Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Keuze zadel

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 21 mar 2013 15:29

Na bij mijn Pinarello wat upgrades te hebben doorgevoerd (Bullet wielen, Deda zero 100 stuurpen, Deda Superzero zadelpen) is het MOST zadel aan de buurt. Op zich zit het zadel prima maar ik wil hem vervangen omdat hij wit is, ik zoek een zwart zadel, passend bij mijn stuurlint en remgrepen. De maten zijn verder prima alleen vindt ik dat het dek te ver doorzakt. Ik zoek dus een zadel:

* in de afmetingen van mijn standaard MOST zadel
* zwart
* minder doorzakkend dan mijn MOST zadel
* Passend bij mijn Campa/Deda afgemonteerde Italiaan
* max. €150,-

Wie o wie heeft een suggestie? Bedankt alvast!
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 21 mar 2013 15:43

Wellicht een foto van je Pinarello om een idee te hebben van het geheel :-)

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 21 mar 2013 15:57

Afbeelding

Even een snelle foto met mijn Iphone, dus geen commentaar :-)
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 21 mar 2013 16:02

Beter als niks natuurlijk ;-)

Ik heb een San Marco Zoncolan gekocht, maar zadels zijn het meest persoonlijke gedellte van een fiets, dus....

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 21 mar 2013 16:51

Is wel wat breder denk ik. Moeilijk trouwens om tegenwoordig iets zonder een rood accent te krijgen.
Afbeelding
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 21 mar 2013 17:23

Ik vind dat witte zadel helemaal niet verkeerd, zeker niet met de blauw/zwarte details.
Wit of zwart... persoonlijk zou ik eerst en voor alles een zwarte spuitbus over je zadelpen halen.
Helemaal als er een zwart zadel bovenop komt.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 21 mar 2013 17:25

danny1407 schreef:Ik vind dat witte zadel helemaal niet verkeerd, zeker niet met de blauw/zwarte details.
Wit of zwart... persoonlijk zou ik eerst en voor alles een zwarte spuitbus over je zadelpen halen.
Helemaal als er een zwart zadel bovenop komt.
+1, of een heel fijn schuurpapiertje en blanke lak.
Afbeelding

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 21 mar 2013 21:32

:cry:
loos schreef:
danny1407 schreef:Ik vind dat witte zadel helemaal niet verkeerd, zeker niet met de blauw/zwarte details.
Wit of zwart... persoonlijk zou ik eerst en voor alles een zwarte spuitbus over je zadelpen halen.
Helemaal als er een zwart zadel bovenop komt.
+1, of een heel fijn schuurpapiertje en blanke lak.
:cry: :cry: :cry: Ik heb juist bewust gekozen voor de zadelpen met wit stuk! Dat breekt een beetje de enorme (22cm) lengte die de pen uit het frame steekt.... Stuurlint dan ook wit maken, doet dat wat denken jullie?
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 22 mar 2013 08:23

Pina aqua schreef::cry:
loos schreef:
danny1407 schreef:Ik vind dat witte zadel helemaal niet verkeerd, zeker niet met de blauw/zwarte details.
Wit of zwart... persoonlijk zou ik eerst en voor alles een zwarte spuitbus over je zadelpen halen.
Helemaal als er een zwart zadel bovenop komt.
+1, of een heel fijn schuurpapiertje en blanke lak.
:cry: :cry: :cry: Ik heb juist bewust gekozen voor de zadelpen met wit stuk! Dat breekt een beetje de enorme (22cm) lengte die de pen uit het frame steekt.... Stuurlint dan ook wit maken, doet dat wat denken jullie?
Dat maakt het wel beter, maar dat is mijn mening.

Overigens, als je een ander zadel zoekt. Jouw Most zadel is toch een Selle Italia zadel (SLR?) maar dan 'overgestickerd'? Zo ja, als de vorm goed is dan kun je dezelfde vorm/model dus kiezen bij Selle Italia. En die zijn vaak in vele varianten te krijgen (hardheid etc).

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 mar 2013 11:39

Pina aqua schreef::cry:
loos schreef:
danny1407 schreef:Ik vind dat witte zadel helemaal niet verkeerd, zeker niet met de blauw/zwarte details.
Wit of zwart... persoonlijk zou ik eerst en voor alles een zwarte spuitbus over je zadelpen halen.
Helemaal als er een zwart zadel bovenop komt.
+1, of een heel fijn schuurpapiertje en blanke lak.
:cry: :cry: :cry: Ik heb juist bewust gekozen voor de zadelpen met wit stuk! Dat breekt een beetje de enorme (22cm) lengte die de pen uit het frame steekt.... Stuurlint dan ook wit maken, doet dat wat denken jullie?
Die enorme lengte komt dan weer door het kleine frame. Je had volgens mij makkelijk een maat groter kunnen nemen.. Ik denk dat een wit stuurlintje mooi zou staan. :)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 mar 2013 13:43

lvgh schreef:
Pina aqua schreef: :cry: :cry: :cry: Ik heb juist bewust gekozen voor de zadelpen met wit stuk! Dat breekt een beetje de enorme (22cm) lengte die de pen uit het frame steekt.... Stuurlint dan ook wit maken, doet dat wat denken jullie?
Die enorme lengte komt dan weer door het kleine frame. Je had volgens mij makkelijk een maat groter kunnen nemen.. Ik denk dat een wit stuurlintje mooi zou staan. :)
Wacht maar tot de "Spacer politie" jouw topic en foto heeft gevonden. :twisted:
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 mar 2013 13:57

Spacers, een wit zadel met een zwart stuurlint, ik zou er een Shimano groep op schroeven om het helemaal af te maken. ;)

Maar zonder gekheid, mooie fiets. Ik denk dat een zwart zadel + zadelpen het mooiste uitkomt maar als budget/tussenoplossing zou een wit stuurlintje ook mooi kunnen staan.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie