Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ketting KMC GOld

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 11 nov 2005 08:43

Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 10 November 2005


 
Heb ik zeker een koopje bij mijn FM staat de Gold 9 speed voor 27, 00 De 10 speed voor 25,00 en de 9 speed zilver voor 20,00 euro

Waar kan ik je FM vinden?
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 11 nov 2005 17:56

Quote: Origineel geplaatst door squadra op 10 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 November 2005Nee jij bent gewoon naief. Met de huidige techniek is het gewoon technisch onmogelijk om een ketting te maken die zolang goed blijft voor dat bedrag. Bedenk eens wat voor een enorme krachten om de ketting komen te staan.

vroeger gingen auto's qua levensduur ook niet lang mee! Een motor was bij 100.000 km ver op en dan nog maar niet te spreken over de carrosserie. Wel eens van produkt ontwikkeling gehoord?




Product ontwikkeling ja.
Heb je ooit de breedte van een ketting uit 1985 gemeten en van een 10 speed ketting uit 2005. En dan moet volgens jou een veel smallere ketting veel langer meegaan dan een zn oude 5 speed ketting. Ik geloof er echt niks van.

Ik heb dat verhaaltje van die mannen ook aangehoord op de bikemotion. En ik moet zeggen mijn volgende ketting word ook een KMC. Al is dit niet om de reden die jij aangeeft. Maar wel omdat ik er ziek van word dat je je eigen campa ketting niet fatsoenlijk kunt monteren zonder dat je die uber dure kettingpons van campa koopt.
Verder is een goudkleurig (niet die extra lichte) goedkoper als een campa ketting. En dat goudkleurige staat eigenlijk ook wel goed bij mijn fiets.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 11 nov 2005 18:58

Quote: Origineel geplaatst door Stefan op 11 November 2005
Al is dit niet om de reden die jij aangeeft. Maar wel omdat ik er ziek van word dat je je eigen campa ketting niet fatsoenlijk kunt monteren zonder dat je die uber dure kettingpons van campa koopt.



Gewoon er meteen een Sram powerlink erop zetten.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 11 nov 2005 18:59

ik heb mijn campa ketting toch echt met een minder uber dure BBB  kettingpons gemonteerd,   en dit ging PRIMA....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 nov 2005 20:05

Ja ik weet echt wel wat product ontwikkeling is. Dat is de reden waarom we niet in 2006 comfortabele doch stijve frames van 500 gram kunnen kopen. Ik denk dat je best wel een ketting kan maken die een km of 20.000 mee gaat (zonder al je tandwielen compleet te slopen). Moet je een gewone 10 speed ketting nemen, of een lichter exemplaar met leuke gaatjes, en dan behandel je de hele boel met een coating zoals bijv Posh bikes gebruikt om Alu cassetes te maken met duurzaamheid van staal. (coating is niet het goede woord, maar wat het wel is...)  Heb je wel een ketting in de prijsklasse van een titanium connex ofzo.
Weet iemand trouwens hoelang die titanium connex ongeveer mee gaat? Is dat echt veel langer dan een stale ketting?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 13 nov 2005 14:35

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 10 November 2005

Voor diegene die KMC kettingen zoeken: in Apeldoorn levert FietsFix (Asselestraat) deze kettingen. Prijzen zijn volgens mij vrij hoog.

HAHA, fietsfix, dit zijn echt prutsers, 1x liet ik mijn crankstel ff snel door hun losmaken omdat ik het gereedschap er niet voor had. Hadden ze het schroefdraad kapot gemaakt. En balhoofd gingen ze afstellen met een waterpomptang.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 13 nov 2005 19:07

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 13 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 10 November 2005

Voor diegene die KMC kettingen zoeken: in Apeldoorn levert FietsFix (Asselestraat) deze kettingen. Prijzen zijn volgens mij vrij hoog.

HAHA, fietsfix, dit zijn echt prutsers, 1x liet ik mijn crankstel ff snel door hun losmaken omdat ik het gereedschap er niet voor had. Hadden ze het schroefdraad kapot gemaakt. En balhoofd gingen ze afstellen met een waterpomptang.

goede reclame :P
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 nov 2005 20:41

Bij deze heb ik toch de Gold-versie op mijn (in opbouw zijnde) trainingsfiets laten monteren:
     
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 14 nov 2005 10:39


fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 14 nov 2005 13:26

Jammer dat er nog geen goude cassettes en tandwielbladen te koop zijn....dan krijg je helemaal een bling bling fiets
Hoe meer een ketting gebruikt wordt, hoe langer deze toch wordt??? ngeacht het materiaal dat je gebruikt (met uitzondering van platina)? Ik neem aan dat bij die KMC ketting er gewoon een dun laagje goud over zit dus is gewoon een zelfde ketting als de SRAM en shima ketting....of zeg ik nu echt iets geks?!
ps. Wel een lelijke (minder mooie) crank op die fiets Casran
M@zzel

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 nov 2005 13:42

Quoten: Origineel geplaatst door Fast4ward op 14 November 2005

1. Jammer dat er nog geen goude cassettes en tandwielbladen te koop zijn....dan krijg je helemaal een bling bling fiets
2. Hoe meer een ketting gebruikt wordt, hoe langer deze toch wordt??? ngeacht het materiaal dat je gebruikt (met uitzondering van platina)? Ik neem aan dat bij die KMC ketting er gewoon een dun laagje goud over zit dus is gewoon een zelfde ketting als de SRAM en shima ketting....of zeg ik nu echt iets geks?!
3. ps. Wel een lelijke (minder mooie) crank op die fiets Casran



1. Heeft SRAM geen goudkleurige (9sp) cassette? Ook bepaalde superlichte alu cassette hebben goudkleur, tenminste in de grootste tandjes. En er bestaan carbon cassette. Dit allemaal in het "tuning" gedeelte van de wielermarkt, dus niet voor dagelijks gebruik als deze KMC ketting.
2. Nee hoor, bij KMC gaat het wel meer dan om een goud-coating. Biedt ook extra bescherming en zo.
3. Dat is nu eenmaal een SRM hé! Als je 't niet kent: www.srm.de (wattagemeting)  Idd niet de mooiste.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 nov 2005 14:21

Het is een duur grapje, maar duurzaam is het zeker (en Bling bling ook):

http://www.poshbikes.com/product.php?id=264
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie