Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

polar CS100

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 sep 2005 21:27

Quote: Origineel geplaatst door zombie op 28 September 2005
Quoten: Origineel geplaatst door mcf1 op 27 September 2005vandaag weer even gebeld met zester...duurt nog 3/4weken...omdat hun ze in oktober binnen krijgen en het da n nog twee weken duurt voordat wij ze krijgen zouden het wel leverproblemen zijn.....gezien de vele klachten denk ik dat ze de software volledig aan't hertekekenen zijn....


Volgens mijn fm hebben ze sinds kort de juiste software uit finland

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 29 sep 2005 00:28

ow naja als ik daarmee een goed werkende cs100 krijg wil ik best even wachten...

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 06 okt 2005 20:26

heb hem binnen jeej maar nu wil ik de basis instellingen invoeren maar dit lukt niet goed want ik kan het beginscherm niet vinden...

weet iemand hoe ik hem moet resetten? zodat ik eindelijk in het beginscherm kom

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 07 okt 2005 14:49

het was even prutsen maar het is al gelukt, al de instellingen zijn ingesteld

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 07 okt 2005 20:30

nu werkt alles perfect behalve de hartslag meting hij doet het perfect binnen 20/30 cm van het computertje maar als ik op de fiets zit doet hij het niet... hij haalt dit niet is dat bij iedereen zo?

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 22 nov 2005 21:58

Ik heb de CS100 inclusief borstandband én cadanssensor (of trapfrequentiesensor, hoe je t noemen wilt..) iets van 2 weken geleden gekocht via internet en nu 1,5 week in huis.. Alles bij elkaar voor €123,-. (hierbij kreeg ik ook een boek geleverd over de trainingen met zo'n apparaat)
Helaas heb ik tot vanmorgen mijn hartslag nog niet op het scherm zien verschijnen. Ook de kilometer-teller werkt niet zoals het hoort. Het hele zootje heb ik inmiddels al 3 keer gereset en de laatste ker bracht dit succes. Ik durf mijn meter bijna niet meer af te doen[], mijn hartslag wordt nu dus eindelijk gemeten. De hartslagfunctie lijkt nu dus goed te werken, maar dat heeft ook wel even geduurd en de vraag is nog maar of eht zo blijft..(kun je nagaan hoeveel vertrouwen zo'n ding geeft in 2 weken...)
De kilometerteller-functie (om t zo maar eens ff te noemen) werkt nog altijd niet, helaas..  Hij doet het af en toe(zie hieronder);Een belangrijk punt bij deze functie: De teller is enorm afstandsgevoelig. Daarmee bedoel ik dat de teller niet op mijn stuur gemonteerd kan worden omdat deze afstand te ver zou zijn terwijl de waarnemende onderdelen van deze functie zo hoog mogelijk op mijn voorvork zijn gemonteerd. Als iemand een oplossing heeft, graag! Ik kan de teller dus alleen laten werken als het computertje van mijn houder af is en ik deze naast cq. net onder mijn stuurpen houd.
Verder is het mij niet duidelijk welk onderdeel hoe bevestigd moet worden en wat waar bij hoort en staat niet alles volledig in de handleiding vermeld. Enkele kleine dingen mis ik(zoals hoe het 'file' gewist/overschreven kan worden...)
Helaas is mijn eerste indruk van deze Polar CS100 dus niet al te best. Als iemand weet wat ik fout doe, ik hoor het graag!
Oja, voor de duidelijkheid; de CS100b is zonder borstband en de CS100 met. De cadanssensor is zoals gezegd optioneel(zie functieoverizcht hieronder)--- --- --- --- --- ---Functieoverzicht: [:: http://www.polar-nederland.nl/segments/ ... tures.html ::]
Plaatje:

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 nov 2005 22:13

Ruben, mooi tekstje, alleen spijtig dat je wat problemen hebt.
Eerst, mbt de prijs. Voor die prijs heb je hier de CS200cad. Ik betaalde 109€ voor de CS200 (zonder kadans).
Vergeet je niet je hartslagband lichtjes vochtig (met wat speeksel) te maken als je hem omdoet? Dan werkt de geleiding beter. Doet normaal gezien iedereen vooraleer een bortsband aan te doen. Dan krijg je normaal instant hartslagmeting op een pak aparaten; ik doe het en zie m'n hartslag direct op mijn CS200, mijn S720, mijn SRM, het metertje van een vriend, desnoods allemaal tegelijkertijd.
Raar probleem met de speedsensor. Mijn speedsensoren werken perfect, en heb ze de laatste week al 2 maal verplaats (alles gehermonteerd).Ik heb voor de hele montage en werking geen boekje open geslaan (natuurlijke afkeer). Alles wees zichzelf uit, vond ik...
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 22 nov 2005 23:57

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 November 2005


Ik heb voor de hele montage en werking geen boekje open geslaan (natuurlijke afkeer). Alles wees zichzelf uit, vond ik...


Lijkt me een erg gezonde eigenschap. Ik heb die ook . Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik bijkans elk apparaat bedien zonder ooit een handleiding open te slaan (tot het instellen van de tijd op de videorecorder en de magnetron aan toe  )
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 23 nov 2005 12:12

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 November 2005


Ruben, mooi tekstje, alleen spijtig dat je wat problemen hebt.
Eerst, mbt de prijs. Voor die prijs heb je hier de CS200cad. Ik betaalde 109€ voor de CS200 (zonder kadans).
Vergeet je niet je hartslagband lichtjes vochtig (met wat speeksel) te maken als je hem omdoet? Dan werkt de geleiding beter. Doet normaal gezien iedereen vooraleer een bortsband aan te doen. Dan krijg je normaal instant hartslagmeting op een pak aparaten; ik doe het en zie m'n hartslag direct op mijn CS200, mijn S720, mijn SRM, het metertje van een vriend, desnoods allemaal tegelijkertijd.
Raar probleem met de speedsensor. Mijn speedsensoren werken perfect, en heb ze de laatste week al 2 maal verplaats (alles gehermonteerd).Ik heb voor de hele montage en werking geen boekje open geslaan (natuurlijke afkeer). Alles wees zichzelf uit, vond ik...
 


Thnx, maar jahzeker ik heb da hele ding zowat afgelikt.. en dan niet omdat ik het zo'n fijn ding vind dus..
Vandaag vrij dus ik ga vanmiddag weer aan de gang. Heb er inmiddels al 3 uur mee geklooit..Ik ben ook niet zo héél geduldig met gebruiksaanwijzingen, maar ditkeer heb ik dat toch echt gedaan..
Ik betaalde voor de CS100 inclusief borstband €98,- en met die cadanssensor erbij van €25,- werd dit dus €123,-... Nou ik geloof dus dat het niet zo héél erg veel scheelt, en anders heb ik pech, ghehe.
Ik ga de snelheidssensor helemaal opnieuw monteren met de hoop dat deze het daarna wel gaat doen ..
Wordt vervolgd zullen maar zeggen..

ieke
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 feb 2005 08:57

ieke 23 nov 2005 18:26

Ik heb er geen problemen mee eigenlijk. De computer is door de FM gemonteerd. 82,50 euro voor de CS100b.
Tips die wellicht werken:
-ntvanger hoog op vork monteren zodat ie goed contact kan maken met de fietscomputer, magneetje vlak langs ontvanger laten gaan.
-Borstband eventueel insmeren met een drupje bodylotion. Hierdoor blijven de contactpunten bij mij beter vochtig. Band na afloop wel afspoelen met water uiteraard. Band vrij strak om je lijf doen.
-Nieuwe batterij plaatsen in ontvanger of fietscomputer.
-Het geheel opsturen naar Polar in Almere.
 

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 nov 2005 18:14

Met een beetje pech heb je dus een software probleem. Om dat op te lossen zul je even kontakt moeten zoeken met polar. Verder verwacht ik wel dat je de teller goed gemonteerd hebt dus de teller aan de zelfde kant van de stuurpen als waar ook de snelheidssensor zit.

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 15 mar 2006 18:27

ngeloofelijk wat een prut die cadanssensor van de CS100. Ik heb m nu ongeveer een half jaar en nog altijd werkt de cadanssensor niet!
Niet dat ik m na een keer probere aan de kant heb gelegd en hier vanmorgen achter kwam hoor.. Ik heb het hele zootje en onderdelen ervan al meerdere malen terug gestuurd en nog altijd werkt het niet!!
Mijn geduld met de cadanssensor is nu onderhand wel op. Hopelijk hebben jullie minder probelemen met de werking van de sensor.

Plaats reactie