Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Trekhaak fietsendrager met aero carbon racer

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 06 mar 2015 12:59

Hallo,

Ik de heb de zoekfunctie echt uitvoerig gebruikt, maar kan helaas toch niet een sluitend antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb namelijk een Kuota Kharma evo en wil deze doormiddel van een fietsendrager op de trekhaak van mijn auto gaan vervoeren.
Vervoer hem nu in de auto, maar op vakantie is dit qua ruimte geen optie.
Op het dak wil ik niet i.v.m. geluid, verbruik en mogelijke steenslag.
Zit zelf te denken aan de Spinder Hawk of Cross.

Maar leuk zo'n aerodynamisch frame, maar waar zet je hem vast en raakt de fiets niet beschadigd?

Want ik lees dat de meeste mensen de fiets op of onder de zadelpen vastklemmen.
Ik denk niet dat bij deze fiets een optie is.

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en wat jullie adviezen zijn.

Bedankt alvast!
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mar 2015 13:38

Op de aero zadelpen is geen enkel probleem met de klem van Spinder. Althans met een Cervélo Soloist heb ik ervaring en daar ging 't prima. En die is nog veel meer aero dan jouw Kuota.

Een heel aardig alternatief is de Click & Go fietsendrager* van ANWB, momenteel in de aanbieding voor 69.- voor ANWB leden. Wielen even vastzetten met een tie-wrap en rijden maar.

*dit is gewoon een Pro User Briljant

Overigens zou ik geen Hawk nemen, die is van staal en daardoor erg zwaar. De alu variant, de Falcon, is een stuk lichter.'

Er zijn overigens ook genoeg fietsendragers die met riempjes werken, zoals de nieuwe Twinny Loads of de Pro User Silverbike.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 06 mar 2015 14:50

Thanks Havana

Maar waar klemde jij de Cervélo vast? Deed jij daar dan nog een doek tussen ofzo?
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 06 mar 2015 14:53

ik rijd met een hapro atlas 2 de wereld rond.
deze heeft een erg grote klemming voor je boven buis, je kunt m ook verschuiven voor je staande buis.
je hoeft m niet erg vast te zetten, gewoon vast draaien tot het moment dat de fiets geen speling heeft.
stuk schuim werkt ook goed.
maar vast is vast

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 06 mar 2015 15:07

Ik heb deze fietsdrager en werkt prima

http://www.futurumshop.nl/thule-rideon- ... olig.phtml

Als bescherming plaats ik isolatie van verwarmingsleidingen tussen de riempjes en velg.

http://www.facq.be/sites/default/files/ ... eren_0.jpg

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 mar 2015 19:52

ik klem mijn foil gewoon op de bovenbuis. stuk buisisolatie ertussen of framebescherming. de fm heeft het wel in overvloed liggen. Verdeeld de druk ook meteen. zadel haal er er meestal uit, die staat net ff boven mijn auto.

Thule dragen 923 dacht ik uit mijnhoofd

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mar 2015 20:53

bmiller schreef:Thanks Havana

Maar waar klemde jij de Cervélo vast? Deed jij daar dan nog een doek tussen ofzo?
Op de staande buis, deel waar de zadelpen nog in zit. Dit blijft de beste keuze.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 09 mar 2015 14:23

Misschien is dit wat? De Atera strada sport m2.

Deutsche gründlichkeit oder? :)

http://www.fietsendrager-megastore.nl/a ... t-m-2.html

Ben wel gecharmeerd hoe de fietsen bevestigd worden.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 mar 2015 14:27

Die bevestiging ziet er wel OK uit, maar niet veel beter dan bijvoorbeeld de Twinny Load E-active (die met 258 euro ook nog eens iets goedkoper is).

Groter probleem zou ik hebben met die wielgootjes die je moet stellen. Bij bijv. Thule (als ook de genoemde Twinny Load) hoeft dat niet meer door de boogvorm. Dat is vooral handig als je veel verschillende fietsen op drager monteert.

Arie73
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2015 17:23

Arie73 02 apr 2015 17:38

Beste,

Als ik me even in jullie conversatie mag mengen; ik denk dat de Click & Go niet echt een stabiele fietsendrager is, daarin tegen denk ik dat bijv. een Thule Velocompact wat stabieler is. Ook heeft deze fietsendrager frameklemmen met een rubber laagje erop waardoor je beschadiging voorkomt. Ik zou je daarom het advies geven om is naar die Thule te kijken. Hier heb je alvast een site als dat je misschien verder helpt ; http://www.autovoordeelshop.nl/thule-velocompact-925

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 02 apr 2015 19:40

wasbeer2006 schreef:ik klem mijn foil gewoon op de bovenbuis. stuk buisisolatie ertussen of framebescherming. de fm heeft het wel in overvloed liggen. Verdeeld de druk ook meteen. zadel haal er er meestal uit, die staat net ff boven mijn auto.

Thule dragen 923 dacht ik uit mijnhoofd
Doe ik ook, heb een Kuota Kuraro en nu een Wilier Cento1 SR mee vervoerd. Geen enkele probleem. Gewoon kijke op Marktplaats nemen er zijn vaak Thules te vinden.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Bicibob
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2015 10:17

Bicibob 05 apr 2015 10:23

Zelf gebruik ik voor mijn carbonfiets de Thule hang-on. Hierbij zijn de wielen vrij van belasting en hangt de fiets aan het frame in twee rubberen houders

Plaats reactie