Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tacx Flow opbergen

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 29 sep 2010 23:58

ferry1982 schreef:het langst hou ik het nog steeds vol op een rollerbank maar 30 minuten max en dan ben ik ook wel klaar.... en dat maximaal 1x per week want anders word ik echt knettergek


Dan kan je daar nog veel winnen. Iritatie, beheersing, afzien, sterker worden..... ;)

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 30 sep 2010 00:01

Ik gebruik de tacx alleen als het echt niet anders kan (sneeuw, ijs,hagel). Want het is vreselijk saai, je zweet je een ongeluk en het maakt zoveel kabaal dat ik 'm in de kelder heb gezet.
Maar op momenten dat het echt niet anders kan (sneeuw, ijs, hagel) is het wel weer de enige fietsmogelijkheid. En dus ideaal...maar alleen voor die momenten.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

sram60
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 feb 2010 20:46

sram60 30 sep 2010 01:08

Mijn Tacx Flow is kapot, op mijn beeldschermpje blijft alles op 0. Weet iemand miss hoe dat komt? Want wil in de winter doorrijden en zit er aan te denken gewoon een nieuwe te kopen.
Edwin van de Velde

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 sep 2010 12:32

litespeed schreef:
havana schreef:Echt stabiel is Taxcen niet, zeker niet als je staand wilt trainen.
In het algemeen: Ik snap niet dat je zo 1-zijdig tegen het tacxen aankijkt EN het ook nog eens zo fanatiek op die manier verkondigt op het forum.


Zoals mijn grote voorbeeld Johan Derksen altijd zegt: iedereen heeft recht op een mening. Ik verkondig hier mijn mening, wat mensen ermee doen moeten ze zelf weten. Het is mijn ervaring dat staand klimmen minder fijn gaat dan op een spinningfiets. Als jouw mening / ervaring anders is, prima toch? We hoeven het toch niet altijd met elkaar eens te zijn? Dan zou de wereld er wel heel saai uitzien.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 sep 2010 12:39

Als je de quote zo neer zet, lijkt het alsof ik het alleen heb over het staand tacxen...

En ik trek het breder. Je doet het niet alleen in dit topic en ik voorzie nog gelijkwaardige postings in de komende periode...

Een mening is prima. Een 1-zijdige belichting is geen verrijking voor een forum.

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 30 sep 2010 12:47

havana schreef: Het is mijn ervaring dat staand klimmen minder fijn gaat dan op een spinningfiets.


Dat is een heel ander uitspraak (mening) dan wat je in je eerste post zei. Niet stabiel ( niet in vergelijking, maar als absolute uitspraak) en minder fijn dan op een spinningfiets zijn twee heel verschillend uitspraken.

btw ook ik wordt gek van de saaiheid op de Tacx, maar ken ook mensen die het 2 1/2 ot 3 uur volhouden.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 sep 2010 12:56

Litespeed, volgens mij zie je achter iedere boom een vijand. Ik geef direct toe dat ik mijn eerste post beter had kunnen verwoorden (als mening ipv. als feit). Aan de andere kant ben is het niet mijn stijl iedere uitspraak 200% genuanceerd te doen.

Als je daar niet doorheen kan lezen, tjsa... Wel frappant dat je juist mij hierop aanspreekt, terwijl er andere forumleden zijn die het precies zo doen. Heeft het er misschien mee te maken dat ik bekend sta als kritisch t.a.v. het jou zo geliefde WT? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, maar correct me if I'm wrong.

Ik ben het met je eens dat eenzijdige belichting niet goed is voor een forum. Maar juist op een forum kunnen gebruikers vraagtekens zetten bij de posts van anderen (zoals jij nu doet). En dat is precies de kracht van een forum.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 sep 2010 13:05

havana schreef:Litespeed, volgens mij zie je achter iedere boom een vijand. Ik ben inderdaad niet iemand die iedere uitspraak 100% genuanceerd doet. Als je daar niet doorheen kan lezen, tjsa.

In je eerste zin herken ik mijzelf niet, maar ik zal het nog eens rustig op mij in laten werken. ;)

IMO ben jij juist wel iemand die beide kanten meestal belicht. Vandaar mijn verbazing. Maar ik had het beter niet kunnen posten...

Ik tacx regelmatig. En er is een heel rijtje van voor- en nadelen op te noemen. Voor mij zijn de gekende nadelen (waar stabiliteit niet bijhoort IMO) nauwelijks een issue, maar dat moet iedereen uiteraard voor zichzelf uitmaken. (om met een dooddoener af te sluiten)

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 sep 2010 13:09

O, je past je post naderhand aan... Dat wordt lastig 'discussieren'.

WTF! Wijs mij op mijn postings die ook maar iets richting Fiets vs WT gaan? Dat laat mij helemaal koud namelijk en ik snap werkelijk niet dat je dat erbij haalt.

Overigens, ik kan mij totaal, maar dan ook totaal geen post jouwerzijds herinneren met kritiek richting WT...

Heel vreemd dit...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 sep 2010 13:12

Sorry, ik was even aan het editten inderdaad.

Ik probeerde uit alle macht een reden te verzinnen voor jouw post, maar kennelijk zat ik compleet fout, zoals ik al zei "correct me if I'm wrong", ik zat dus fout, dus excuses daarvoor.

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 30 sep 2010 13:13

Ik ben bijzonder content met de Tacx en een 1 tot 1,5 uur is prima uit te houden. Langer wordt wat minder op de tacx voor mijzelf maar goed daarvoor ga ik weer veldrijden.

P.s. Staand rijden op de tacx bergop vindt ik nog behoorlijk goed gaan en meer dan stabiel genoeg. Het fietst natuurlijk wel wat anders als buiten maargoed ik persoonlijk vindt het niet hinderbaar
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 01 okt 2010 00:25

Ik heb mijn tacx flow via marktplaats verkocht, ik vond het dodelijk saai. Nu heb ik een tweede set wieltjes met winterbanden. Bevalt me veel beter!

Positief aan het geheel: er worden er weinig aangeboden op marktplaats, dus ze vochten er bijkans om.
Afbeelding

Plaats reactie