Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ik ga fietsen en neem mee.....

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 04 apr 2012 13:30

havana schreef:Ik neem ook altijd m'n iPhone mee, nooit problemen mee gehad.
...wel zonde als je die kapot valt natuurlijk...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 apr 2012 15:20

En waarom zou dat gebeuren? Ik rijd geen koersen, ik ben maar een talentloze toerist die over zeer rustige wegen ritjes afwerkt aan 28-30 km/uur gemiddeld. Vrijwel altijd solo.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 04 apr 2012 15:49

havana schreef:IVoor een multi-tool geldt hetzelfde. Ik neem dat alleen mee als ik net heb gesleuteld aan m'n fiets.
+1 En dan blijkt je hem toch weer nodig te hebben :oops:
Do not CROSS the road!

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 04 apr 2012 16:38

Ik heb een zadeltasje met binnenband, multitool en bandenlichters erin, die klikt onder mijn zadel en gaat naar mijn MTB in de winter. Wel moet ik dan niet vergeten de binnenband te verwisselen anders heb ike r niks aan ;-) In de zomer zit er een mini potje zonnebrandcreme bij.
Pompje zit naast mijn bidon en in mijn achterzakken past dan een berg proviand, mobiel (Nkia gooi-en-smijt ding dat ook waterdicht is), portemonneetje met pasjes en geld en sleutels. Vaak heb ik dan ook plek genoeg om nog een regenjasje of windstopper erbij te proppen.

Ik weet het zadeltasje en pompje zijn not done maar het is zo klein en wel heeeeeeel handig. Dan hoef ik niet met volgepropte zakken te feitsen want dat vind ik er nu juist niet uit zien!

wtosser
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:59

wtosser 04 apr 2012 19:10

justeltjo schreef:Tasje onder zadel in hier not done?
Daar lijkt het wel op he. Valt mij ook op bij toertochten en cyclos hoe negatief er door liefhebbers over gepraat wordt. Terwijl de mensen die serieus trainen en van het fietsen hun beroep hebben gemaakt er vaak toch wel degelijk gebruik van maken. Hetzelfde geldt voor spatborden.

Voor mij telt eigenlijk vooral de kans op pech. Met een lange tocht en met slecht weer gaat mijn zadeltasje mee (tientje, multitool, spaakspanner, bandenlichters en biba) en een regenjackje, 2e biba en pomp in middelste achterzak. In de zomer en met korte ritjes gaan biba, bandenlichters en pomp in middelste achterzak.

italfrk
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 okt 2010 16:12
Locatie: Tiel

italfrk 04 apr 2012 19:12

Raf_Madone schreef:
italfrk schreef:Ik heb twee setjes. Eentje in een gereedschapsbidon en eentje in een Continental-tasje. Is zo warm dat ik twee bidons water mee wil nemen, dan wijkt de standaard gereedschapsbidon voor het tasje. Wat zit er in: reservebinnenband, GSM (zeer lichte, dunne Motorola F3 (kost bijna niks) met een prepaidkaartje, twee bandenlichters, een paar plakkers, tubetje solutie, mini multitool (Park MT-1), mini kettingpons, sluitschakel (just to be sure), schuurpapier, stukje canvas, paperclip, € 20,--, kopie legitimatie. Geloof het of niet, maar dat past precies in de bidon. In geval van het tasje, dan wijkt de GSM naar de achterzak. Minifietspomp (carbon, weegt weinig) zit onder de bidon.

Dat van die goedkope GSM is wel interessant. Want nu gaat altijd de IPhone4 mee... :oops:

Wat doe je met het stukje canvas en de paperclip?

Wat ik doe met het stukje canvas?
Dat is handig voor het geval er een scheur in de buitenband ontstaat die zo groot is dat je binnenband er tussen uit wil piepen.

Wat doe ik met een paperclip?
Dat is handig om de schakels van je ketting bij elkaar te houden als je (met de pons of sluitschakel) je ketting weer aan elkaar wil maken.

Addendum:
Een huissleutel gaat er ook nog bij.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 apr 2012 20:57

Ik neem mee :

* Hals portefeuille met daarin : iPhone - sleutel - ID - geld. Wordt meestal gedragen tussen zweetshirt / onder schouderband van fietsbroek.
* Binnenbandje - Bandenlichters & CO2 pompje in zadeltasje.
* Iets te eten / reepje / ontbijtkoek in rugzakje van het shirt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 04 apr 2012 21:45

italfrk schreef:
Raf_Madone schreef:
italfrk schreef:Ik heb twee setjes. Eentje in een gereedschapsbidon en eentje in een Continental-tasje. Is zo warm dat ik twee bidons water mee wil nemen, dan wijkt de standaard gereedschapsbidon voor het tasje. Wat zit er in: reservebinnenband, GSM (zeer lichte, dunne Motorola F3 (kost bijna niks) met een prepaidkaartje, twee bandenlichters, een paar plakkers, tubetje solutie, mini multitool (Park MT-1), mini kettingpons, sluitschakel (just to be sure), schuurpapier, stukje canvas, paperclip, € 20,--, kopie legitimatie. Geloof het of niet, maar dat past precies in de bidon. In geval van het tasje, dan wijkt de GSM naar de achterzak. Minifietspomp (carbon, weegt weinig) zit onder de bidon.

Dat van die goedkope GSM is wel interessant. Want nu gaat altijd de IPhone4 mee... :oops:

Wat doe je met het stukje canvas en de paperclip?

Wat ik doe met het stukje canvas?
Dat is handig voor het geval er een scheur in de buitenband ontstaat die zo groot is dat je binnenband er tussen uit wil piepen.

Wat doe ik met een paperclip?
Dat is handig om de schakels van je ketting bij elkaar te houden als je (met de pons of sluitschakel) je ketting weer aan elkaar wil maken.

Addendum:
Een huissleutel gaat er ook nog bij.
Mac Gyver op de fiets :-P

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 04 apr 2012 23:19

Biba, Lezyne mini plakset, 2 mini bandenlichters, 1 imbus (voor zadel / stuur), Lezyne minipomp in linkerzak, proviand in middelste zak, telefoontje en bankpas / legitimatie in rechterzak.
Geheel puilt niet uit en werkt prima voor mij voor ritten t/m 150 KM.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 04 apr 2012 23:29

een echte macguyver heeft natuurlijk altijd ook een rolletje ducktape mee in de achterzak he... :D

ik heb ook de standaarduitrustiing mee onder mn zadel, CO2 pompje, reservepatroon, biba, bandenlichters, copy van rijbewijs, inbussleuteltjes, geld.

in de achterzak de telefoon, ook voor het tracken van de route via GPS en natuurlijk als er nood is. wat te happen voor onderweg (krentenbol en ontbijtkoek)
Afbeelding

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 05 apr 2012 11:24

justeltjo schreef: Hetzelfde geldt voor spatborden.
Ik vind spatborden niet leuk, omdat ik íets kleiner dan de gemiddelde fietser ben en daarom dus JUIST een sproei in mijn gezicht krijg als er iemand met spatbord voor me rijdt :|
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

wtosser
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:59

wtosser 05 apr 2012 15:45

JeanineL schreef:
justeltjo schreef: Hetzelfde geldt voor spatborden.
Ik vind spatborden niet leuk, omdat ik íets kleiner dan de gemiddelde fietser ben en daarom dus JUIST een sproei in mijn gezicht krijg als er iemand met spatbord voor me rijdt :|
Een spatbord creëert geen sproei, dat doet enkel en alleen je band. Er bestaat tegenwoordig ook spatborden waarmee zowel berijder als wielplakker kurkdroog blijven.

Plaats reactie