Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Cinelli RAM Hoe bevalt dat?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 31 okt 2004 20:27

Omdat ik toe ben aan een nieuw racestuur, wil ik weten wie er ervaringen heeft met dit soort aero-stuurbochten. Als je het even in je hand hebt op een beurs voelt het wel lekker aan. Maar hoe bevalt met een tocht van 150 km of meer. Rijd gewoon rond dan niet lekkerder, met de handjes boven op.
Krijg je geen kramp in de handen, je handen staan toch verder open!
Kortom wie heeft er ervaringen met een platter en breder aero-stuur?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

roelof
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:03

roelof 01 nov 2004 15:33

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 31 Oktober 2004


Omdat ik toe ben aan een nieuw racestuur, wil ik weten wie er ervaringen heeft met dit soort aero-stuurbochten. Als je het even in je hand hebt op een beurs voelt het wel lekker aan. Maar hoe bevalt met een tocht van 150 km of meer. Rijd gewoon rond dan niet lekkerder, met de handjes boven op.
Krijg je geen kramp in de handen, je handen staan toch verder open!
Kortom wie heeft er ervaringen met een platter en breder aero-stuur?


ik heb dit hele seizoen met een Deda Alenera gereden en vindt dit het beste onderdeel van mijn fiets.Super stijf bij het aanzetten en ook bij het staande fietsen in de heuvels Zeer comfortabel door het brede draagoppervlak en nooit geen last meer van "dode" handen.Dit is de investering meer dan waard!
 
 
Legalize my Cannondale

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 01 nov 2004 18:21

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 31 Oktober 2004


Omdat ik toe ben aan een nieuw racestuur, wil ik weten wie er ervaringen heeft met dit soort aero-stuurbochten. Als je het even in je hand hebt op een beurs voelt het wel lekker aan. Maar hoe bevalt met een tocht van 150 km of meer. Rijd gewoon rond dan niet lekkerder, met de handjes boven op.
Krijg je geen kramp in de handen, je handen staan toch verder open!
Kortom wie heeft er ervaringen met een platter en breder aero-stuur?


Zeker aan te raden ik rij nu ca een jaar met de RAM krampen zijn uit den boze ik wil geen ander stuur meer en het maakt je fiets natuurlijk een stuk mooier zeker met de nieuwe 2005 serie zie Cinelli.com een klein nadeeltje is dat je handschoentjes moet dragen in de zomer (zweethanden) en dan wil het stuur glad aanvoelen zonder
 
 
I live to ride,I ride Passoni

cloud
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2004 16:15

cloud 19 nov 2004 17:14

Op roadreview.com staan zeer postivie reacties. Zelf ben ik ook van plan een soortgelijk stuur aan te schaffen voor mijn nieuwe fiets maar het is wel even slikken als je de prijzen ziet. De FSA-K-wing is goedkoper (of minder duur :-) en is wellicht een alternatief.
 
 
 

matinge2000
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2004 19:58

matinge2000 20 nov 2004 21:00

Rij nu ruim een jaar met de RAM.  Enorm goed in alle omstandigheden (steun, houding/stand handen), BEHALVE het échte kasseiwerk (type Ronde van Vlaanderen)!  Het stuur is dan nl moeilijk vast te houden wegens te brede basis, wat tot verkrampte handen kan leiden. In putje winter kan in combinatie met dikke (polar)handschoenen een bijkomend gripprobleem optreden, wat dan wel weer simpel kan opgelost worden door het stuurlint als een klassiek stuur aan te brengen.Zweten in de zomer (voor mij) is geen probleem, rij áltijd zonder handschoentjes rond (Ardennen en gebergte), gewoon je handen afvegen aan de kleding als 't té erg mocht zijn.Hopelijk heb je hier iets aan...
Pinarello Rules

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 13 mar 2005 20:44

ik heb een pro aero stuur ( heel andere prijsklasse  ) en ik ben hier heel tevreden over. zou niet meer met een andere 'dun' stuurtje kunnen rijden

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 16 mar 2005 09:58

Een maat van mij fiets met het ram "simoni" stuur en is er super tevreden over !Zelf heb ik wel een probleem met het bijv licht kantelen v/e stuur, dat is met een ram of andere alanera's niet mogelijk !
TS

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 07 mei 2005 20:14

 Net terug van een trainingsweek Italilië. Een van de gidsen daar heeft in één maand tijd 2x een Cinelli Ram stuur gebroken! Cristiano de Rosa van de de Rosa fabriek stond ook voor een raadsel! Veel van hun teamfietsen van Barloworld zijn ook uitgerust met dit stuur.
Oreste de eigenaar van een fraaie De Rosa X-light is nu bezig aan zijn 3e Ram stuur!
Ikzelf rijdt met een ITM K-Sword vergelijkbaar met de Cinelli Ram
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

janee
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 feb 2005 17:29

janee 13 mei 2005 22:29

zeer fijne sturen , zeker de cinelli ram
 
maar van de opgegeven gewichten klopt helemaal niks, de Ram en Alanera zijn zeker 400-450gram
DM-LM-ORM

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 jun 2005 17:14

Sinds dit seizoen rijd ik ook rond met een Deda Alanera stuur. nder geen enkele omstandigheden heb ik er enig probleem mee. Het stuur is superstijf (mijn voornaamste reden om het te kiezen), geen problemen aan de handen (zelfs niet bij ritten langer dan 6u), voldoende grip (kan het dat de Cinelli RAM gladder is dan de Alanera, die "mat" afgewerkt is??). Ik rijd er graag mee, ook op kasseien.

Nadelen zijn natuurlijk dat je 't stuur niet kan kantelen. En het gewicht... maar met een licht frameset en dito wielen breng je een fiets nog steeds op 6,8kg, voor de freaks!!

Andere probleempje is de bevestiging van een fietscomputertje. Het opzetstukje vind ik aartslelijk. Een oplossing is voorlopig een Sigma 1600 op de stuurpen.
Polar heeft nieuwe stuurhoudertjes uit zodat hun polshorloges ook op deze platte "aero" sturen kunnen gemonteerd worden!! Bovendien wacht ik op de release (in juli) van de Polar fietscomputertjes voor op stuurpennen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 14 jun 2005 02:16

ik had ook interrese aan een cinelli ram, deda alanere maar heb juist gelezen dat dit niet de stijfste sturen zijn, en daarbij erg zwaar daarin tegen wel mooi, de cinelli dan vooral.
groet, j

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jun 2005 02:38

Quote: Origineel geplaatst door blehh op 14 Juni 2005
ik had ook interrese aan een cinelli ram, deda alanera maar heb juist gelezen dat dit niet de stijfste sturen zijn, en daarbij erg zwaar daarin tegen wel mooi, de cinelli dan vooral.groet, j



Ik las er nog geen tests van, maar uit persoonlijke rij-ervaring is die Alanera het stijfste waarmee ik ooit reed. Nu goed, ik moet met Deda rijden, dus vermoed dat dit het stijfste in hun gamma is.
(belangrijkste andere ervaringen: ITM Millenium, Deda Mag00/Deda Spectrum, Deda Newton/Spectrum, Deda Newton/Newton)

Gewicht krijg ik, zoals ik zei, omlaag met andere onderdelen van de fiets.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie