FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Het maakt mij niet zoveel uit hoe je het schrijft..... Ik herken het wel als ik het voor me zie staan! Die met 3 bladen zijn om mee te fietsen, die met schuim erop zijn meestal voor ná het fietsen.
Neen, ik heb me vergist, dat is een meerwaardeMarkVeenstra schreef:En een bergverzet steken staat dus meteen gelijk aan een terugval....
Wonen er mensen in Nederland? Ik dacht dat er daar Nederlanders woonden
Ik geef niet toe... Ik geef aan dat ik begrijp dat, en waarom, mensen een voorkeur voor een tripel zouden hebben.
En dan je laatste opmerking "niet iedereen woont in Nederland" Als dat een argument is waarom een compact een terugval is tov een tripel, dan kan je datzelfde argument 1 op 1 omdraaien. "er zijn ook mensen die wel in Nederland wonen."
Ongerustheid is het niet. Het is gewoon ontevredenheid.
Volgens mij wil ik je in 1e instantie je ongerustheid over beschikbaarheid van je spullen weg te nemen. En daarbij - naar mijn mening - ook aan te geven dat een dubbel of compact niet zo erg is icm de huidige 11 speeds. Maar kennelijk wil je dat niet horen.
- netperk.eu
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24 jan 2017 02:37
Hoi Fietsers,
Ik wil een racefiets alleen voor in de bergen. In Nederland rij ik gewoon lekker op mijn Santos Trekking comfort met Rholoff naaf.
Daar heb ik inmiddels ook mee op de Galibier, de Telegraph en de Croix de Fer gestaan plus nog een handjevol col's (Alpe d'Huez zou ik bijna vergeten)
Maar ik neem heel wat extra kilo's mee, hij weegt met alles mee meer dan 24 kilo. Niet vreemd met die Rholoff, maar dat is nou eenmaal zo.
Maar nu de vraag:
Als ik een fiets wil alleen voor de bergen, wat is dan jullie mening, dubbel, triple of toch compact?
Ik denk aan een fiets van tussen de 1000 en de 1500 euro. En als je letters over hebt geef ook je mening over het soort versnelling.
Alvast bedankt,
Netperk.eu
Ik wil een racefiets alleen voor in de bergen. In Nederland rij ik gewoon lekker op mijn Santos Trekking comfort met Rholoff naaf.
Daar heb ik inmiddels ook mee op de Galibier, de Telegraph en de Croix de Fer gestaan plus nog een handjevol col's (Alpe d'Huez zou ik bijna vergeten)
Maar ik neem heel wat extra kilo's mee, hij weegt met alles mee meer dan 24 kilo. Niet vreemd met die Rholoff, maar dat is nou eenmaal zo.
Maar nu de vraag:
Als ik een fiets wil alleen voor de bergen, wat is dan jullie mening, dubbel, triple of toch compact?
Ik denk aan een fiets van tussen de 1000 en de 1500 euro. En als je letters over hebt geef ook je mening over het soort versnelling.
Alvast bedankt,
Netperk.eu
Dubbels worden niet meer verkocht, dus die kan je afstrepen.
Triple of compact kan beide. Het maakt niet veel uit en beide hebben hun voor- en nadelen. Fietsen met triple worden bijna niet meer verkocht. Er is heel weinig aanbod, want er is weinig vraag. Bij Shimano moet je helemaal terug naar Tiagra om nog triple te kunnen rijden (op zich weinig mis met Tiagra overigens).
Ik zou voor een compact gaan. Welk verzet je erop schroeft is moeilijk te zeggen. Dat hangt af van je niveau, je gewicht, het stijgingspercentage en de gewenste trapfrequentie. De meeste renners komen met 34x28 wel boven. Tandje lichter kan geen kwaad.
Triple of compact kan beide. Het maakt niet veel uit en beide hebben hun voor- en nadelen. Fietsen met triple worden bijna niet meer verkocht. Er is heel weinig aanbod, want er is weinig vraag. Bij Shimano moet je helemaal terug naar Tiagra om nog triple te kunnen rijden (op zich weinig mis met Tiagra overigens).
Ik zou voor een compact gaan. Welk verzet je erop schroeft is moeilijk te zeggen. Dat hangt af van je niveau, je gewicht, het stijgingspercentage en de gewenste trapfrequentie. De meeste renners komen met 34x28 wel boven. Tandje lichter kan geen kwaad.
Ook op een fiets van 24 kilo?havana schreef: De meeste renners komen met 34x28 wel boven. Tandje lichter kan geen kwaad.
De meeste renners hebben fiets van 8 kg....
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tuurlijk worden die nog wel verkocht, alleen net zoals triple bijna niet meer.havana schreef:Dubbels worden niet meer verkocht, dus die kan je afstrepen.
Meeste merken verkopen nu 52/36 of 50/34.
Maar even als voorbeeld de trek emonda h1 die gewoon met 53/39 komt :
http://www.trekbikes.com/gb/en_GB/bikes ... 1000-2016/
Maar dat is geen dubbel. Feitelijk bestaat de dubbel niet meer. 130/135 steek heb ik het over.
SRAM voert de klassieke 130 steek nog toch? En campa verkoopt Veloce ook nog gewoon met 135 BCD.
Ik zit er hard aan te denken om een dubbel te zetten op Kermit/jouw oude 'dale. Gewoon, omdat het kan
Ik zit er hard aan te denken om een dubbel te zetten op Kermit/jouw oude 'dale. Gewoon, omdat het kan
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?