Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Basis pech-kit voor onderweg.

sens
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 mar 2014 10:15

sens 19 mar 2014 22:22

Hallo,
Ik ben nieuw in het racefiets wereldje.
Mijn hele jeugd heb ik veel gevoetbald, en toen ik een jaar of 14 was, heb ik ook al eens een racefietsje gehad(gekocht van mijn eigen verdiende geld, een parelmoerwitte Peugeot met rode accenten voor fl 425!) De laatste jaren ben ik vooral aan het hardlopen, maar mede door een wat langdurige blessure zocht ik iets anders om mijn energie in kwijt te kunnen. Dit is de reden dat ik besloten heb om erbij te gaan fietsen.


Sinds een week of 2 aan het rondneuzen op Marktplaats voor een goede 2ehands fiets en ook heel veel gelezen op dit forum.
Vanavond heb ik een fiets gekocht, een wat oudere Giant TCR met Shimano 105 afgemonteerd.
Vorige week wist ik al dat ik een racefiets ging kopen, dus heb ik toen bij de Lidl wat kleren gehaald die daar toevallig net tijdelijk verkocht werden. Dat is kleding van het merk Crivit, naar mijn idee prima spul voor weinig geld. Er zal vast nog veel beter en mooier spul te koop zijn, maar om te beginnen lijkt me dit prima, eerst maar eens kijken of het fietsen bevalt.

Nu wil ik morgen mijn eerste rondje gaan maken, maar ik heb eigenlijk nog helemaal geen gereedschap, fietspomp en binnenband om mee te nemen.
Wat is een goede online shop om dit soort spul van goede kwaliteit tegen een goede prijs te kopen, en wat is aan te bevelen om te kopen?
Ik denk dan aan een zadeltasje met genoeg ruimte voor een binnenbandje o.i.d.
Ook wil ik nog zo'n klein mini pompje hebben.

Graag wat tips over wat en waar aan te schaffen.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 19 mar 2014 22:38

Als je het morgen wil meenemen ontkom je er niet aan om het bij een "plaatselijke" fietsenmaker te kopen.
Denk trouwens dat de prijzen van een binnenbandje, tasje, plaksetje, pompje niet veel verschilt tov een webshop. Daarbij kan hij/zij je adviseren.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

sens
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 mar 2014 10:15

sens 19 mar 2014 22:50

Het hoeft morgen nog niet gelijk mee, ik hoop op een beetje geluk tijdens mijn eerste rit.....
Ik koop liever online, omdat je dan volop keuze hebt tegen vaak scherpe prijzen, t.o.v. de plaatselijke fm waar vaak een klein assortiment is dat geleverd word tegen adviesverkoopprijzen (dat is bij mij in de buurt helaas het geval)

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 19 mar 2014 22:57

sens schreef:Wat is een goede online shop om dit soort spul van goede kwaliteit tegen een goede prijs te kopen, en wat is aan te bevelen om te kopen?
Helaas, hierop bestaat geen antwoord. Je zult echt moeten snuffelen.
bijv.: bikeparts4u, bike2build, futurumshop, mantel bikeparts, bol.com (ja echt). Er is geen verstandige keuze in deze.

sens
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 mar 2014 10:15

sens 19 mar 2014 23:07

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga snuffelen!
(Ik zag ook elders op het forum een topic over online shops, die ga ik ook nog even goed doornemen)

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 19 mar 2014 23:08

sens schreef:Het hoeft morgen nog niet gelijk mee, ik hoop op een beetje geluk tijdens mijn eerste rit.....
Zal je net zien :) Rondje rond de kerk misschien? Zonder gekheid. Ik snap je voorkeur voor te gaan webshoppen. Inderdaad meer keus. Echter zijn het nu ook weer niet zo'n "exotische" spullen die je nodig hebt want het zit een een tasje verstopt. Oh ja tasje, daar heb je bij de webshops die @sloeren bv aangeeft genoeg keuze.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 19 mar 2014 23:10

Gewoon naar je plaatselijke fm, Ahold is goed in andere dingen.

een pompje moet gewoon goed zijn voor een hogere druk, ik tip je vooral een met een slang uiteinde.
of anders CO2 patronen. binnenbandje in je achterzak en karren maar.
succes

sens
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 mar 2014 10:15

sens 19 mar 2014 23:24

Oké , dus met een slanguiteinde, ik let er op.
Bedankt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 mar 2014 23:46

Nou ja meer dan een binnenbandje (evt twee of een setje plakkers) een setje (plastic) bandenlichters een pompje kan je niet nodig hebben. Zelf heb ik vaak ook nog een missing link, een multitool twee tiewraps en het volgende ding bij me. Ondanks de onzin van hollandse/dunlop ventielen zijn ze populair en dus zijn de meeste pompen die je tegenkomt voor dit type. Toch is het zelfs met elke fietspomp makkelijker pompen dan met je handpompje. Het ding weegt niets en is erg handig. De meeste Nederlanders zijn niet te beroerd om je even de pomp te lenen. Afbeelding
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

sens
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 mar 2014 10:15

sens 19 mar 2014 23:56

Goede tip, bedankt.
Volgens mij heb ik zo'n verloopje nog wel in de schuur liggen.
Net even gekeken en ik heb er inderdaad eentje liggen.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 20 mar 2014 07:52

Even een snelle vraag in dit topic over de CO2 houders en patronen, welke het beste te kiezen; Lezyne, Tacx of andere. Er zijn er diverse te kiezen, maar wil wel direct een goede.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 20 mar 2014 07:54

Och, flexibel slangetje aan je pomp... Het is een particuliere voorkeur. Ik zeg niet dat het onzinnig is maar je zult zien dat de meeste pompjes zo'n ding niet hebben. Als ik jou was zou ik me niet zo druk maken over het soort pompje. Veel relevanter is of je je pompje wel of niet op het frame wilt klemmen; maar dat terzijde. pompjes zijn goedkoop, een stom exemplaar is zo vervangen.

Plaats reactie