Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ratelend geluid!

Zilveruitje
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mar 2014 00:30

Zilveruitje 04 jun 2014 01:18

Beste fietsfanaten,

Af en toe ratelt mijn achter derailleur. Eerst dacht ik dat het de ketting/cassette was, maar die heb ik onlangs al vervangen. Het gekke is dat het maar af en toe is, meestal niet maar dan ineens maakt de derailleur een irritant ratelend geluid. Dan schakel ik wat en dan is het vaak minder of het gaat weer weg, soms wordt het daardoor juist erger. Achter derailleur kabel is recent vervangen en ook de pad is gericht(fietsenmaker). Enig idee wat het kan zijn? Toen de fiets bij de fietsenmaker was geweest ging het 500 km zonder problemen.

Groetjes,
Zilveruitje

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 04 jun 2014 05:03

Kabelspanning?

Als deze niet goed is dan zal de ketting niet recht over bepaalde kransjes lopen waardoor de ketting bv. langs de naastliggende kransjes ratelt.

Je schrijft dat de kabel recent is vervangen. Nieuwe kabels rekken altijd nog iets op.

jengelage
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jul 2013 14:08

jengelage 06 jun 2014 18:32

is het echt een ratel uit de derailleur zelf, of klinkt het bij de ketting/casette? met indernaad nieuwe kabels rekt de boel wat op waardoor de afstelling weer netwat scheef gaat staan.
Staan de derailleurwieltjes recht onder de kransjes?

Zilveruitje
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mar 2014 00:30

Zilveruitje 08 jun 2014 18:06

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal even kijken of ik de boel wat kan verstellen.

woger
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2007 17:29

woger 17 jun 2014 21:22

Ik had het zelfde probleem. Bleek dat de kabeleinde van de derailleur kabel tussen de spaken kwam als ik lichter schakelde

Plaats reactie