Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsstandaard/montagestandaard

vortex06
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2014 15:56

vortex06 07 feb 2015 15:16

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Daarom eerst even een kleine introductie:

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een racefiets (een Giant TCR 0). Van nature ben ik een fanatieke hardloper (loop zelf 3X per week). Uit interesse en als afwisseling op het lopen leek het mij leuk om wielrennen erbij te doen. Gemiddeld fiets ik ongeveer 1X per week in de zomermaanden (gemiddeld 35 km), in de winter een stuk minder.

Nu staat mijn fiets op een studentenkamer, en omdat ik hem niet graag los tegen de muur zet wil ik graag een fietsstandaard/montagestandaard nemen (gaten in de muren boren is geen optie). Het standaard moet stevig genoeg zijn zodat mijn fiets stabiel staat. Af en toe zou ik hem ook graag willen gebruiken voor een kleine onderhoudsbeurt (denk aan ketting schoonmaken etc.) Mijn budget is maximaal 50 euro.

Enig speurwerk op dit forum en diverse andere sites bracht mij op een aantal modellen die mij wel interessant leken.

Trivio

De eerste is van Trivio:
http://www.futurumshop.nl/trivio-bicycl ... -pro.phtml

Er is vrij weinig op internet over dit standaard te vinden. Het schijnt zo te zijn dat je je wielen er als het ware tussen rijdt. Kun je hiermee ook je achterwiel draaien?

Itek

De tweede en derde zijn van Itek
- http://www.itek-webwinkel.be/fietsen-ac ... steem.html
- http://www.itek-webwinkel.be/fietsen-ac ... lbaar.html

Nadeel lijkt me wel bij deze twee dat ze aan het frame vastgemaakt moeten worden.

Pro

Tot slot:
https://www.bike2build.nl/prac0055-6118 ... n-de-fiets

Ook over deze is relatief weinig te vinden (o.a. manier van bevestiging.

Mijn vragen zijn? heeft iemand enige ervaring met deze standaards? Welke zouden jullie mij aanbevelen? En zijn er nog andere goede fiets/montagestandaards te vinden in deze prijsklasse?

Alvast bedankt voor de hulp.

Bome
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 dec 2014 20:26

Bome 07 feb 2015 17:31

De trivio en pro zijn echt om de fiets neer te zetten. De fiets staat, maar er echt makkelijk aan sleutelen gaat niet. Vergelijk het met de fiets tegen de muur aanzetten.

Bij de Itek kun je de fiets ophangen en dus op je eigen werkhoogte eraan sleuten. Zijn wat groter, want ze moeten de hele fiets kunnen dragen. Dus eigenlijk wat minder geschikt om de fiets gewoon in neer te zetten.

om te sleutelen heb ik
deze
Om de fiets neer te zetten heb ik zoiets

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 08 mar 2015 18:09

Als iemand nog van plan is om een montagestandaard aan te schaffen: zag dat vanaf maandag 16 maart Lidl er een in de folder (€ 24.99, -) heeft staan. Geen idee of het wat is verder.
Previous name Jansen01

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 mar 2015 10:48

jansen2.0 schreef:Als iemand nog van plan is om een montagestandaard aan te schaffen: zag dat vanaf maandag 16 maart Lidl er een in de folder (€ 24.99, -) heeft staan. Geen idee of het wat is verder.
Niks mee. Ik gebruik dezelfde standaard al een jaar doet waarvoor je dat ding aanschaft.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2437
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 10 mar 2015 12:18

is inderdaad geen geld €24,99

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 10 mar 2015 13:12

Heb je genoeg speling op die standaard om de cranck rond te draaien? Zodat je zo bijvoorbeeld de ketting makkelijk af kan nemen? Of komt het pedaal dan tegen de standaard?

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 12 mar 2015 07:06

Prima fietsstandaard van Lidl. Ook ik gebruik 'm naar volle tevredenheid. Wellicht wel wat aan de lompe kant voor een studentenkamer.

Deze is voor een studentenkamer wellicht meer geschikt. Voor een eurootje of 10-15 wel verkrijgbaar.

Afbeelding
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

jbdv
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jan 2015 23:52

jbdv 16 mar 2015 22:24

De lidl standaard is zeker de moeite waard voor 25 euro. Lijkt degelijke kwaliteit en lekker zwaar (vooral na 2km teruglopen met die verpakking), bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mar 2015 23:02

Ik heb er vandaag een gehaald, ik kan niet anders zeggen dan dat het aan alle wensen voldeed, doet zeker niet onder voor een tacx.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mar 2015 23:03

jorisb schreef:Heb je genoeg speling op die standaard om de cranck rond te draaien? Zodat je zo bijvoorbeeld de ketting makkelijk af kan nemen? Of komt het pedaal dan tegen de standaard?
Geen probleem, je kan het instellen zo als je zelf wenst.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 17 mar 2015 15:29

Had die Lidl standaard vanochtend gezien in de winkel en was net van plan om hier op het forum naar ervaringen te vragen. Zo te horen dus en prima ding en voor die prijs .....
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

jbdv
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jan 2015 23:52

jbdv 17 mar 2015 22:15

Ook de fietspomp is goed, in ieder geval als reserve. Met de fietspomp van mijn lokale fietsenwinkel (rond de 20 euro) kom ik met mijn 28mm wielen niet boven de 70 PSI (ze gaan tot 85 PSI), met die van de lidl haal ik de 80.

Ik weet niet hoe de kwaliteit is en 70 PSI rijdt met woon/werk verkeer prettiger, maar voor 6 euro een goede koop wat mij betreft.

Plaats reactie