Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

NEW: Campa Chorus EPS

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 sep 2014 08:58

Ernie C. schreef:Als je veel waar voor je geld wilt moet je gewoon niet bij Campagnolo zijn.
Voor electronisch, OK.
Voor de rest is dit uiteraard onzin.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 sep 2014 09:14

Nou vooruit, op de wielen en de mechanische Chorus groep na dan. Voor de rest is er bij Shimano altijd een beter alternatief te vinden voor minder geld. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je altijd een slechte koop doet met Campagnolo.
Als je het Shimano product minder mooi vindt of als je het schakelgevoel van Campagnolo prettiger vindt kan het een prima alternatief zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 sep 2014 11:00

Campa is niet goedkoop, maar wel topkwaliteit (Super Record, Record en Chorus). Dat Chorus EPS veel duurder is dan Ultegra Di2, lijkt me logisch aangezien de Chorus groep hoger gepositioneerd is en Shimano veel meer verkoopt van Ultegra Di2.
Dat Campa duur is met de elektronische groepen, staat wel vast, maar de prijzen zullen nog wel zakken.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 sep 2014 11:28

Ernie C. schreef:Als je veel waar voor je geld wilt moet je gewoon niet bij Campagnolo zijn.
Ik heb een half miljoen kilometer met Campa gereden zonder 1 keer langs de kant te hebben gestaan! Daar heb ik wel geld voor over................

En de goedkope groepen en wielen leveren echt heel veel voor je geld. Setje Khamsins voor 129? Kan je gewoon mee van de trap rijden! Ben benieuwd wie iets levert waar ik dan meer waar voor m'n geld krijg.
Veloce groep op m'n winterfiets. Probleemloos 50,000km. Alleen in het weekend een emmer water en de pekel zit er een week op en gewoon blijven werken. Veloce groep is 375!!! Kan een doorsnee wielertoerist 10 jaar mee fietsen!

Maar ook een normale Chorus groep is erg scherp geprijsd. Dat is echt een absolute topgroep en nog geen 900 Euro!

Ik heb een stel Vento's. Ook spotgoedkope wieltjes en gebruik ik vooral voor woon/werk. Als je weet wat ik daar al 6 jaar mee uitspook?

Dat iemand liever om welke reden liever iets anders heeft dan Campa is prima maar geen waar voor je geld krijgen is echt een opmerking die niet vol te houden is.

Deze EPS groep laat ik even aan me voorbij gaan. Geen behoefte aan elektronische groepen en die vierpunt cranks moet ik ook wel heel erg aan wennen. Vind ik de oude driepoot van Campa een stuk mooier :mrgreen:

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 sep 2014 11:55

Elke keer als ik switch tussen Sram Red 22 en Campa Record, dan valt me op dat Campa beter in elkaar geschroefd is. De ergonomie van Sram Red is op een aantal punten beter, maar kwaliteitsgevoel is bij Campa hoger naar mijn mening. Qua prestaties zijn beide groepen top, maar dat mag ook wel voor het geld. Als Campa de ergonomie nog net wat beter zou doen, dan ga ik t.z.t helemaal over op Campa, tenzij de Sram electronische groep geweldig wordt.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 sep 2014 15:01

Gastheerg schreef:
Ernie C. schreef:Als je veel waar voor je geld wilt moet je gewoon niet bij Campagnolo zijn.

Dat iemand liever om welke reden liever iets anders heeft dan Campa is prima maar geen waar voor je geld krijgen is echt een opmerking die niet vol te houden is.
Geen waar wil ik ook niet beweren maar wel minder waar. Soms is die waar inderdaad wel van betere kwaliteit. In het geval van EPS hooguit dezelfde kwaliteit. Het is natuurlijk wel zo dat de nieuwe Shimano X800 groepen zich nog wel moeten bewijzen op de lange termijn.

5 Jaar geleden kreeg je bij Veloce en Centaur nog de Ultrashift ergopowers en hadden Xenon en Mirage al 10 speed terwijl je bij Sora en Tiagra het met 8 en 9 speed moest stellen en ook de kwaliteit van die instapgroepen was echt veel beter dan die van Shimano. Nu moet Veloce min of meer concurreren met Tiagra en zit er niet eens zoveel verschil tussen beiden. 105 en Ultegra hebben al 11 speed en zijn er zowel met het schakelen als het remmen flink op vooruit gegaan.

Ik hoop dat ze bij Campagnolo op korte termijn met nieuwe Veloce en Centaur groepen komen die ook wat de prijs en de specificaties kunnen concurreren met Shimano.
Campagnolo Ultra Dork

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 03 sep 2014 18:50

Centaur houdt volgend jaar op te bestaan. Waarschijnlijk omdat 11 speed Centaur niet van Athena te onderscheiden zou zijn.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 03 sep 2014 19:34

Groep is mooi ben alleen helemaal klaar met campa , nooit echt geluk mee gehad ondanks dat ik het wel erg mooi vind uitzien allemaal
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8454
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 sep 2014 14:13

Lcsmet schreef:Ik ben fan.
Ik vond de record EPS te duur en de Athena EPS te lelijk.

Deze kan mij optisch erg bekoren.
Als de Chorus EPS prijstechnisch ergens tussen de Record EPS en de Athena EPS, en meer richting Athena dan Record dan zou dit wel eens mijn volgende groep kunnen zijn.
http://m.marktplaats.nl/a/fietsen-en-br ... ousPage=lr
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 sep 2014 15:44

Ik vind het ook een mooie groep. Heeft de Chorus EPS groep al het nieuwe crankstel? De Record en Super Record worden nog geleverd met het vorige model. Dit zullen ze wel gaan aanpassen bij Campa?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8454
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 sep 2014 21:40

boswielrenner schreef:Ik vind het ook een mooie groep. Heeft de Chorus EPS groep al het nieuwe crankstel? De Record en Super Record worden nog geleverd met het vorige model. Dit zullen ze wel gaan aanpassen bij Campa?
http://www.campagnolo.com/IT/it/Gruppi_ ... eps/strada
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

123jcjaco
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2014 00:23

123jcjaco 27 sep 2014 00:49

Wel gek dat er nog geen prijzen bekend zijn.
1800 euro zou een mooi bedrag zijn. Zoals die link
Van marktplaats een paar post eerder

Plaats reactie