Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsstandaard/montagestandaard

kbskyline
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 dec 2009 12:49

kbskyline 25 mar 2016 21:32

Lidl standaard gekocht. Prima spul alleen elk boutje na controleren en de horizontale buis goed over de verticale buis drukken en vast zetten.

Afbeelding
CUBE GTC SLT Force 22
Sensa pista
Gazelle tour l singelspeed

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 25 mar 2016 23:02

Ik heb de standaard afgelopen jaar al bij de Lidl in Duitsland gekocht en nog geen seconde spijt gehaad. Naar iedere rit de fiets erin gedaan om de ketting schoon te maken en de banden controleren.

Ook veel gebruikt voor de zwaardere sporthybride fiets. Al met al prima spul.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 639
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 27 mar 2016 19:38

Sweety2008 schreef:Ik heb de standaard afgelopen jaar al bij de Lidl in Duitsland gekocht en nog geen seconde spijt gehaad. Naar iedere rit de fiets erin gedaan om de ketting schoon te maken en de banden controleren.

Ook veel gebruikt voor de zwaardere sporthybride fiets. Al met al prima spul.
Heb hem 3 jaar geleden gekocht in Frankrijk. Vind hem ook super.
Net als de gereedschapsset voor de fiets, de ondershirts van crivit en zelfs de wielershirts vind ik prima.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 mar 2016 19:47

Ik vind alles van Crivit prima behalve die fietsenstandaard., zelfs voor de broeken haal ik mijn neus niet op.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 17 aug 2016 19:37

Heeft iemand hier ervaring met deze montagestandaard?
https://www.futurumshop.nl/trivio-monta ... pert.phtml

Ik heb nog nooit een standaard als dit gehad, ik wil hem echt gebruiken voor licht onderhoud en voornamelijk schoonmaken van de fiets.
Plus mijn fiets is van carbon dus denk ik dat ik hem alleen durf te gebruiken om hem via de zadelpen op te hangen en niet aan de bovenbuis.
De prijs vind ik ook redelijk, de beoordeling op de site is goed te noemen.

Ook zag ik deze voorbij komen, iets goedkoper en waarschijnlijk iets minder functies?
https://www.futurumshop.nl/trivio-monta ... -pro.phtml

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 17 aug 2016 20:41

hoi Martin,

ik ken d Trivio standaards niet, die zullen best ok zijn. Ik heb een standaard van de Lidl en die bevalt prima voor de dingen die jij er ook mee wil doen. Is weliswaar niet het hele jaar te koop, maar als hij er is dan kost de standaard tussen de 25 en 30 euro geloof ik.
gr
Hans

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 aug 2016 20:50

Martin78 schreef:Heeft iemand hier ervaring met deze montagestandaard?
https://www.futurumshop.nl/trivio-monta ... pert.phtml

Ik heb nog nooit een standaard als dit gehad, ik wil hem echt gebruiken voor licht onderhoud en voornamelijk schoonmaken van de fiets.
Plus mijn fiets is van carbon dus denk ik dat ik hem alleen durf te gebruiken om hem via de zadelpen op te hangen en niet aan de bovenbuis.
De prijs vind ik ook redelijk, de beoordeling op de site is goed te noemen.

Ook zag ik deze voorbij komen, iets goedkoper en waarschijnlijk iets minder functies?
https://www.futurumshop.nl/trivio-monta ... -pro.phtml
Hoogte 160 is voor veel dingen veel te laag, zo krijg je alsnog pijn in je rug.
Ik gebruik uitsluitend een simpele fietslift aan het plafond, met1 trek op de goede hoogte en nul kans op narigheid door klemmen op de buus.
Nadeel is natuurlijk niet verplaatsbaar, verder louter voordelen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 17 aug 2016 21:01

Keezx schreef:
Martin78 schreef:Heeft iemand hier ervaring met deze montagestandaard?
https://www.futurumshop.nl/trivio-monta ... pert.phtml

Ik heb nog nooit een standaard als dit gehad, ik wil hem echt gebruiken voor licht onderhoud en voornamelijk schoonmaken van de fiets.
Plus mijn fiets is van carbon dus denk ik dat ik hem alleen durf te gebruiken om hem via de zadelpen op te hangen en niet aan de bovenbuis.
De prijs vind ik ook redelijk, de beoordeling op de site is goed te noemen.

Ook zag ik deze voorbij komen, iets goedkoper en waarschijnlijk iets minder functies?
https://www.futurumshop.nl/trivio-monta ... -pro.phtml
Hoogte 160 is voor veel dingen veel te laag, zo krijg je alsnog pijn in je rug.
Ik gebruik uitsluitend een simpele fietslift aan het plafond, met1 trek op de goede hoogte en nul kans op narigheid door klemmen op de buus.
Nadeel is natuurlijk niet verplaatsbaar, verder louter voordelen.
Bedankt dat je me attendeert op de hoogte, ik heb daar niet naar gekeken om eerlijk te zijn :oops:

Maar het moet wel een mobiele zijn voor mij omdat hij buiten gebruikt moet worden, schuurtje is veels te klein :D

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 aug 2016 21:30

Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe groot je zelf bent, maar til je fiets eens op met de bovenbuis of zadelpen op 1.60 m hoogte en kijk waar je bij kan zonder bukken, valt tegen denk ik.
Op de camping misschien nog acceptabel, maar thuis zou ik er niet gelukkig mee worden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 17 aug 2016 23:06

Ik heb de Trivio Expert. Het is een degelijke standaard en prima geschikt voor het schoonmaken en klein onderhoud. Voor bepaalde onderhoudswerkzaamheden vind ik het type standaard (waarbij de fiets hangt aan een klem) niet praktisch. Denk bijvoorbeeld aan het verwijderen van de crank.

Naast de Trivio heb ik de Tacx spider t3350 aangeschaft. Dit type standaard vind ik prettiger werken. De fiets staat stevig en is eenvoudig te draaien etc. Ik gebruik nu praktisch altijd de Tacx...

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 18 aug 2016 00:00

Voor het schoonmaken / klein onderhoud en een simpel klusje als ketting demonteren / monteren, derailleur afstellen etc. is een standaard als een Trivio of een Lidl (met 160 cm hoogte) meer dan voldoende.

Ik zou voor 3 tientjes voor een Lidl gaan.

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 20 mar 2017 00:10

Ze zijn via de lidl webshop weer te bestellen, in totaal 23 euro.
Afbeelding

Plaats reactie