Welke kop voor een Rennkompressor?
Ik wil mezelf een Rennkompressor aan gaan schaffen, maar zit even te kijken naar het type pompkop. Het meest duurzaam lijkt me de messing kop, maar ik wil hem eigenlijk voor alle ventielen die we hier in huis hebben kunnen gebruiken en dat betekent ook Dunlop. Welke kop is dan wijsheid?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Ik heb een rennkompresser van 16j geleden met de messing kop, maar zou nu zeker zo'n universele kop kiezen.
De messing kop past alleen op presta ventielen.
Ik pomp er anders gewoon mijn stadsfietsen mee op, maar je moet wel de kop vasthouden met één hand.
Hmm... Dan wordt het denk ik toch de e.v.a. kop.
Ik heb eigenlijk een voorkeur voor het simpele van de messing kop, maar met twee handen kunnen pompen is me ook wel wat waard. En ik zie mijn vrouw nog niet met 1 hand de kop vasthouden en met de andere pompen als ze eens wat extra lucht in de banden van haar stadsfiets moet hebben.
Ik heb eigenlijk een voorkeur voor het simpele van de messing kop, maar met twee handen kunnen pompen is me ook wel wat waard. En ik zie mijn vrouw nog niet met 1 hand de kop vasthouden en met de andere pompen als ze eens wat extra lucht in de banden van haar stadsfiets moet hebben.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Een stadsfiets (omafiets) heeft 2-3 bar nodig en kan je bij wijze van spreken met je kleine pink
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Met de rennkompressor zit je altijd goed, wat een toppomp,er zijn ook andere goede natuurlijk. kies iig net de plastic pomp van sks wat dat is een gruwel, een maat heeft dat ding en je komt er nauwelijks mee tot 8 bar (wiebelt, pompt pas op de laatste cm van de slag) . Ik heb zelf de Eva kop en vindt hem geweldig, elke keer weer dat genoegen van met een vinger de grendel los plinken en pffft daar schiet de kop los, heerlijk.
Ik wel...
Maar goed, zo'n eva zal toch niet minder zijn dan een messing kop? Apart is dan wel weer dat je her en der de messing kop genoemd ziet als geschikt voor frans en dunlop. Zou zo leuk zijn als sks op zijn site duidelijker was, in plaats van alleen plaatjes te laten zien.
Maar goed, zo'n eva zal toch niet minder zijn dan een messing kop? Apart is dan wel weer dat je her en der de messing kop genoemd ziet als geschikt voor frans en dunlop. Zou zo leuk zijn als sks op zijn site duidelijker was, in plaats van alleen plaatjes te laten zien.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
+1Spaceship schreef:Koop de Rennkompressor voor je hoge druk bandjes van je racefiets met messing kop.
Koop daarnaast een redelijke pomp voor allround gebruik waarbij je minder bar nodig hebt.
Heb inmiddels 2 eva koppen gehad, werkte niet lekker voor mij, denk ook dat de rubbers voor die evakoppen minder makkelijk te krijgen zijn dan van de messing kop.
Messing kop werkt perfect, wil nu nooit meer wat anders.
Voor stationsfiets gebruik ik een pomp met gewone kop van de action van €2.56....
No worries here...
dames en heren, er zijn ook nog adapters voor alle typen ventielen te koop! Heb je twee handen om te pompen.
Zonder adapter leek me gewoon stuk eenvoudiger met zo'n EVA-kop. Maar vrouwen weten altijd weer het eenvoudige ingewikkeld te maken...
Sorry supergrover, niet persoonlijk bedoeld
Zonder adapter leek me gewoon stuk eenvoudiger met zo'n EVA-kop. Maar vrouwen weten altijd weer het eenvoudige ingewikkeld te maken...
Sorry supergrover, niet persoonlijk bedoeld