FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
oja.., sharp., ik had het niet geheel goed gelezen
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Hoi,
Momenteel rij ik een triple 50/39/30 met cassette 12-27.
Voor mij is dit ideaal aangezien absoluut GEEN klimmer ben.
Bij het minste heuveltje ben ik enorm blij dat ik een triple heb
Aangezien je triple niet meer tegenkomt op nieuwe fietsen, welke compact zou het dichtst bij mijn huidige triple liggen?
thanks!
Momenteel rij ik een triple 50/39/30 met cassette 12-27.
Voor mij is dit ideaal aangezien absoluut GEEN klimmer ben.
Bij het minste heuveltje ben ik enorm blij dat ik een triple heb
Aangezien je triple niet meer tegenkomt op nieuwe fietsen, welke compact zou het dichtst bij mijn huidige triple liggen?
thanks!
Kuota Kougar
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
50/34 met een 11-32 of 12-32 cassette.
Maar als je echt wil, is een triple nog wel mogelijk natuurlijk. Even met je fietsenmaker overleggen.
Maar als je echt wil, is een triple nog wel mogelijk natuurlijk. Even met je fietsenmaker overleggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Niet moeilijk toch? 30 : 27t is 1.11. Dus een 46 of 48 of 50/34t met tot 30t of tot 32t cassette geeft dezelfde verzetverhouding. Even de zakjapanner pakken!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Het kleinste verzet is toch maar één van de aspecten wat het verschil maakt tussen een triple en een compact?
Zeker, maar gezien de vraagstelling leek me dat in dit geval wel het belangrijkste.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dat idee kreeg ik ook.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
46/30t supercompact ook, zelf samengesteld of van de Shimano GRX groep, zwaarder, maar wel veel goedkoper. Is prima met je huidige voorderailleur te schakelen.
Goedkoopste oplossing blijft een Stronglight Impact Triple, gaat meer dan tienduizend km mee..
Goedkoopste oplossing blijft een Stronglight Impact Triple, gaat meer dan tienduizend km mee..
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Nou, dan heb je het ook echt wel over de stoempers van die tijd! Zwaardere en sterkere renners had je toen niet. Ook niet toevallig dat deze drie allen hun knieën kapot hebben gereden. Ga je dus aub niet met hen vergelijken, helemaal niet als liefhebber want je verdient je brood er niet mee.woonwerk schreef: ↑15 jul 2011 11:40 Op de 21 rij je met een cadans van 90 21 km/h, klopt dus aardig. Niet iedereen rijdt met een cadans van 120. Overigens lijkt het erop dat tegenwoordig een hoge cadans geen keuze is maar een soort van waarde oordeel, hoe hoger hoe beter. Heb je wel eens naar oude filmpjes van Merckx, Hinault, Figon, etc... gekeken ? Die gingen echt wel hard.
Anquetil en Zoetemelk reden toch echt wel lichter.
Ik probeerde in m'n jongere jaren ook altijd duidelijk boven de 100 omwentelingen te blijven op het vlakke en als ik in m'n zadel zat, en mijn knieen doen het nu gelukkig nog steeds.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6