Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Koplamp met specieke wensen : Gouden tip?

mitch
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 sep 2005 19:13

mitch 06 mar 2014 17:32

Hi,

Voor mij is de tijd weer aangebroken om in het donker (zonder straatverlichting, in de polder) 's avonds te trainen. Echter, gisteravond hield mijn huidige koplampje (BBB - type onbekend) er na twee jaar mee op (geen spanning meer uit de batterij). Nu heb ik uiteraard wat rond zitten klikken en oude posts gelezen, maar kwam er niet snel uit. Ik heb een duidelijk beeld van wat ik wil hebben :

- Veel licht : Om zelf veel te zien, dus niet alleen gezien worden
- Oplaadbaar, niet met verwisselbare batterijen
- Geintegreerde accu, dus niet met aparte accu aan frame met draad naar lamp
- Waterdicht
- brandduur ca. 3 uur op volle accu
- < 100€
- Snel leverbaar (2 dagen, dus bij voorkeur bv via Futurumshop)

Iemand uit eigen ervaring de gouden tip die aan deze specs voldoet?

Bij voorbaat dank,

Mitch

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 06 mar 2014 17:39

via bikeparts4u een cateye volt 300 gekocht
en ik vind het ding erg veel licht geven , op volle sterkte hoef ik hem op wegen zonder verlichting echt niet te zetten.
Accu is snel verwisselbaar en los te krijgen
Tevens makkelijk mee te nemen dus dat is ook nog eens een optie
Ding kost maar 37eur.

Belangrijkste reden van aanschaf was dat ik geen accu op m`n fiets wou gaan plaatsen maar moest wel wat kunnen zien en beide voldoet die wel aan :)


1 accu is voor mij trouwens wel genoeg aangezien ik hem toch niet op volle sterkte gebruik ;)
Laatst gewijzigd door peter1981 op 06 mar 2014 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

bikerke
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 06 mar 2014 17:48

Ik heb heel goede ervaring met www.mtb-led.nl

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mar 2014 18:51

http://www.amazon.co.uk/Waterproof-Brig ... bike+light



Werkt als een tierelier. Er zijn op Amazon zeer vele aanbieders van dit soort verlichting. Ikzelf heb afgelopen oktober zo'n lampje via "the ago" gekocht (bedrijfje op Amazon).
Tot nu toe vrijwel iedere werkdag gebruikt. Gaat met de standaard accu/batterypack 2,5 uur mee in de hoogste stand, en 4 uur in de (meer dan voldoende) tweede stand.
In 4 uur is de accu weer opgeladen.

Heel veel licht voor heel weinig geld.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 mar 2014 20:17

Lezyne Power of Super Drive.
Ik heb zelf de Super Drive en perfect om in donker meet te rijden en speciale racemode waarbij je snel tussen 2 standen kan wisselen. (dus hoef je niet langs knipperstanden zoals veel lampen)
300 lumen voor normaal donker fietsen, en blast stand van 500 lumen als je op donkere polderweg rijd.

Ik heb er zelf wel een andere accu ingezet (3400mAh ipv 2400mAh)
Je kan hem zonder batterij eruit te halen opladen.

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 07 mar 2014 09:02

robbebopper schreef:http://www.amazon.co.uk/Waterproof-Brig ... bike+light



Werkt als een tierelier. Er zijn op Amazon zeer vele aanbieders van dit soort verlichting. Ikzelf heb afgelopen oktober zo'n lampje via "the ago" gekocht (bedrijfje op Amazon).
Tot nu toe vrijwel iedere werkdag gebruikt. Gaat met de standaard accu/batterypack 2,5 uur mee in de hoogste stand, en 4 uur in de (meer dan voldoende) tweede stand.
In 4 uur is de accu weer opgeladen.

Heel veel licht voor heel weinig geld.
Deze lamp heb ik ook, via Deal Extreme gekocht. Hij is echt super fel, en je kunt heel ver kijken. Zeker een aanrader.

Groeten, Diederik

dielange
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2013 19:36
Locatie: Tussen Alkmaar en Schagen

dielange 07 mar 2014 10:02

Afgelopen winter veel woon-werk gefietst met deze lamp:
http://www.futurumshop.nl/sigma-lightst ... lamp.phtml
Super op te laden met een kabel. Oplaadbare batterijen erin en gaan! Geeft veel licht en is fijn in het gebruik.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 07 mar 2014 10:09

Ben zelf super tevreden over de BBB strike 500. Ik rijd zomer en winter woon-werk en ook nog wat avond tochtjes in het pikkedonder lamp verbaasd met steeds opnieuw positief. Kost de door jou opgegeven prijs, maar is het voor mij zeker waard.
Ach, ik zeg ook maar wat

stayer
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jan 2006 22:55

stayer 09 mar 2014 15:18

Mitch, ik heb in januari en februari de Philips Activeride mogen testen lees dit forum maar. Een zeer goede maar helaas wel dure lamp. In een eerdere versie van Fiets is er een test geweest van koplampen waar de Philips ook als beste uit kwam, dit was de Philips Saferide. Ik zag zojuist dat deze te koop is bij Roseversand voor 81,29 euro ex verzendkosten. Deze Saferide heeft dezelfde capaciteiten als de dure versie. Bestel deze lamp, je krijgt er echt geen spijt van. Succes!

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 09 mar 2014 16:52

robbebopper schreef:http://www.amazon.co.uk/Waterproof-Brig ... bike+light



Werkt als een tierelier. Er zijn op Amazon zeer vele aanbieders van dit soort verlichting. Ikzelf heb afgelopen oktober zo'n lampje via "the ago" gekocht (bedrijfje op Amazon).
Tot nu toe vrijwel iedere werkdag gebruikt. Gaat met de standaard accu/batterypack 2,5 uur mee in de hoogste stand, en 4 uur in de (meer dan voldoende) tweede stand.
In 4 uur is de accu weer opgeladen.

Heel veel licht voor heel weinig geld.
Dit is inderdaad een fantastisch lamje, oppassen dat je tegenliggers niet verblind. Ik heb nog nooit de hoogste stand gebruikt.
Via Ebay voor 22 $ (ong 17 €), incl verzending en stekkeradaptor, in China besteld.

tijs_a
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 apr 2011 10:50

tijs_a 10 mar 2014 07:10

Ik heb de lezyne superdrive xl en ben er zeer tevreden over. Zelfs in eco mode heb je een zee van licht.

si1984
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 feb 2014 15:30

si1984 10 mar 2014 21:30

de BBB strike 500 , echt een bak licht op vol vermogen 8-) eerste malen mee gereden op mtb en echt :shock: echt verbaasd hoeveel licht deze geeft :D
ridley fenix XS / campagnolo veloce / campagnolo scirocco 35mm 8,2kg

Plaats reactie