van geproefd hebt is er geen weg meer terug :)

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 01 jul 2018 00:06

Ik had ook het probleem dat de achterderailleur nergens meer op reageerde. Lampje brandde wel maar er kwam geen beweging in. Van Hopmans gelijk een nieuwe meegekregen en kon weer verder.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 01 jul 2018 09:48

Kennelijk is dit niet op te lossen met een firmware update?
Sinds de introductie is er nog nooit een geweest. Staat nog steeds op 1.1?
Krijg zeer sterk de indruk dat dat een gimmik is?
...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 jul 2018 10:42

Je bedoelt dat het hele Etap een gimmick is?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 01 jul 2018 12:47

Naambezet schreef: 01 jul 2018 00:06 Ik had ook het probleem dat de achterderailleur nergens meer op reageerde. Lampje brandde wel maar er kwam geen beweging in. Van Hopmans gelijk een nieuwe meegekregen en kon weer verder.
Ik heb een kapotte VD gehad, alles op het buitenblad.. Hopmans heeft een nieuwe besteld en deze gemonteerd, ik kon erop wachten (10'). Ging keurig netjes.
Afbeelding

DVR
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 jan 2016 21:48

DVR 01 jul 2018 13:46

Het is fijn te lezen hoe goed de service kan zijn bij anderen. Heb toch nog is wat moeite gedaan om futurum alsnog de kans te geven hun service op gelijk niveau te brengen.
Ze hebben een klachtendienst en heb hen een link gestuurd naar deze pagina. Zal hun reactie hier posten.

Plaats reactie