Kan iemand mij precies vertellen waarin het gewichtsverschil tussen Super Record en de zilverkleurige Chorus remmen zit en welke onderdelen die bij SR lichter zijn uitwisselbaar zijn met Chorus remmen?
Aanvullende tuning tips zijn welkom want ik wil namelijk zilverkleurige "Chorus" remmen die zo licht mogelijk zijn.
Alvast bedankt!
P.s., het gaat om dit type (2009 meen ik)
Remhoeven SP vs Chorus...
Super Record remmen ontdoen van verf (met een beetje mazzel zijn ze geanodiseerd, heb je het zwarte er zo af) en dan polijsten?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Maar ik heb het over het uitwisselen van onderdelen (ik neem toch aan dat het merendeel van de lichtere onderdelen van de SR remmen uitwisselbaar zijn met onderdelen van de Chorus remmen)
Eigenlijk moet je mijn openingspost dus zo letterlijk mogelijk nemen: ik wil Chorus remmen zo licht mogelijk maken (dus niet SR remmen op Chorus remmen laten lijken)
Eigenlijk moet je mijn openingspost dus zo letterlijk mogelijk nemen: ik wil Chorus remmen zo licht mogelijk maken (dus niet SR remmen op Chorus remmen laten lijken)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Dan win je met veel geluk 2 * 25 gram.
Waar maak je je druk om?
Een beetje minder water in je bidon of een reep minder meenemen en het effect is hetzelfde zonder enig risico.
Waar maak je je druk om?
Een beetje minder water in je bidon of een reep minder meenemen en het effect is hetzelfde zonder enig risico.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Risico? Wil je zeggen dat de onderdelen van de SR remmen onbetrouwbaar zijn?
Waar maar ik mij druk om: minder water in mijn bidon EN een reep minder EN lichtere remmen scheelt nog altijd het meest
Waar maar ik mij druk om: minder water in mijn bidon EN een reep minder EN lichtere remmen scheelt nog altijd het meest
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
SR is naar mijn idee betrouwbaar, zonder enig voorbehoud.
Als je iets lichter maakt dan standaard, dan ga je ergens materiaal vanaf halen ...
Ik denk dat lichter maken het meest scheelt tussen de oren ( als je daar gevoelig voor bent ).
Als je iets lichter maakt dan standaard, dan ga je ergens materiaal vanaf halen ...
Ik denk dat lichter maken het meest scheelt tussen de oren ( als je daar gevoelig voor bent ).
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Wat ga ik dan lichter maken dan standaard? Of beter: waar ga ik dan materiaal "weghalen"? Is een stalen schroef in een Chorus rem vervangen voor een titanium schroef uit een SR rem in jouw ogen materiaal "weghalen" en wordt de rem daar slechter van?
Wat "tussen de oren" betreft: door te tunen heb ik mijn Merlin ooit van dik acht kilo naar minder dan zeven kilo gebracht. Dat doe je niet door één onderdeel te kopen dat ruim een kilo lichter is maar door elk onderdeel onderhanden te nemen binnen de marges van wat veilig is. De ene fietser zal het geen reet kunnen schelen de andere fietser vindt het helemaal te gek. Als iedereen zo dacht als jij reden we allemaal op een stalen frame met een Sora groepje. Mag hoor, maar ieder zijn manier om z'n hobby te beleven
Wat "tussen de oren" betreft: door te tunen heb ik mijn Merlin ooit van dik acht kilo naar minder dan zeven kilo gebracht. Dat doe je niet door één onderdeel te kopen dat ruim een kilo lichter is maar door elk onderdeel onderhanden te nemen binnen de marges van wat veilig is. De ene fietser zal het geen reet kunnen schelen de andere fietser vindt het helemaal te gek. Als iedereen zo dacht als jij reden we allemaal op een stalen frame met een Sora groepje. Mag hoor, maar ieder zijn manier om z'n hobby te beleven
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ik rijd ook met een stalen frame.
Een Pegoretti van een kilotje of twee.
Alleen geen Sora.
Als met +100 kg op iets voor vlieggewichten ga rijden, gaat dat niet heel blijven.
Veel succes met "tunen".
Als het alleen om het gewicht gaat van de remmen, misschien even doorsparen voor AX of 0G ?
Een Pegoretti van een kilotje of twee.
Alleen geen Sora.
Als met +100 kg op iets voor vlieggewichten ga rijden, gaat dat niet heel blijven.
Veel succes met "tunen".
Als het alleen om het gewicht gaat van de remmen, misschien even doorsparen voor AX of 0G ?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
SR remmen wegen volgens Campa zo'n 50 gram minder dan Chorus remmen. Lagers of niet, ik kan mij niet voorstellen dat Chorus remmen wat zwaarder zullen worden als je onderdelen van SR remmen gaat overzetten naar Chorus. Maar goed, verder een zinloze discussie die steeds verder afleid van mijn eigenlijke vraag: welke onderdelen zijn uitwisselbaar. Op ww werd mij verteld dat eigenlijk alle onderdelen op een paar na uitwisselbaar zijn
5 8 5 schreef:The front titanium dual pivot bolt and rear titanium centre bolt are hidden in the arms on SR. You may be able to obtain substitute bolts to suit.
Apart from them everything else should be interchangable.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15953
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Zoals zovele topics hier.timo2.0 schreef:.....Maar goed, verder een zinloze discussie die steeds verder afleid van mijn eigenlijke vraag: ......
Een beetje jammer.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend