Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Cinelli RAM Hoe bevalt dat?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 aug 2006 22:13

Quoten: Origineel geplaatst door Peter W op 27 Augustus 2006


Ik ben zelf ook op zoek naar een monocoque carbon stuur. IK zit te twijfelen tussen een Cinelli Ram en een Deda ALenera. Nu moet ik een stuurnok/stuurbreedte combinatie hebben van 100/42. Op de site van Deda lees ik dat deze combinatie wel mogelijk is. Echter op de site van Cinelli lees ik alleen een combinatie van 100/40. Wie weet of een 100/42 wel te krijgen is van de Cinelli Ram.
Ik hoor het wel.
Groeten Peter


Ik heb zelf een 120/42, er is wel een 110/42 maar geen 100/42!Dan kom je inderdaad uit op een 100/40.
Lijstje van beschikbare maten:
Sizes - 100/40, 110/42, 120/42, 130/44
Bar width is measured C-C
Denk echter dat je met een 110 ook gewoon goed uit de voeten (handen) kunt, want dit is ook gemeten tot het center van het stuur.Maar door de brede grip van het stuur zit het heel anders dan een rond stuur. De geometrie is anders van dit stuur t.o.v. een gewoon stuur.Let wel op bij aankoop! Het moet je wel goed zitten, er zit geen enkele verstel mogelijkheid op.
Heb er nu bijna 2 volle seizoenen meegereden, echt een superstuur.Het is zijn geld zeker waard, zou geen rond stuurtje meer willen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

hardes
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2006 21:38

hardes 07 sep 2006 17:04

Wat mij bevalt van Cinelli is dit:


De drinkbussen steunen niet op 1 plaatje zoals bij Elite, want als dat afbreekt is het gedaan.
Vroeger verloor ik in koers soms wel eens een drinkbus, nu niet meer.
En qua design vind ik ze gewoon prachtig, dat is ook de reden van mijn keuze. Want lichte bottle cages zijn er genoeg op de markt.
Help, heb geen idee

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 sep 2006 19:46

Quoten: Origineel geplaatst door Hardes op 07 September 2006

Wat mij bevalt van Cinelli is dit:De drinkbussen steunen niet op 1 plaatje zoals bij Elite, want als dat afbreekt is het gedaan. Vroeger verloor ik in koers soms wel eens een drinkbus, nu niet meer.En qua design vind ik ze gewoon prachtig, dat is ook de reden van mijn keuze. Want lichte bottle cages zijn er genoeg op de markt.

Wat kosten ze ???????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

hardes
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2006 21:38

hardes 11 sep 2006 15:51

Ik betaalde er 35€ het stuk voor
Help, heb geen idee

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 sep 2006 15:09

ik wil dit stuur gaan kopen voor mij toekomstige fiets :

samen met dit zadel :

 
Op een Soloist carbon ?

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 14 sep 2006 16:06

pak de Spider op je soloist ;) naja eigen smaak en het ligt eraan welke kleuren je je frame heb, maar zadel zou ik zeker doen ziet er zeker stoer uit!
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 sep 2006 16:20

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 14 September 2006

pak de Spider op je soloist ;) naja eigen smaak en het ligt eraan welke kleuren je je frame heb, maar zadel zou ik zeker doen ziet er zeker stoer uit!

haha, die spider heb ik gezien, maar dat vond ik net iets te eigenlijk..

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 sep 2006 19:22

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 14 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 14 September 2006

pak de Spider op je soloist ;) naja eigen smaak en het ligt eraan welke kleuren je je frame heb, maar zadel zou ik zeker doen ziet er zeker stoer uit!

haha, die spider heb ik gezien, maar dat vond ik net iets te eigenlijk..

Van de aankoop van een Cinelli Ram krijg je echt geen spijt, eerste maand is het wel even wennen. Was toen zelfs bang voor een miskoop, maar na 2 seizoenen wil ik geen ander stuur meer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 sep 2006 19:44

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 14 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 14 September 2006

haha, die spider heb ik gezien, maar dat vond ik net iets te eigenlijk..

Van de aankoop van een Cinelli Ram krijg je echt geen spijt, eerste maand is het wel even wennen. Was toen zelfs bang voor een miskoop, maar na 2 seizoenen wil ik geen ander stuur meer.


Op basis daarvan ga ik deze combi kopen. En op andere revieuws die ik gelezen heb. Het werd als stijver ervaren en comfortabeler, handjes er lekker boven op..
Daarbij vind ik het ook erg mooi, en aardig prijzig, maar goed dan doen we het in 1 keer goed !

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 14 sep 2006 23:08

Mijn neefje vond het stuur allesbehalve stijf. HIj heeft zijn Ram kapot getrokken toen ie weg reed bij een stoplicht. Het stuur scheurde aan de linkerkant, op het vlakke punt aan de voorzijde. Het gebied tussen de shifter en de stuurpen waar Cinelle staat om het zo maar te zeggen. Ik moet ook zeggen, toen het gemonteerd en nog heel was en je trok er een beetje aan vond ik het ook alles behalve stijf. Hij rijdt nu weer met zn Newton combo en zegt dat nog steeds het stijfste is.
Science of Performance!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 sep 2006 23:22

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 14 September 2006

Mijn neefje vond het stuur allesbehalve stijf. HIj heeft zijn Ram kapot getrokken toen ie weg reed bij een stoplicht. Het stuur scheurde aan de linkerkant, op het vlakke punt aan de voorzijde. Het gebied tussen de shifter en de stuurpen waar Cinelle staat om het zo maar te zeggen. Ik moet ook zeggen, toen het gemonteerd en nog heel was en je trok er een beetje aan vond ik het ook alles behalve stijf. Hij rijdt nu weer met zn Newton combo en zegt dat nog steeds het stijfste is.


Hoe heet je neef?? Jerommeke
Dit moet natuurlijk een fabricagefout geweest zijn of een ander iets, maar mij maak je niet wijs dat je een Cinelli Ram kapot trekt bij het wegrijden bij een stoplicht, whatever merk stuur dan ook, mits onbeschadigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 16 sep 2006 01:44

Ik vond het ook een sterk verhaal, tot ik die scheur zag. En ook zoals ik al zei, toen het stuur nog heel was, vond ik het totaal niet stijf aanvoelen. Ik denk dat ik persoonlijk ook niet voor zon stuur-pen-combo zou gaan. Dan vertrouw ik toch eerder op de klassieke manier. Waarom? Het zal wel tussen de oren zitten..
Science of Performance!

Plaats reactie