Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Nieuwe hartslagmeter

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jul 2015 08:55

MF010 schreef:Hoe weet hij dan of ik hersteld ben? Op basis van bewegingen?
Geen enkel horloge weet of jij hersteld bent, dat moet je gewoon zelf aanvoelen.

Modellen met hartslagmeter enkel op de pols zijn (op een enkele uitzondering na) uiterst onbetrouwbaar tijdens het sporten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

MF010
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2012 16:44

MF010 28 jul 2015 09:10

Uhm....dan heb je de peak, de run, de sport.....Iets met bomen en bos.

MF010
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2012 16:44

MF010 28 jul 2015 09:12

@amclassic-fan: Ik had dat gisteren ook al in een review gelezen. Niet als in "uiterst onbetrouwbaar", maar als afwijkende waarden van een exemplaar met band.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jul 2015 09:49

Een band om je borstkas geeft al decennia de juiste waarde. Ik heb al te veel reviews gelezen van smart watches, activity trackers en dergelijke met optische meting bij de pols die het enkel doen als je stil zit. Afwijkingen van 10 of meer slagen valt bij mij in de categorie uiterst onbetrouwbaar. Die van TomTom en MIO schijnen het overigens wel goed te doen, maar er zijn wel wat voorwaardes, zoals dat 't horloge goed strak moet zitten.

Ik zie er zelf totaal geen voordeel in, maar ik zal wel conservatief zijn ;). Ik heb echt geen last van die hartslagband om m'n borstkas.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 28 jul 2015 14:16

amclassic-fan schreef:Een band om je borstkas geeft al decennia de juiste waarde. Ik heb al te veel reviews gelezen van smart watches, activity trackers en dergelijke met optische meting bij de pols die het enkel doen als je stil zit. Afwijkingen van 10 of meer slagen valt bij mij in de categorie uiterst onbetrouwbaar. Die van TomTom en MIO schijnen het overigens wel goed te doen, maar er zijn wel wat voorwaardes, zoals dat 't horloge goed strak moet zitten.

Ik zie er zelf totaal geen voordeel in, maar ik zal wel conservatief zijn ;). Ik heb echt geen last van die hartslagband om m'n borstkas.
Die van TmTom is erg netjes, zal een slag verschil in zitten, wat dat betreft was ik best verbaasd. De voorgaande modeelen van o.a. mio waren veel slechter. De TomTom wil soms nog wat nauwkeurigheid verliezen als je heel hoog zit met je hartslag, maar dan heb ik het over de hartslag als je al royaal in het rood gaat.

De meeste activitytrackers werken als ze hartslag registeren met een borstband. Die meting is net zo netjes als die van sporthorloges. Ik heb wel alleen Garmin en Polar getest met hartslag erbij.

Wat je zegt, zo'n ding kan alleen een inschatting van je hersteltijd maken. Zelf kan je dat beter zien door je hartslag en je gevoel idd. Wel vind ik het gaaf om te zien hoeveel ik doe. Er zijn dagen geweest waarop ik verbaasd was over mijn trage herstel en waarop ik 's avonds zag iets van 22.000 stappen gelopen te hebben. Dat is nu niet bepaald een rustdag, wat dat betreft leer ik daar wel van.

(en die borstband, juist in combinatie met sport bh's zitten ze soms rottig, maar voordat ik van het bestaan van polsmeting wist, had ik er nooit last van, nu ineens wel)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 28 jul 2015 14:37

Maar op de fiets is een horloge om je arm niet handig vind ik. Op mijn stuur kan ik goed alles lezen. Dus hartslag, cadans en snelheid

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 28 jul 2015 14:39

precies dat is één van de nadelen van de tomtom cardio
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

LeDuck
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jul 2015 16:31

LeDuck 28 jul 2015 15:05

Persoonlijk heb ik een Polar RC3 GPS en een Garmin 610. Wat Polar heel goed doet is het meten van de hartslag wat garmin goed doet is de GPS (bijv sneller vinden). Daarnaast heeft Garmin mijn inziens een beter online platform en is competible met bijv strava iets wat bij polar enkel met de nieuwe modellen kan (incl de hartslag info bedoel ik dan rest kun je wel overzetten). Enige nadeel bij de Garmin vind ik de levensduur van de batterij deze is nogal snel leeg tov de polar.

All in all ben ik over beide tevreden maar zou ik nu de keus opnieuw maken zou ik voor de Garmin gaan. Kan persoon niets zeggen over de Suunto.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 28 jul 2015 15:46

superrose schreef:precies dat is één van de nadelen van de tomtom cardio
Bestaat er geen stuur mount voor dat horloge dan? Ik had enige jaren geleden een Polar ?? (moet ik nakijken) waarbij je middels een mount op het stuur en net naast de pen, je het horloge kon bevestigen.

Zoiets dus:

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 jul 2015 15:55

Zorro schreef:
superrose schreef:precies dat is één van de nadelen van de tomtom cardio
Bestaat er geen stuur mount voor dat horloge dan? Ik had enige jaren geleden een Polar ?? (moet ik nakijken) waarbij je middels een mount op het stuur en net naast de pen, je het horloge kon bevestigen.
volgens tomtom wel:
http://www.tomtom.com/en_lt/products/yo ... J0.001.02/

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 28 jul 2015 15:56

Hopla!! Probleem opgelost, next :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 jul 2015 16:07

Zorro schreef:Hopla!! Probleem opgelost, next :D
haha ja, welk wereldprobleem zullen we nu eens aanpakken? :lol:

Plaats reactie