Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welk pompje voor de racefiets?

Nick_66
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2011 22:13

Nick_66 26 sep 2011 12:56

Ik wil nog een goed pompje aanschaffen voor mijn racefiets die ik mee kan nemen. Wat kan ik nu het beste nemen? Is een CO2 pompje de beste keuze of beter een gewoon pompje? Hebben jullie deze dan ook gemonteerd zitten aan het frame?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 26 sep 2011 13:11

Best of both worlds:
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-rocke ... /aid:21220" onclick="window.open(this.href);return false;

Gewoon aan het frame te monteren.
Afbeelding

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 26 sep 2011 13:11

co2 is natuurlijk veel makkelijker en direct weer veel druk in de bandjes waardoor je door kunt rijden

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 26 sep 2011 15:04

Je hoopt een pomp niet nodig te hebben maar als dat zo is wil je wel een goede.
Ik heb een Lezyne road drive m. Mooie van deze pomp is dat er een slangetje bij zit waardoor de band goed op te pompen is.
Gr, Ric
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 26 sep 2011 15:10

Waarom nog altijd geen 'gewone' fietspomp in het klein? Dus met slangetje inderdaad, maar ook met voetstuk en handvatten. Je kunt dat toch allemaal inklapbaar maken? Ze kunnen een man naar de maan sturen, maar een fatsoenlijke fietspomp om mee te nemen bestaat nog steeds niet (aldus mijn geniale opa). :)

Nick_66
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2011 22:13

Nick_66 26 sep 2011 21:42

loos schreef:Best of both worlds:
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-rocke ... /aid:21220" onclick="window.open(this.href);return false;

Gewoon aan het frame te monteren.
Nog even gekeken op de site van Rose. Leuk pompje om te zien, maar de meningen over dit pompje zijn nogal verdeeld. Hoe bevalt die jou?

Nick_66
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2011 22:13

Nick_66 26 sep 2011 21:44

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga eens wat speuren op internet.

giantpeloton
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 12 aug 2010 15:47

giantpeloton 28 sep 2011 10:05

ric schreef:Je hoopt een pomp niet nodig te hebben maar als dat zo is wil je wel een goede.
Ik heb een Lezyne road drive m. Mooie van deze pomp is dat er een slangetje bij zit waardoor de band goed op te pompen is.
Gr, Ric
Gisteravond mijn Lezyne Road Drive voor het eerst serieus uitgeprobeerd en hij is zijn geld 100% waard. 11bar had ik niet nodig, maar 7 bar zat er vanmorgen volgens de manometer op de grote pomp wel in. Ruim voldoende om de laatste 15km op snelheid door de bochten te durven.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 28 sep 2011 11:11

giantpeloton schreef:
ric schreef:Je hoopt een pomp niet nodig te hebben maar als dat zo is wil je wel een goede.
Ik heb een Lezyne road drive m. Mooie van deze pomp is dat er een slangetje bij zit waardoor de band goed op te pompen is.
Gr, Ric
Gisteravond mijn Lezyne Road Drive voor het eerst serieus uitgeprobeerd en hij is zijn geld 100% waard. 11bar had ik niet nodig, maar 7 bar zat er vanmorgen volgens de manometer op de grote pomp wel in. Ruim voldoende om de laatste 15km op snelheid door de bochten te durven.
Toevallig, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik had al de Pressure Drive M en nu net de Road Drive M. Een teleurstelling kan ik niet onderdrukken. Na 170 slagen en al serieuze armkracht zit er iets meer dan 6 bar in de band. De Pressure Drive kwam niet verder dan 5,5. De conclusie is dat een niet al te groot, gebruiksvriendelijk pompje dat 8 bar haalt niet bestaat. Ik neem voortaan een CO2-pomp mee voor de momenten dat ik niet met te weinig druk wil verder rijden.

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 28 sep 2011 17:03

lvgh schreef:
giantpeloton schreef:
ric schreef:Je hoopt een pomp niet nodig te hebben maar als dat zo is wil je wel een goede.
Ik heb een Lezyne road drive m. Mooie van deze pomp is dat er een slangetje bij zit waardoor de band goed op te pompen is.
Gr, Ric
Gisteravond mijn Lezyne Road Drive voor het eerst serieus uitgeprobeerd en hij is zijn geld 100% waard. 11bar had ik niet nodig, maar 7 bar zat er vanmorgen volgens de manometer op de grote pomp wel in. Ruim voldoende om de laatste 15km op snelheid door de bochten te durven.
Toevallig, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik had al de Pressure Drive M en nu net de Road Drive M. Een teleurstelling kan ik niet onderdrukken. Na 170 slagen en al serieuze armkracht zit er iets meer dan 6 bar in de band. De Pressure Drive kwam niet verder dan 5,5. De conclusie is dat een niet al te groot, gebruiksvriendelijk pompje dat 8 bar haalt niet bestaat. Ik neem voortaan een CO2-pomp mee voor de momenten dat ik niet met te weinig druk wil verder rijden.
He vreemd, met de Road drive M tot op heden nooit last gehad, 7 bar haal ik altijd wel. Al heb ik de slagen nooit geteld, maar binnen 5 min kan ik weer mijn weg vervolgen, of degene die ik hulp heb geboden....
Het is meer de combi met conti binnenbandjes die irritatie oplevert :evil: (opgelost door michelin te kopen en de conti's aan mijn broer te geven)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 28 sep 2011 20:18

Ik had laatst ook dat ik het binnenventiel mee los draaide waardoor ik me 2km verder opnieuw een slag in de rondte kon pompen. Dat was met een Michelin binnenbandje. Iets om rekening mee te houden: binnenventielen van al je binnenbanden goed vastdraaien!

giantpeloton
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 12 aug 2010 15:47

giantpeloton 28 sep 2011 21:25

lvgh schreef:Ik had laatst ook dat ik het binnenventiel mee los draaide waardoor ik me 2km verder opnieuw een slag in de rondte kon pompen. Dat was met een Michelin binnenbandje. Iets om rekening mee te houden: binnenventielen van al je binnenbanden goed vastdraaien!
Staat bij Lezyne ook in de handleiding --> binnen ventiel met loctite vastzetten:) Kwam ik ook te laat achter....

Plaats reactie