Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Twinny Load

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 26 nov 2010 23:46

Goedenavond,

Ik heb een Twinny Load fietsdrager maar helaas past de beugel die je vast op de trekhaak monteert niet. Het is een al wat ouder model met de vierkante 'box' met stelschroef die je op de kogel zet en op de trekhaak monteer je de beugel met 2 bussen.

Mijn trekhaak (op een Xsara Picasso uit 200) is een soort banaan die vanonder de bumper omhoogkomt en het lijkt alsof de bussen te kort zijn. Is dit (op basis van deze summiere schriftelijke info) op te lossen met de beugel met langere bussen?

Hoe zijn in het algemeen jullie ervaringen met de Twinny Load?

Alvast dank voor het meedenken/suggesties e.d.

Groet,

Tjerk

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 27 nov 2010 18:46

Ik begrijp je verhaal niet helemaal, maar die vierkante box heeft toch ook twee pootjes, die in een hulpstuk moeten vallen dat op de trekhaak wordt gemonteerd? Dat hulpstuk kun je hoger en lager bevestigen op je trekhaak.
Mijn ervaring met twinny load is verder prima. Oppassen dat twee fietsen niet met de vorken voor of achter tegen elkaar gaan klapperen. Ik doe meestal een oude lap om de vorken.
prj

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 29 nov 2010 22:47

Klopt als een bus! Het probleem is echter dat ik de bussen van het hulpstuk niet zo gemonteerd krijg dat de pennen erin vallen. Ik zal eens proberen 2 foto's te uploaden in een poging e.e.a. te verduidelijken.

De meest simpele oplossing zou natuurlijk zijn om met twinnyload en auto naar een dealer te gaan maar dit soort dingen bedenk ik altijd 's avonds en het is natuurlijk veel leuker om er via het forum uit te komen :-)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

En nnu nog uitvinden hoe ik de foto's op een iets acceptabeler formaat krijg....

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 29 nov 2010 23:14

Ik heb ook een keer met een soortgelijk probleem gezeten.
Wat bij mij hielp was de klem op de trekhaak te monteren maar niet vast te draaien, de twinnyload op de trekhaak zetten en uitklappen, vervolgens de beugel op de trekhaak op de pennen drukken en de klem aandraaien, als het goed is moeten ze dan op de goede plaats zitten... makkelijk is het om dat even met 2 man te doen zodat de één de klem kan positioneren en aandraaien en de ander de drager op de plek kan houden.

Succes, en laat even weten als het gelukt is (en hoe...)
mijn Flickr

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 30 nov 2010 10:06

Tjerk1121 schreef:Klopt als een bus! Het probleem is echter dat ik de bussen van het hulpstuk niet zo gemonteerd krijg dat de pennen erin vallen.


Je hebt daarvoor een ander hulpstuk nodig met langere geleidebussen.
kijk hier effe

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 30 nov 2010 11:08

HuubCs schreef:
Tjerk1121 schreef:Klopt als een bus! Het probleem is echter dat ik de bussen van het hulpstuk niet zo gemonteerd krijg dat de pennen erin vallen.


Je hebt daarvoor een ander hulpstuk nodig met langere geleidebussen.
kijk hier effe


Kijk dat vind ik nou zo leuk van dit forum. Samen komen we er uit.
prj

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 30 nov 2010 11:39

Ben ik het helemaal mee eens!

Ik denk dat ik er nu wel uit ben, bedankt!

Groet,

Tjerk

Plaats reactie