Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Mijn vrouw is het zat!!

dirber
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:42
Locatie: Bij de Greb

dirber 11 aug 2010 00:36

Ik fiets nu op een (oud) zwart leren racezadel naar mijn werk en het zadel geeft af. Werkbroek wordt op zitvlak dus zwart en dat is geen porem volgens mijn vrouw.

Even geprobeerd met een zadeldekje maar dat zweet teveel en kreukt.

Ik zoek nu dus een ander zadel en ik denk dan aan een ademend kunstleerzadel (lorica oid??) of een leren zadel maar dan wit.

Heeft iemand ervaring met:
Geeft een wit leder zadel niet af?
Welk kunstleer soort is goed ademend?


Alvast bedankt voor meedenken!
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 11 aug 2010 00:54

Ik schrok me de tering. Ik dacht: hier doet iemand zijn fiets weg omdat ie z'n vrouw verkiest boven z'n hobby (terecht overigens imho), maar nee, dit gaat over een klein probleem.

Volgens mij geven de meeste zadels helemaal niet af? Wellicht gewoon een nieuw zadel?

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 11 aug 2010 00:57

Haha, grappig, ik dacht hetzelfde. Maar goed. Volgens mij moet je gewoon een nieuw zadel kopen. Die geven echt niet af.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 11 aug 2010 01:09

Mooie kop ja :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

dirber
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:42
Locatie: Bij de Greb

dirber 11 aug 2010 01:13

Even nog nadere info: werkbroek is kantoorbroek en zadel zal ruim 30 jaar oud zijn (zit op racefiets welke met vakmanschap gemaakt is in de Jordaan, 42 jaar geleden).
Dus als ik het goed begrijp geven nieuwe leren zadels op een witte koersbroek niet af?
Dan maakt dat de keus makkelijker!
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 11 aug 2010 01:17

haha ik dacht hetzelfde :)
maar 9 van de 10 'moderne' zadels geeft niet af hoor. gewoon een nieuw zadel testen en dan kopen
accepteren kun je leren!

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 11 aug 2010 08:43

Klinkt als een RIH fiets. met een Brooks zadel.

Geven me name af als ze wat vochtig zijn (na regen) of nadat ze zijn ingevet. Dit hou je ook met een nieuw lederen zadel.

Als je een Brooks gewend bent dan kan het overschakelen op een "modern" zadel wel eens vies gaan tegenvallen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 aug 2010 11:21

Nieuwe zadels geven wel degelijk af op broeken en vice versa.

Ik heb nu een zwart zadel en die geeft af op mijn witte broeken.
Ik heb ook een wit zadel gehad. Die kleurde na verloop tijd smoezelig; waarschijnlijk door de zwarte broeken.

ik overweeg om twee fietsen aan te schaffen; een met een wit zadel voor de witte broeken en een met een zwart zadel voor de zwarte broeken :)
Live fast; die young. mijn blog

itcer
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2010 00:05

itcer 11 aug 2010 11:35

rob74 schreef:Nieuwe zadels geven wel degelijk af op broeken en vice versa.

Ik heb nu een zwart zadel en die geeft af op mijn witte broeken.
Ik heb ook een wit zadel gehad. Die kleurde na verloop tijd smoezelig; waarschijnlijk door de zwarte broeken.

ik overweeg om twee fietsen aan te schaffen; een met een wit zadel voor de witte broeken en een met een zwart zadel voor de zwarte broeken :)


of je kan gewoon je zadel versteken ;)
life is simple: swim, bike, run, eat, sleep

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 11 aug 2010 13:13

ITC'er schreef:
rob74 schreef:Nieuwe zadels geven wel degelijk af op broeken en vice versa.

Ik heb nu een zwart zadel en die geeft af op mijn witte broeken.
Ik heb ook een wit zadel gehad. Die kleurde na verloop tijd smoezelig; waarschijnlijk door de zwarte broeken.

ik overweeg om twee fietsen aan te schaffen; een met een wit zadel voor de witte broeken en een met een zwart zadel voor de zwarte broeken :)


of je kan gewoon je zadel versteken ;)


Je kan ook een pamper aan doen over je koersbroek,heb je nog een extra zeem.

:D;)

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 11 aug 2010 14:09

dirber schreef:Even nog nadere info: werkbroek is kantoorbroek en zadel zal ruim 30 jaar oud zijn (zit op racefiets welke met vakmanschap gemaakt is in de Jordaan, 42 jaar geleden).
Dus als ik het goed begrijp geven nieuwe leren zadels op een witte koersbroek niet af?
Dan maakt dat de keus makkelijker!


Tja, of een ander zadel kopen of met een andere broek op de fiets naar kantoor en daar van broek verwisselen. Even van broek verwisselen op het toilet is toch geen probleem!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

defreddy
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:08

defreddy 11 aug 2010 22:42

Ik heb onlangs het zelfde probleem gehad, ik had een BBB ultrabase DTL zadel gekocht en het ging en gaat nog steeds af als het nat is.
Ik heb er dan maar een oud zadel opgestoken, en geen problemen meer, mijn broek blijft proper.

Plaats reactie