Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zadeltas welke

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 apr 2013 17:20

De 2 keer dat ik de Marmotte reed had ik ook 2 bandjes (en 2 CO2 patronen) mee. Tevens de enige soort gelegenheid dat ik een klein zadeltasje mee heb, kunnen de zakjes vol met eten! Beide keren niet lek gereden trouwens, maar het idee dat je na één keer lek gaan nog een backup hebt is ook wel fijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 apr 2013 18:48

Zelfklevende plakker van Parktool.

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 26 apr 2013 19:11

havana schreef:Zelfklevende plakker van Parktool.
Werkt zo'n plakker goed? Al eens in de praktijk getest?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 apr 2013 23:27

wm schreef:
havana schreef:Zelfklevende plakker van Parktool.
Werkt zo'n plakker goed? Al eens in de praktijk getest?
Jawel,
werkt goed genoeg om deftig mee thuis te raken.
De praktijk heeft me wel geleerd dat een herstelling met zo'n "Park tool plakker" na enkele dagen toch begint te lossen.

Heb onlangs gezien dat Lezyne ongeveer hetzelfde heeft.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 apr 2013 13:07

Ken ik niet. Kun je zo'n plakker zonder schuurpapier en solutie zo op het gaatje plakken?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 27 apr 2013 14:15

53x11 schreef:Ken ik niet. Kun je zo'n plakker zonder schuurpapier en solutie zo op het gaatje plakken?
Zonder solutie ja.
Maar alles wat je lijmt met of zonder solutie kun je het beste zoveel mogelijk ontvetten
gewoon eerst even beetje opschuren. Een minuscuul stukje schuurpapier weegt niet erg veel, dus ik zou het meenemen. (beter is schuurlinnen trouwens)

way2go
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 jun 2011 14:39

way2go 03 mei 2015 21:26

twofourtwo schreef:
amclassic-fan schreef:Ik zou zelf niet weten waarom een zadeltasje waterdicht moet zijn. Ik heb altijd een klein Continental tasje bij me met 1 binnenband er in. Die binnenband stop ik wel in een boterhamzakje, dan blijft die ook gewoon droog. Het tasje zelf droogt vanzelf wel weer op.

+1 ik gebruik deze ook

voorbeeld van continental: http://www.bike-components.de/products/ ... =11&xtmcl=" onclick="window.open(this.href);return false; , deze bestaat ook van schwalbe.
Erg prettig tasje qua afmeting, maar ben er nu al 2 kwijt geraakt in minder dan 1 jaar tijd. Ligt dat aan mij of is er iets mis met de sluiting? Wat is een goed alternatief?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 03 mei 2015 21:58

way2go schreef:
twofourtwo schreef:
amclassic-fan schreef:Ik zou zelf niet weten waarom een zadeltasje waterdicht moet zijn. Ik heb altijd een klein Continental tasje bij me met 1 binnenband er in. Die binnenband stop ik wel in een boterhamzakje, dan blijft die ook gewoon droog. Het tasje zelf droogt vanzelf wel weer op.

+1 ik gebruik deze ook

voorbeeld van continental: http://www.bike-components.de/products/ ... =11&xtmcl=" onclick="window.open(this.href);return false; , deze bestaat ook van schwalbe.
Erg prettig tasje qua afmeting, maar ben er nu al 2 kwijt geraakt in minder dan 1 jaar tijd. Ligt dat aan mij of is er iets mis met de sluiting? Wat is een goed alternatief?
Heb deze ook maar nog geen problemen mee gehad.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
ceejee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 apr 2005 22:23

Gebruikersavatar ceejee 10 mei 2015 12:29

way2go schreef:
twofourtwo schreef:
amclassic-fan schreef:Ik zou zelf niet weten waarom een zadeltasje waterdicht moet zijn. Ik heb altijd een klein Continental tasje bij me met 1 binnenband er in. Die binnenband stop ik wel in een boterhamzakje, dan blijft die ook gewoon droog. Het tasje zelf droogt vanzelf wel weer op.

+1 ik gebruik deze ook

voorbeeld van continental: http://www.bike-components.de/products/ ... =11&xtmcl=" onclick="window.open(this.href);return false; , deze bestaat ook van schwalbe.
Erg prettig tasje qua afmeting, maar ben er nu al 2 kwijt geraakt in minder dan 1 jaar tijd. Ligt dat aan mij of is er iets mis met de sluiting? Wat is een goed alternatief?

Mijn oplossing is een zwarte hersluitbare tiewrap rond het tasje en de zadelbruggen.
De binnenband in mijn achter zakje van mijn fietsshirt. In het zadeltasje zitten dan: 2 patronen plus ventielsysteem, en kleine kettingpons, een paar kmc kettingsluitingen, 2 tiewraps voor noodgevallen. Een klein doekje tegen ramelen, bomproof.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 13 mei 2015 20:41

Maak joe woar

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 14 mei 2015 08:16

Ik heb een vergelijkbare van Lezyne met fatsoenlijk klitteband zodat het super strak onder het zadel zit zonder getik.

Afbeelding

Ideaal voor een binnenband, lifter, multitool, patches, quicklink en een adaptor voor de luchtslang bij een tankstation 8-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mei 2015 08:24

Adapter voor het tankstation zit al op iedere binnenband (ventieldopje hoedje eraf knippen, klaar).

Lezyne tasje ziet er goed uit jammer van die schreeuwerige logo's op het klittenband.

Ik ik doe het voorlopig met mn Conti tasje, wel een extra tiewrap eromheen anders verlies je 'm vroeg of laat een keer.

Plaats reactie