Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zadeltas welke

Gebruikersavatar
rvdh
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 11 aug 2016 15:18

Gebruikersavatar rvdh 20 sep 2019 21:57

Ik ben op zoek naar een nieuwe zadeltas. Tot nu toe gebruikte ik een Tacx T7100 zadeltas (small) maar die past niet op mijn nieuwe fiets. Bovendien rammelt deze ook wat te veel naar mijn zin. Ik heb nu de Silca Seat Roll Premio op het oog, maar ik ben niet zeker of het volgende hier allemaal in past:
- 1 binnenband (28mm)
- 2 bandenlichters
- 2 CO2-patronen
- Topeak Air Booster
- Crankbrothers M19 multitool
- quick link
- Park Tool patch
- 2 latex handschoenen

Als ik mij goed herinner zijn hier een aantal mensen die deze zadeltas gebruiken. Wat is jullie ervaring?
BMC Roadmachine 02 2020
BMC Alpenchallenge 01 2016

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 sep 2019 08:48

Meer dan 50€ voor een zadeltas :o

Zelf gebruik ik de Lezyne Roll Caddy Saddle Bag
Deze is vergelijkbaar in grootte en daar krijg ik in:
- 2 binnenbanden
- 2 CO2-patronen
- CO2 kop van Lezyne
- Pro multitool
- 1 banden lichter
- 1 quicklink
- 1 ventielverlenger

Het is krap maar gaat juist

Enige nadeel van dit soort tassen: het schuurt tegen de bout van mijn zadel waardoor er vrij snel een gat in zit, ik heb er nu een stuk hard plastic achter gestoken, doet zijn werk goed (tas is toch niet waterdicht)

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2019 12:14

rvdh schreef: 20 sep 2019 21:57 Ik ben op zoek naar een nieuwe zadeltas. Tot nu toe gebruikte ik een Tacx T7100 zadeltas (small) maar die past niet op mijn nieuwe fiets. Bovendien rammelt deze ook wat te veel naar mijn zin. Ik heb nu de Silca Seat Roll Premio op het oog, maar ik ben niet zeker of het volgende hier allemaal in past:
- 1 binnenband (28mm)
- 2 bandenlichters
- 2 CO2-patronen
- Topeak Air Booster
- Crankbrothers M19 multitool
- quick link
- Park Tool patch
- 2 latex handschoenen

Als ik mij goed herinner zijn hier een aantal mensen die deze zadeltas gebruiken. Wat is jullie ervaring?
Ik heb 'm gehad. Dat past er wel in maar dan ziet hij er erg lomp uit.

Ik heb nu een tasje van Bontrager waar dit ook in past. Ziet er netjes uit en was niet duur. Type Elite Micro.

https://www.topbikes.nl/webwinkel/11379 ... er%20elite&

Ik heb er het volgende in

- 1x biba lang ventiel
- 1x bandenlichter (Conti)
- 1x Wolftooth roadlink (=bandenlichter+quicklink+quicklinktang)
- 2x Co2 patroon
- pompkop
- 1x ventielverlenger
- 2x zelfklever
- 1x multitool van Lezyne

Afbeelding

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 21 sep 2019 12:51

Mijn favoriet: https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... gL_QfD_BwE
Waterdicht, blijft zitten en gaat jaren mee. Twee binnenbanden, 2 CO2 patronen, bandenlichters, 2x inbus en stukje oude band i.v.m. indien scheur in buitenband past er allemaal in.

Gebruikersavatar
rvdh
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 11 aug 2016 15:18

Gebruikersavatar rvdh 22 sep 2019 21:46

TL@ schreef: 21 sep 2019 08:48 Meer dan 50€ voor een zadeltas :o
Aan mijn eerste zadeltas met velcro strap rond de zadelpen heb ik een broek kapot geschuurd en die is wel wat waardevoller ;)

havana schreef: 21 sep 2019 12:14 Ik heb 'm gehad. Dat past er wel in maar dan ziet hij er erg lomp uit.

Ik heb nu een tasje van Bontrager waar dit ook in past. Ziet er netjes uit en was niet duur. Type Elite Micro.
Bontrager accessoires op een niet-Trek fiets, ga ik mezelf daar kunnen overzetten :D
Die multitool zal dan niet al te groot zijn. Ik heb voorlopig mijn oude zadeltas gebruikt zonder de velcro rond de zadelpen vast te maken. Die lijkt iets groter en daar krijg ik net alles in.
RM02.jpg
walters schreef: 21 sep 2019 12:51 Mijn favoriet: https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... gL_QfD_BwE
Waterdicht, blijft zitten en gaat jaren mee. Twee binnenbanden, 2 CO2 patronen, bandenlichters, 2x inbus en stukje oude band i.v.m. indien scheur in buitenband past er allemaal in.
Dat is hetzelfde principe als mijn huidig tasje van Tacx. Niet goed te bevestigen aan de rails als het zadel wat naar voor staat en hangt een stuk onder het zadel ipv er tegen.


Ik kwam toevallig de tasjes van Skin Grows Back tegen (Plan B b.v.). Die zien er perfect uit maar zijn helaas nergens te vinden in Europa :(
BMC Roadmachine 02 2020
BMC Alpenchallenge 01 2016

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 sep 2019 08:51

De strap van het Lezyne zakje kan je draaien zodat het velcro deel nooit tegen je broek kan komen
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 sep 2019 09:11

Onkruidt schreef: 07 sep 2019 09:19
NuitKor schreef: 20 jun 2019 14:31 Onlangs op Alieexpress een soortgelijke tas gekocht voor maar 40 euro, echt exact dezelfde aansluiting op de zadelpen en straps bovenlangs. De tas is eveneens waterdicht en zit als een huis aan je fiets. Je kan de tas zo strak oprollen als je zelf wil, dus je kan hem heel klein oprollen, of juist minder strak zodat er meer in kan. Daarmee is de tas geschikt voor een rit van 200km, waar je niet zoveel mee hoeft, als ook een week bikepacking als je schoenen en normale kleding etc mee wil.

Ben tot nu toe zeer tevreden, maar ga volgende week de eerste test doen in een bikepacktrip van 4 dagen.

Tas is onder het zadel dusdanig smal dat je niet met de achterkant van je benen er tegenaan komt.

https://nl.aliexpress.com/item/32837983 ... c524eb66-5

Afbeelding

NuitKor, ik hoor wisselende verhalen over deze tas van Rockbros, sommige zeggen dat de tas zou gaan hangen richting je achterwiel of dat de bevestigingspunten bij het zadel 'slap' zijn. Wat zijn jouw ervaringen tot dusver? Waar heb je hem voor gebruikt tot nu toe? Heb je er ook wat zwaardere spullen in gehad, bijv. schoenen? Hoe is de bikepackingtrip van 4 dagen bevallen?
Sorry voor mijn late reactie, ik krijg helaas geen melding als ik wordt gequote.

De tas bevalt mij erg goed. Zit stevig en begint niet te schommelen. Ook heb ik niet ervaren dat hij naar het achterwiel gaat hangen, in tegendeel zelfs...op de manier dat ik achter de gespen had bevestigd boog hij juist wat omhoog, wat ik niet erg vond. Ik had mijn kleding en schoenen er in en dat ging prima. Enig nadeel is misschien het gewicht van 550gram. Een duurdere Apidura weegt snel 200gram lichter, maar ach met bikepacken is 200gram extra niet zo'n ramp, bergop gaat het sowieso niet snel.

De bikepacktrip van 4 dagen beviel dan ook zeer goed en zou de tas zo weer meenemen.

https://www.instagram.com/p/BzV-f1mhxag/

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 24 sep 2019 22:19

havana schreef: 21 sep 2019 12:14
rvdh schreef: 20 sep 2019 21:57 Ik ben op zoek naar een nieuwe zadeltas. Tot nu toe gebruikte ik een Tacx T7100 zadeltas (small) maar die past niet op mijn nieuwe fiets. Bovendien rammelt deze ook wat te veel naar mijn zin. Ik heb nu de Silca Seat Roll Premio op het oog, maar ik ben niet zeker of het volgende hier allemaal in past:
- 1 binnenband (28mm)
- 2 bandenlichters
- 2 CO2-patronen
- Topeak Air Booster
- Crankbrothers M19 multitool
- quick link
- Park Tool patch
- 2 latex handschoenen

Als ik mij goed herinner zijn hier een aantal mensen die deze zadeltas gebruiken. Wat is jullie ervaring?
Ik heb 'm gehad. Dat past er wel in maar dan ziet hij er erg lomp uit.

Ik heb nu een tasje van Bontrager waar dit ook in past. Ziet er netjes uit en was niet duur. Type Elite Micro.

https://www.topbikes.nl/webwinkel/11379 ... er%20elite&

Ik heb er het volgende in

- 1x biba lang ventiel
- 1x bandenlichter (Conti)
- 1x Wolftooth roadlink (=bandenlichter+quicklink+quicklinktang)
- 2x Co2 patroon
- pompkop
- 1x ventielverlenger
- 2x zelfklever
- 1x multitool van Lezyne

Afbeelding
Niet de zadeltas, maar je bevestiging van derde(?) bidon trekt mijn aandacht. Wil je delen uit welke onderdelen deze constructie bestaat?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 sep 2019 08:05

Da's een onderdeel van SKS. Er past een willekeurige bidonhouder op.

Ik gebruik 'm bij extreme hitte (35 gr). Ik heb dan vaak geen zin om te stoppen.

https://www.futurumshop.nl/sks-adapter- ... uder.phtml

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2019 09:21

rvdh schreef: 20 sep 2019 21:57 Ik ben op zoek naar een nieuwe zadeltas. Tot nu toe gebruikte ik een Tacx T7100 zadeltas (small) maar die past niet op mijn nieuwe fiets. Bovendien rammelt deze ook wat te veel naar mijn zin. Ik heb nu de Silca Seat Roll Premio op het oog, maar ik ben niet zeker of het volgende hier allemaal in past:
- 1 binnenband (28mm)
- 2 bandenlichters
- 2 CO2-patronen
- Topeak Air Booster
- Crankbrothers M19 multitool
- quick link
- Park Tool patch
- 2 latex handschoenen

Als ik mij goed herinner zijn hier een aantal mensen die deze zadeltas gebruiken. Wat is jullie ervaring?
Ik heb de saddle roll van Road Runner bags. Iets minder luxe dan de Silca maar kost de helft. Zo'n rol heeft voordelen en nadelen. Een zadeltasje kun je altijd laten zitten een rol moet je eraf halen als je pech onderweg hebt. Je hebt je spulletjes dan wel weer een stuk overzichtelijker liggen i.p.v. in een volgepropt tasje. Je hebt dus ook meestal iets meer loze ruimte en dus een wat grotere ogend geval onder je zadel hangen.
Campagnolo Ultra Dork

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 25 sep 2019 10:09

havana schreef: 25 sep 2019 08:05 Da's een onderdeel van SKS. Er past een willekeurige bidonhouder op.

Ik gebruik 'm bij extreme hitte (35 gr). Ik heb dan vaak geen zin om te stoppen.

https://www.futurumshop.nl/sks-adapter- ... uder.phtml
Dankje!👍🏻

Gebruikersavatar
rvdh
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 11 aug 2016 15:18

Gebruikersavatar rvdh 26 sep 2019 20:37

Bedankt voor de ervaringen met de Silca Seat Roll. Omdat deze toch niet zo positief waren heb ik een alternatief gezocht. Op WeightWeenies heb ik goede ervaringen gelezen met de Speedsleev Ranger. Amerikaans maar wel verkrijgbaar via een Belgische webshop.

Afbeelding

Afbeelding
BMC Roadmachine 02 2020
BMC Alpenchallenge 01 2016

Plaats reactie