Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Goede fietsendrager

Ikke_mvg
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 aug 2011 19:25

Ikke_mvg 08 mei 2012 21:20

Hallo

ik ben op zoek naar een kantelbare fietsendrager voor 3 fietsen. Welk merk/type voor een betaalbare prijs kan ik het beste kopen

rbos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2011 10:41

rbos 09 mei 2012 10:34

Tsja, wat is betaalbaar. Ik heb zelf de Thule 916 en ben er zeer te spreken over. Kantelbaar.
Deze is voor 3 gewone fietsen.
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 09 mei 2012 11:22

Erg betaalbaar als je alleen naar een drager kijkt is de Thule HangOn 3B 972, maar schijn bedriegt. Want hier zal je zelf nog een verlichtingsbalk bij moeten kopen.
Best beoordeeld op http://www.kieskeurig.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is de Hapro Atlas 3 (voor wat dit waard is). Kijk altijd wat voor stekker er op de drager zit, 7-polig of 13-polig. Afhankelijk van de aansluiting op je auto zal je eventueel een adapter erbij moeten kopen. En neem in je overweging mee hoe de fiets vastgezet moet worden op de drager (d.m.v. een cranckbevestiging of een framebevestiging) en wat voor fietsen je gaat vervoeren (alleen race of ook ATB of misschien zelfs electrische fietsen). Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook naar een drager van Thule. I.v.m. veranderende omstandigheden moet ik binnenkort een derde drager gaan kopen. Voorgaande twee waren ook Thule en was daar zeer tevreden over dus het zal er nu ook weer een gaan worden.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

rbos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2011 10:41

rbos 09 mei 2012 11:55

Ik heb toch ook zeer positieve verhalen gehoord over de Uebler. Heel erg compact dragertje als je deze wil opbergen maar ik schrok toch van de prijs. Sommige mensen vinden dat ook betaalbaar.
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 mei 2012 12:03

Een fietsmaat van mij heeft de volgende
Thule : EuroWay G2 Fietsendrager
Weliswaar voor 2 fietsen, is heel makkelijk kantelbaar met de fietsen er op; Zelfs de klep van een camionette kan open met 2 fietsen op de drager.
Fietsen staan erg stevig en vast.
Drager is vergrendelbaar met een slot op de bol en dan kan je de fietsen ook nog eens apart vergrendelen met een slot

deze bestaat ook in een uitvoering voor 3 fietsen. => http://www.futurumshop.nl/product/6160- ... tsen.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 mei 2012 15:59

Die Thule voor 3 fietsen vind ik een rampenplan, wat een geklooi is dat om de fietsen er allemaal netjes op te krijgen. Bijv een Hawk Spinder werkt dan een stuk eenvoudiger.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vw
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 okt 2010 11:06

vw 09 mei 2012 22:06

De naam doet anders vermoeden, maar op een kantelbare TwinnyLoad met hulpstuk passen comfortabel 3 racefietsen.

mennovaneijk
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2011 14:26

mennovaneijk 10 mei 2012 21:43

Ik heb de spinder hawk voor 2 fietsen en zag dat deze er ook voor drie fietsen is. IK vind dit een zeer prettige drager in het gebruik

Gebruikersavatar
Wijdbeens
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2012 22:21
Locatie: Tiel

Gebruikersavatar Wijdbeens 13 mei 2012 18:24

Ik heb een Thule Clipon 9103 en ben er best wel tevreden over. Ik heb geen trekhaak, dus dan blijft er weinig keuze over. Hij hangt aan de 3de deur van mijn Opel Corsa. Ik gebruik geen extra verlichting en ben nog nooit aangehouden, ondanks dat ik zo'n beetje heel Nederland al doorgereden ben met minstens 1 fiets achterop.

Afbeelding
http://www.bikels.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 14 mei 2012 12:14

lcsmt schreef:Een fietsmaat van mij heeft de volgende
Thule : EuroWay G2 Fietsendrager
Weliswaar voor 2 fietsen, is heel makkelijk kantelbaar met de fietsen er op; Zelfs de klep van een camionette kan open met 2 fietsen op de drager.
Fietsen staan erg stevig en vast.
Drager is vergrendelbaar met een slot op de bol en dan kan je de fietsen ook nog eens apart vergrendelen met een slot

deze bestaat ook in een uitvoering voor 3 fietsen. => http://www.futurumshop.nl/product/6160- ... tsen.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de Thule G5 in uitvoering voor twee fietsen, omdat ik meestal met 1 max 2 fietsen op pad ben. En heb er een extra goot bij voor de incidentele 3e fiets. Ook met de goot voor de 3e fiets kan de drager nog kantelen. Topdrager! Het is geen lichtgewicht maar wel oerdegelijk. En ook geen rampenplan om er drie fietsen op te zetten, kind kan de was doen.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 mei 2012 15:28

Ik heb nu een spider hawk. Prima ding, wel erg zwaar.

Wil er ook een voor drie tbv de vakanties, kan de kleine ook zijn fiets meenemen en dan nog een keer 1 op het dak naast de dakkoffer, maar dat duurt nog een paar jaar.

greuf
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2009 23:57
Locatie: Breda

greuf 19 mei 2012 12:12

Ik heb de Hapro Atlas voor 3 fietsen. Ben er nog steeds super tevreden over. Makkelijk op de trekhaak te plaatsen en de drager en de fietsen kunnen op slot. Ik denk de beste prijs kwaliteit verhouding die er te koop is!
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

Plaats reactie