Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Expander verwijderen? En welke is goed?

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 25 okt 2005 11:22

Hallo,
Net dus mijn nieuwe frame en vork binnen. Eerste uitdaging: de expander zit al in de vork. Heb het losse deel er al uitgedraaid, maar krijg de ring en niet uit met mijn vingers (durf niet goed met gereedschap in een carbon buis). Enige tips? Op zich is het niet zo'n probleem, want het bovenste deel moet er toch af, dus kan hem er ook later uithalen (na het zagen), maar het irriteert me gewoon...
Dan de tweede vraag. Maakt het nog veel verschil tussen expanders? De huidige is er een van de fabrikant van de vork. Die ken ik niet, zou het beter zijn om een gerenommeerde expander te kopen? Zo ja, welke (voor carbon dus)?
Alvast bedankt!

giant-eric
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:49

giant-eric 25 okt 2005 11:51

Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 25 Oktober 2005


Hallo,
Net dus mijn nieuwe frame en vork binnen. Eerste uitdaging: de expander zit al in de vork. Heb het losse deel er al uitgedraaid, maar krijg de ring en niet uit met mijn vingers (durf niet goed met gereedschap in een carbon buis). Enige tips? Op zich is het niet zo'n probleem, want het bovenste deel moet er toch af, dus kan hem er ook later uithalen (na het zagen), maar het irriteert me gewoon...
Dan de tweede vraag. Maakt het nog veel verschil tussen expanders? De huidige is er een van de fabrikant van de vork. Die ken ik niet, zou het beter zijn om een gerenommeerde expander te kopen? Zo ja, welke (voor carbon dus)?
Alvast bedankt!


er staat in een topic al iets over dit vraagstuk, weet even niet waar.maar ik geloof dat FSA er goed uit kwam. moet je even zoeken
je kan heel voorzichtig een tikje geven naar beneden, niks forceren, misschien dat ie een beetje vast gedrukt zit.. als het maar niet schuurt en krast ..
Lukt het verder ?
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 25 okt 2005 17:09

Op zich hoort ie natuurlijk ook goed vast te zitten, anders doet ie z'n werk natuurlijk niet, maar toch :-)...
Zal eens even proberen of ik met voorzichtig tikken wat verder kom!
Verder nog niet veel tijd gehad en ook nog bezig met het verzamelen van onderdelen. Rustig aan dus!

Plaats reactie