Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsstandaard/montagestandaard

bianchi928sl
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 apr 2013 10:09

bianchi928sl 17 apr 2017 12:19

iemand ervaring met de Feedback Sports Sprint? Volgens verschillend reviews een van de beste en meest duurzame stands. Ik wil zo'n standaard aanschaffen maar dan meteen eentje die een leven lang meegaat.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 17 apr 2017 14:45

bianchi928sl schreef:iemand ervaring met de Feedback Sports Sprint? Volgens verschillend reviews een van de beste en meest duurzame stands. Ik wil zo'n standaard aanschaffen maar dan meteen eentje die een leven lang meegaat.
Feedback Sports is geroemd vanwege z'n duurdere model, de elite volgens mij. Die kost zo'n €220 en zal inderdaad wel een leven lang mee gaan. Hetzelfde geldt overigens voor de goedkopere Park Tool PCS-9 en PCS-10, al zijn die wel flink in prijs gestegen het afgelopen jaar (of het komt door de tijd van het jaar).

cheaprider
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04

cheaprider 18 apr 2017 11:21

Ik heb hem ook bij de Aldi gehaald en bevalt me prima. Wat is nu de beste plek om het frame vast te klemmen? Ik heb een Carbon fiets.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 18 apr 2017 12:00

cheaprider schreef:Ik heb hem ook bij de Aldi gehaald en bevalt me prima. Wat is nu de beste plek om het frame vast te klemmen? Ik heb een Carbon fiets.
deze wil ik eigenlijk ook wel weten ;)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 apr 2017 12:10

cheaprider schreef:Ik heb hem ook bij de Aldi gehaald en bevalt me prima. Wat is nu de beste plek om het frame vast te klemmen? Ik heb een Carbon fiets.
Je hebt geen Carbon fiets, je hebt een carbon fiets.
Als ik een carbon fiets had zou ik hem overal klemmen, behalve aan het frame.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 18 apr 2017 12:11

Aan de zitbuis t.p.v. de zadelpen is meestal ook een veilige keuze.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 18 apr 2017 14:38

Ik zou alleen klemmen op de zadelpen.
Als je het dan verkl**t is dat een eenvoudig te vervangen deel van je fiets.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 18 apr 2017 17:17

synapse schreef:Ik zou alleen klemmen op de zadelpen.
Als je het dan verkl**t is dat een eenvoudig te vervangen deel van je fiets.
Dan heb ik het gelukkig toch goed gedaan :D
Zag het nog wel eens voorbij komen dat mensen hun carbon frame ophingen aan het frame, maar dat durfde ik eigenlijk niet aan.
Dus toen maar de zadelpen in de klem gehangen, blij dat anderen dit ook adviseren

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 18 apr 2017 22:45

bianchi928sl schreef:iemand ervaring met de Feedback Sports Sprint? Volgens verschillend reviews een van de beste en meest duurzame stands. Ik wil zo'n standaard aanschaffen maar dan meteen eentje die een leven lang meegaat.
Ik heb er 1 en op het werk hebben we beide varianten.

Allemaal schitterend spul, lichtgewicht en degelijk gemaakt. Vele malen beter dan de Tacx spullen die ik hiervoor heb gehad. Die heb ik nog steeds maar enkel om mijn fiets op te wassen.

Ik gebruik de sprint zowel voor de koersfiets als de enduro fiets.

bianchi928sl
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 apr 2013 10:09

bianchi928sl 21 apr 2017 20:02

Memento_Mori schreef:
bianchi928sl schreef:iemand ervaring met de Feedback Sports Sprint? Volgens verschillend reviews een van de beste en meest duurzame stands. Ik wil zo'n standaard aanschaffen maar dan meteen eentje die een leven lang meegaat.
Ik heb er 1 en op het werk hebben we beide varianten.

Allemaal schitterend spul, lichtgewicht en degelijk gemaakt. Vele malen beter dan de Tacx spullen die ik hiervoor heb gehad. Die heb ik nog steeds maar enkel om mijn fiets op te wassen.

Ik gebruik de sprint zowel voor de koersfiets als de enduro fiets.
dank voor deze ervaring uit eerst hand!

bianchi928sl
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 apr 2013 10:09

bianchi928sl 06 mei 2017 21:29

heb inmiddels een Feedback sports sprint gekocht en mijn fiets er eens op gepoetst en remblokken verwisseld. Had ik jaren eerder moeten kopen die standaard, wat een genot. Zeer solide, makkelijk verstelbaar, stevige hendels en verstelmechanismen. Fiets staat stevig vast in de vorkspanner. Makkelijk op te bergen ook.

karl
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 09 sep 2010 01:44

karl 31 okt 2018 23:26

Ik van plan om mij een montagestandaard te kopen omdat het reinigen van je fiets dan toch een stuk makkelijker gaat.
Keuze ging uit naar de Tacx Spider Team.

Echter de vraag die ik me nog stelde, vlak voor ik deze ging bestellen, was: hoe doe je dat tegenwoordig als je zowel een fiets met steekassen hebt en eentje met de klassieke wielklemmen ?
Is bij mij alvast het geval. MTB heeft steekassen, mijn racefiets niet.

Zijn er modellen waarbij beide mogelijkheden kunnen ?

Plaats reactie