Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Remblokken Carbonwielen

Welke remblokken voor (full) carbonwielen zijn de beste?

Swisstop geel
10
12%
Swisstop zwart
21
26%
Reynolds
26
32%
Zipp
1
1%
Shimano
1
1%
Sram
0
Geen stemmen
Campagnolo
8
10%
Leightweight
4
5%
Koolstop
2
2%
Anders, namelijk ...
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 81

mnslingerland
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
Locatie: Calgary, AB, Canada

mnslingerland 12 mei 2014 17:09

Wanneer ik min niet vergis: lightweight=swisstop black

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 mei 2014 18:16

Klopt, Lightweight remblokken van Swisstop, speciaal voor Campagnolo remmen en carbon velgen. ;)

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 28 mei 2014 07:40

Rij zelf nu met Reynolds op mijn 56mm velgen van Carbon Cycle (eBay). Bij licht remmen geen gepiep, maar als ik ff kort en krachtig wil remmen willen ze wel aardig gaan piepen. Afremmen doen ze overigens prima.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5949
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 29 mei 2014 11:17

Gisteren nog een ronde gereden .... gehoopt het droog te houden maar helaas niet gelukt - miezer regen gedurende bijna de hele rit. Net genoeg om nat thuis te komen en onder de warme douche te springen.

Wel met mijn carbon C24 wielen gereden met 25mm Vittoria CX Tubes. Wat een heerlijke band met dit mindere weer ( zeer goede grip ) en ook het remmen met de Reynolds Cryo blokken is gewoon heel erg goed met dit mindere weer. Het was dus een goede test voor de blokken aangezien ik ze nog niet echt in regenweer getest had ( wel in vochtig weer/ mist ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 03 jun 2014 21:08

Op zich ben ik erg tevreden met de Black Prince van Swisstop, maar als er serieus hard geremd moet worden in afdalingen dan piepen ze wel. De vertraging is wel heel goed, en da's het belangrijkste.
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jun 2014 22:01

Vandaag de Black Prince binnen gekregen. Morgen maar eens monteren. Ben benieuwd naar het verschil met de huidige Reynolds blokken.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 04 jun 2014 07:36

Gisteren met de Black Prince, Lightweigth versie dat wel, in droge en zeer natte omstandigheden gereden. Bij droog weer geen verschil met Alu, dit remt echt wel goed.

In stort regen zoals gisteren avond is remmen een drama, echter met Alu zou dit ook denk ik wel zo zijn. Toen het even wat minder regende merkte ik toch wel dat het redelijk tot goed remde.

Dus wel tevreden!
YFood !!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jun 2014 13:11

Gisteren mijn Black Prince blokken gemonteerd en direct aan een grondige test onderworpen in de vorm van een Eifelrit van 160 km. Onderweg van alles tegengekomen; van lange snelle afdalingen van ca. 6 km tot korte steile afdalingen tot 20%. Ook nog een fikse onweersbui op mijn hoofd gekregen, dus ook de remcapaciteiten in het nat kunnen testen.

Mijn oordeel: ze zijn behoorlijk vergelijkbaar met Reynolds. Als je hard remt (zoals de bedoeling is bij carbon) "happen" ze wel iets meer dan Reynolds. Als je heel hard remt piept t ook wel wat.

Ook in het nat weinig verschil, met beide blokken is dat gewoon niet aan te raden.

Wel vind de Swissstop blokken aardig snel slijten; na een dagje fietsen was er al een behoorlijk laagje af.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 25 jun 2014 14:28

csteenbe schreef:Gisteren met de Black Prince, Lightweigth versie dat wel, in droge en zeer natte omstandigheden gereden. Bij droog weer geen verschil met Alu, dit remt echt wel goed.

In stort regen zoals gisteren avond is remmen een drama, echter met Alu zou dit ook denk ik wel zo zijn. Toen het even wat minder regende merkte ik toch wel dat het redelijk tot goed remde.

Dus wel tevreden!
Ik moet toch constateren dat deze remblokken voor mij ongeschikt zijn in het hooggebergte, net terug van de regio Bormio/Stelvio. Het viel me op dat ze snel slijten en ook zeer happen tijdens het remmen waardoor ik het remmen bij hoge snelheden onprettig vond.

Tijdens de GF Giordana ENVE blokken gemonteerd, veel fijner en berekenbaarder met remmen!!

Het wel tevreden is meer voor vlakke als ook heuvels.!
YFood !!!

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 26 jun 2014 11:27

Naast de blokken die reeds genoemd zijn, zou ik graag als tip de remblokken van Corima willen aanraden.

Ik heb de blokken van Corima dit jaar gebruikt in combinatie met Corima HP Aero velgen. Twee jaar geleden heb ik ook al op deze velgen gereden, alleen toen in combinatie met SwissStop gele blokken. Die combinatie was bij droog weer prima (hoewel zeker niet ideaal), maar bij nat weer beangstigend (vrijwel geen remwerking). Dit jaar ben ik na een aanrader op een ander forum met Corima blokken gaan rijden. De remvertraging met deze blokken is bijzonder geleidelijk en ze werken zowel bij nat als droog weer goed. Tot slot slijten ze nauwelijks. Absoluut een aanrader dus!

surfzeeuw
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:10

surfzeeuw 27 jun 2014 13:09

De Reynolds wordt dan de Crypto bedoeld?
BeOne Pro Pearl
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 26 jun 2017 10:51

Einstein schreef: 06 sep 2013 18:22 Remblokken van KuiperTrading voldoen prima voor mijn wielen.
Al 11 dagen geleden reynolds besteld bij hun 1 keer gebeld en te horen gekregen dat ze er aan kwamen als ze weer op voorraad zijn. Daarna mail gestuurd en terug gekregen omdat mail niet bij hun aan kwam om een of andere vage reden en nu telefonisch niet bereikbaar.
Wat een slechte service. Ik vraag me af of ze failliet gaan en ik kan fluiten naar mijn remblokken

Plaats reactie