Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tacx fortius

vladimir
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2006 21:47

vladimir 06 okt 2010 20:32

Wie is er in het bezit van een tacx fortius? Ik overweeg de aankoop er van, maar twijfel tussen de 'gewone' fortius of de multiplayer. Het heen en weer bewegen met het stuur zegt mij niets, maar er is mij gezegd dat je enkel op de multiplayer gps-routes kunt downloaden en niet op de 'gewone' fortius. Klopt dat?
En is die multiplayer dan makkelijk en compact op te bergen? Of is het beter die te laten staan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 okt 2010 21:09

Zoekfunctie.

vladimir
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2006 21:47

vladimir 06 okt 2010 21:55

havana schreef:Zoekfunctie.

Euh.. uitgebreid gedaan maar niet veel wijze geworden in verband met gps tracks downloaden enkel op multiplayer of ook op gewone fortius, en ook over het opbergen niets gevonden.
Iemand???

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 07 okt 2010 02:28

Als je TTS2 hebt (tacx trainingsoftware 2.0) dan kun je GPS routes narijden, heeft niet met ed multiplayer te maken.
Weet niet of TTS2 bij een nieuwe fortius zit, ik had al een Fortius en heb TTS2 moeten kopen.
Het is alleen jammer dat de software van Tacx nogal rammelt.
I Am SpeCiAliZed

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 07 okt 2010 02:57

Multiplayer betekend: stuurframe en voor een jaar multiplayer licentie erbij. De rest is exact hetzelfde.

Volgen de Tacx website: De gewone Fortius wordt echter geleverd zonder het wendbare VR stuurframe en Multiplayer licentie voor 12 maanden. Deze items kunnen desgewenst later worden aangeschaft.
Afbeelding

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 07 okt 2010 15:43

Ik heb een Fortius + stuurframe. Het stuurframe gebruik ik nooit, omdat het VR gedeelte niet echt lekker werkt met het stuur. Voordeel van het stuurframe is dat het alleen wat minder ruimte in beslag neemt omdat je voorwiel er uit is.

Volgens mij is de Multiplayer alleen interessant als je tegen anderen virtueel wilt gaan rijden. Ik heb/had daar geen behoeft aan. Ik zou dus alleen de fortius doen, zonder stuurframe.

Of de nieuwe Bushido dan heb je geen stroom nodig alleen weet ik niet hoe sterk de rem is t.o.v. Fortius
Do or Do not.. There is no try

voske
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 aug 2006 22:43

voske 08 okt 2010 20:59

ik heb ook een fortius met stuurframe, ooit gekocht om stabieler te kunnen staan, maar volgens mij is dat een beetje onzin. Sturen met dat ding werkt voor geen meter, geprobeerd, maar ik rijd tegen ieder stop of in iedere kuil met als gevolg dat je moet stoppen met trappen. Sturen dus gewoon uitgezet, uiteindelijk wil ik namelijk gewoon trainen.

Fortius wordt trouwens dit weekend opgepikt omdat ik hem verkocht heb, ik ga aan de bushido, draadloos en mooiere software

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 08 okt 2010 21:15

Dat is nuttige info, Voske.

Lat ons a.j.b. weten of je inderdaad tevreden bent over die Bushido. Ik ben benieuwd naar de software en de kwaliteit van de motorrem in relatie tot de Fortius. En gaat het opzetten veel sneller?
Het gaat mij in het gebruik m.n. om het klimmen.
Afbeelding

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 09 okt 2010 01:19

Het is nu al wel te zeggen dat de Bushido geen motorrem heeft maar alleen een rem.
De mooiere software staat momenteel nog erg ter discussie.
Er wordt TTS 1 of 2 gebruikt en daar is enorm veel kritiek op ivm de vele bugs.
Hopen en bidden dat TTS 3 uitkomst bied.
Verder ben ik ook benieuwd naar de ervaringen.

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 09 okt 2010 19:52

Ook ik ben benieuwd naar de ervaring tussen Fortius en Bushido.

Ik gebruik TTS 2 en die doet het prima, zolang je maar niet de virtuele wereld wil gaan betreden. Ik doe dat zelf toch nooit en heb er dus ook geen last van ;-)

RLV, Zelf trainingen maken, google maps app doen het prima (en dat onder vista wow!!)
Ik heb nog geen ervaring met het importeren van routes die anderen hebben gereden.

Maare Voske kom maar op met je ervaring van de Bushido!!!
Do or Do not.. There is no try

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 09 okt 2010 21:58

Geen problemen met W7 en TTS 2.05. Heb zelf de Fortius zonder stuur. Voor sturen en VR spelen koop ik wel een game voor de PS3.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 10 okt 2010 01:03

Ik heb een tijdje Wedstrijd VR's gereden en dat was toch wel erg motiverend hoor.
Zeker een meerwaarde.
Het stuurframe gebruikt niemand volgens mij. Eigenlijk te gek voor woorden dat dit wanproduct verkocht wordt.

Plaats reactie