Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Pech onderweg

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 okt 2013 22:20

Jij kunt best met een grote zadeltas rijden jsprbcn want iedereen kijkt toch naar die gele Mavic eenden flippers :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 29 okt 2013 22:28

zorroi schreef:Jij kunt best met een grote zadeltas rijden jsprbcn want iedereen kijkt toch naar die gele Mavic eenden flippers :D
Ik heb witte Sidi's ;-) :lol: :lol:

zohardmogelijk
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 okt 2013 20:43

zohardmogelijk 29 okt 2013 22:32

jsprbcn schreef:Ik heb onlangs deze gekocht om zooi mee te nemen, super fijn en mooier dan een zadel tas.

Afbeelding

...en het schroefdraad is dieper (meer omwentelingen om vast te draaien zeg maar) dus die dop vliegt er niet af als je hard een drempel/gat/etc. mee pakt.
Dat klopt bij probidon ben ik de deksel een keer verloren. Alleen bij warm weer he dan mis je een bidon.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 okt 2013 23:11

zohardmogelijk schreef: Alleen bij warm weer he dan mis je een bidon.
Juist en dat zei ik ook in mijn post en dan dus maar een zadeltas. Foto van die 'picknickmand' maak ik Donderdag wel even. Valt best mee en met wat handigheid krijg je veel in weinig ruimte en heb ik niets in mijn shirt zitten afgezien van een paar repen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 30 okt 2013 10:02

Tijdens trainingsritjes heb ik 1 biba, bandenlichters en een luchtpatroon met opzetstuk bij me. Dit gaat gemakkelijk in het het shirt. Tijdens toertochten neem ik twee biba's en twee patronen mee, ook in het shirt. Ik fiets nooit met zadeltasje.

Tijdens zware tochten zoals de Criquielion bind ik de biba's onder mijn zadel met een toeclipriempje.

Alles is persoonlijk en dat moet iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Ik vraag me wel eens af wat je met die hele grote zadeltassen moet. Dat rammelt en maakt geluid, wat ik als zeer storend ervaar.

Groeten, Diederik

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 30 okt 2013 14:26

Kijk dat er een nieuw iemand komt met zo'n vraag kan ik goed begrijpen.

En door de slechte searchfunctie en de veelal slecht gekozen titels die mensen gebruiken, zijn gelijksoortige topics moeilijk te vinden.

maar dan . . . .
Dit onderwerp is al meerdere malen uitgekauwd en steeds DEZELFDE mensen schrijven erin keer op keer op keer, alsof ze nooit over het onderwerp hebben geschreven. :roll:

Voorbeeldje>>

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=48516

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 30 okt 2013 15:16

zorroi schreef: gele Mavic eenden flippers :D
FF dimmen hè ;) Trouwens, ze zijn er ook in MTB-uitvoering voor je :D

@GoldenRatio: ik ben eigenlijk wel mee met je opmerking. Wat voor jou in dit topic geldt, heb ik steeds weer bij: voor mij nooit geen Mavic meer want ik zweer bij mijn Assos broek met 3-Kiss zeem op mijn stijve fiets met onverslijtbare Zonda's/R3's waarmee elke trap rap raak is.
Of zoiets.
Maar herhalingen sluit je niet uit op een forum wat al jaren veel bezocht wordt door "oude" bezoekers en natuurlijk ook door steeds weer nieuwe bezoekers. En wat herhaling is voor de een, kan iets nieuws zijn voor een ander. Behoor je tot de eerste, dan kun je altijd "doorzappen"...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 30 okt 2013 17:26

flores schreef: Maar herhalingen sluit je niet uit op een forum wat al jaren veel bezocht wordt door "oude" bezoekers en natuurlijk ook door steeds weer nieuwe bezoekers. En wat herhaling is voor de een, kan iets nieuws zijn voor een ander. Behoor je tot de eerste, dan kun je altijd "doorzappen"...

Er zijn anders talloze dingen te benoemen waarom het negatief en ongewenst is voor een forum.
.

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 30 okt 2013 17:46

GoldenRatio schreef:

Er zijn anders talloze dingen te benoemen waarom het negatief en ongewenst is voor een forum.
.
noem er eens 16?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 30 okt 2013 17:51

Afbeelding

Mijn tasje heeft 2 biba's, 1 bandenlichter, een multitool met kettingpons, een plaksetje en 2 quicklinks.
M'n telefoon en een klein portomonneetje gaan in een gereedschapsbus of in m'n shirt.

edit: http://www.wiggle.nl/deuter-fietstas-s-05l/

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 31 okt 2013 00:28

GoldenRatio schreef:
flores schreef: Maar herhalingen sluit je niet uit op een forum wat al jaren veel bezocht wordt door "oude" bezoekers en natuurlijk ook door steeds weer nieuwe bezoekers. En wat herhaling is voor de een, kan iets nieuws zijn voor een ander. Behoor je tot de eerste, dan kun je altijd "doorzappen"...

Er zijn anders talloze dingen te benoemen waarom het negatief en ongewenst is voor een forum.
.
GoldenRatio schreef: Sorry maar je geeft informatie die compleet "leeg" is. Ik zie geen enkel argument of aanknopingspunt.

WAT maakt dan waarom het negatief en ongewenst is voor een forum??
:lol: :lol: :lol:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 31 okt 2013 08:48

Ik neem zelf één biba-mee en verder wat bandenlichters en een setje zelfklevende plakkers. Ik heb geen CO2-pompje maar een gewoon handpompje bij me, die ik met een beugeltje onder mijn bidonhouder vast kan maken.
Mocht er echt iets kapot zijn, heb ik altijd contant geld, mn pinpas en mn telefoon bij me.

@GoldenRatio: Ik vind het wel weer knap dat je alwéér een topic zo kunt draaien dat het weer om jou draait. Weet je wat ik pas vervelend vind op een forum: Reacties dat een dergelijk topic al bestaat, zeker als, zoals je zelf ook aangeeft, de zoekfunctie op het forum te wensen overlaat. Geef een inhoudelijke reactie, of hou anders je mond...

Plaats reactie