Voorbeschouwing WK veldrijden 2021 in Oostende
Het mooiste uurtje van de winter breekt weer...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Dit is natuurlijk een heel belangrijk punt!benitoamsterdam schreef:Bij Rose hebben ze een adapter om STI-remgrepen te gebruiken icm V-brakes http://www.rose.nl/artikel/xtreme-pro-c ... /aid:38795, geen ervaring mee.0013 schreef:Korte noot over je remmen... Dat aspect lijk ik hierboven nog te missen. Je lijkt nu standaard V-brakes te hebben.
Als je voor een racestuur met bijbehorende remgrepen(+evt geintegreerde shifters gaat) moet je met je remmen ook rekening houden.
Racegrepen hebben een grotere hefboom en kortere cable-pull dan V-brake remgrepen. Dat wil zeggen dat je remmen hebt die A) niet tot nauwelijks remmen of B) bijna niet te doseren en makkelijk aanlopen.
Bij de meeste racegrepen heb je dus race specifieke, mini-V of cantilever remmen nodig.
Er zijn ook racegrepen speciaal voor gewone V-brakes http://www.rose.nl/artikel/dia-compe-ra ... /aid:38443
dc:dc schreef:Betreft je handen:
1. Lagere bandenspanning+bredere banden (deze afrijden, daarna bredere kopen).
2. Goede handschoenen.
3. Evt. Opzetstuur.
Het verhaal opzetstuur is toch wel nieuw voor mij. Hiermee wordt zo'n "tijdrijders stuur" bedoelt toch? Dus een stuur waar je onderarm in ligt?Ernie C. schreef:Ik zou ook voor een opzetstuur gaan eventueel in combinatie met een ander stuur, een comfortabeler (carbon?) mtb stuurtje tegen de trillende handen. Je kunt je handen/polsen op de lange rechte stukken wat laten rusten door van het opzetstuur gebruik te maken. Zo ben je minstens zo snel en veel goeddoper uit, een echte racefiets wordt het toch niet.
Nooit geweten dat Vittoria een bijbel of een steen is waarin de Waarheid gehouwen staat ivm bandenspanning (de juiste spanning bestaat ten eerste niet, en 7-8 bar is meer dan genoeg).RelicBert schreef: Ik zit nu op 9 bar, de juiste spanning volgens Vittoria.
Vittoria heeft een app waar je een aantal variabelen in kunt voeren:de zwarten schreef:Nooit geweten dat Vittoria een bijbel of een steen is waarin de Waarheid gehouwen staat ivm bandenspanning (de juiste spanning bestaat ten eerste niet, en 7-8 bar is meer dan genoeg).RelicBert schreef: Ik zit nu op 9 bar, de juiste spanning volgens Vittoria.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers