Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Luxe probleem: Edge 800/500 Bryton 50

jcvoo
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 sep 2011 03:04
Locatie: Bergschenhoek
Contact

jcvoo 26 okt 2011 19:44

Binnenkort wil ik een GPS/Navi fietscomputer aanschaffen, alleen ik weet niet goed welk systeem ik zou moeten kopen. Goedkoop is niet het enige argument. Ik ben best bereid om iets meer te betalen als dat een makkelijker en duidelijkere systeem oplevert.

Belangrijk:
Routes kunnen maken op de PC en kunnen inlezen en narijden
Bestemming intoetsen en via navigatie kunnen fietsen
Routes kunnen loggen en daarna kunnen inlezen in pc
Hartslagmeting / Zones instellen
Snelheid en afstand
Hoogte / stijging en daling %
Cadans

Ik ben opzoek naar ervaringen van verschillende systemen zodat ik een gefundeerde keuze kan maken.
(en ja ik heb de topics gelezen van de verschillende systemen - ik mis daar enkel de ervaringen van gebruikers en eerlijk de voors en tegens)
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 26 okt 2011 20:19

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

izzibram
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:29

izzibram 26 okt 2011 20:20

Ik heb de Edge 800 en ben er heel tevreden over en doet alles wat jij hierboven beschrijft. Dus niet lang twijfelen en kopen die Edge 800. Kaarten zijn gratis te downloaden (Openstreetmap)
Race: Scott Addict 10 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 26 okt 2011 20:54

Ik heb een edge 500, maar die valt af vanwege jouw wens:
Bestemming intoetsen en via navigatie kunnen fietsen
Dus nog maar 2 opties over ;)

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 28 okt 2011 10:39

weet van een ploeggenoot dat z'n bryton ermee ophield na een training in een paar hoosbuien, de garmin van een andere ploeggenoot had nergens last van.

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 28 okt 2011 10:56

Kan toeval zijn.

Wat ik zou doen is een spreadsheet maken met daarin links je eisen. In de kolommen boven vervolgens Gamrin en Bryton zetten. Daarna kun je per punt in de tabel zetten of het systeem voldoet of niet (info is te vinden in handleidingen, etc.). Je kunt eventueel nog punten geven voor de mate waarin het systeem voldoet. Zo'n opstelling geeft je een echt inzicht welke systeem voldoet. De gebruikerservaringen kun je eventueel nog meewegen, maar is wel subjectief.

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 28 okt 2011 20:22

sparko schreef:weet van een ploeggenoot dat z'n bryton ermee ophield na een training in een paar hoosbuien, de garmin van een andere ploeggenoot had nergens last van.
En die heeft je vriend ook voor garantie teruggebracht naar FM waar hij de Bryton had gekocht?
De Bryton hoort absoluut waterdicht te zijn.
Had je vriend de rubberen afdichting van de USB-poort en de afdichting van de imcro SD kaart goed afgesloten?
We zien in ieder geval de Bryton van je vriend graag tegemoet en kunnen je beloven dat een garantieclaim adequaat wordt afgewikkeld.
Mits je vriend de Bryton bij een Bryton dealer in de Benelux heeft gekocht natuurlijk.

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 28 okt 2011 22:31

Ik loop met hetzelfde "probleempje" rond! Ook ik wil een dergelijk apparaatje waarbij voor mij iets minder belangrijk zijn de hartslagmeting en de cadans, voorlopig!
Ik heb er al veel over gelezen, ook op dit forum, oa Edge 800 en Bryton 50.
Mede door het prijsverschil overweeg ik toch de Bryton, jammer van de blauwe accenten want die passen niet bij mijn fiets, maar ach!! ;)
Heb toevallig vandaag bij de plaatselijke fietswinkel het apparaat irl gezien, ziet er leuk uit en doet volgens mij alles wat ik ermee zou willen!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 okt 2011 15:08

"Bestemming intoetsen" kan bij gebruik van OSM op de Edge 800 in ieder geval niet. Daarvoor moet je CN hebben. Geen idee of dit op de Bryton wel werkt?

Volgens mij doe je aan geen van beide een miskoop. De Bryton is duidelijk goedkoper, maar mist het touchscreen wat in de praktijk gewoon erg handig is.

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 29 okt 2011 22:06

Zef ben ik ook aan het kijken naar één van beide mogelijkheden.
Via de volgende link http://www.bellabici.nl/index.php?optio ... &Itemid=17" onclick="window.open(this.href);return false; kom je op een site terecht waar een vergelijking wordt gemaakt.
Wellicht heb je er iets aan:
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 30 okt 2011 12:46

Enige wat ik mij afvraagt is of dat stickje van de bryton waarmee je alles bedient wel een lange levensduur heeft..... Vindt het wat onstevig aanvoelen.

jcvoo
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 sep 2011 03:04
Locatie: Bergschenhoek
Contact

jcvoo 30 okt 2011 16:57

Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet weet wat ik zou moeten kopen. Bryton gebruikers zijn erg positief en Garmin gebruikers zijn erg positief.

Het maakt het er allemaal niet makkelijk op ... ik zei toch .. een luxe probleem ..;-)
Afbeelding

Plaats reactie