Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Pedaal....., welke is makkelijker "inklikken"?

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 15 feb 2013 14:33

Ik rijd al jaren met veel plezier met Look Keo 2 max carbon op mijn ene fiets en met de Look Keo carbon pedalen op de andere (tacx) fiets. Helaas heb ik na een achillesspeesoperatie afgelopen zomer, post traumatische dystrofie opgelopen in mijn rechteronderbeen/voet. Fietsen op de tacx is een goede aanvulling op de fysiotherapie om uiteindelijk weer wat spiermassa terug te krijgen en essentieel voor mijn fietsbehoefte/verslaving. Maar het inklikken/vast zetten van mijn aangedane been/voet gaat en blijft voorlopig erg moeizaam, vaak moet ik mijn voet zelfs erin duwen met mijn handen. Ik heb de spanning op de pedalen natuurlijk al op de minste weerstand gezet, maar dat is niet voldoende. Binnen kan ik de schoen op het pedaal laten van de tacx fiets, maar uiteindelijk wil ook straks lekker en vooral veilig weer buiten kunnen rijden. Ik vroeg me af of er andere/merken pedalen zijn, (zoals de speedplay, time iclic of de spd-sl etc... ) waar je misschien makkelijker kan inklikken / vastzetten ?. Ik zou dolgraag straks weer lekker buiten kunnen fietsen, maar dan moet ik wel goed in het pedaal kunnen klikken! Is er iemand die weet uit ervaring of dat inderdaad het geval is? Is er een systeem waarbij je makkelijker inklikt, met minder kracht, dan de Look Keo? Alvast bedankt!!!

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 15 feb 2013 15:16

Fiets met spd-sl, en vindt dat fijne klikpedalen om makkelijk in te klikken.
Succes.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 15 feb 2013 15:21

Mss overwegen oude toeclips te monteren?
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 feb 2013 15:21