Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ketting KMC GOld

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 27 dec 2005 14:55

ook de ultegra 10v kettingen houden het niet zo lang uit !

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 dec 2005 20:26

Ik deel je ervaringen met Wipperman kettingen totaal niet. Ik wissel om de 2000 km m'n ketting en dan met 3 kettingen blijven rouleren. 10k km rij ik ofzo voor ik cassete en kettingen weg knikker. (Nu veloce cassete ivm 14)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 28 dec 2005 08:58

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 December 2005

Ik deel je ervaringen met Wipperman kettingen totaal niet. Ik wissel om de 2000 km m'n ketting en dan met 3 kettingen blijven rouleren. 10k km rij ik ofzo voor ik cassete en kettingen weg knikker. (Nu veloce cassete ivm 14)

10 speed?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 dec 2005 16:06

Staat bij mij nu ook al meer dan 2000 km op de whipperman ketting en hij schakelt nog als nieuw. dus ook ik ga niet met Tony mee. ps 10 speed ja

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 28 dec 2005 16:45

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 28 December 2005

Staat bij mij nu ook al meer dan 2000 km op de whipperman ketting en hij schakelt nog als nieuw. dus ook ik ga niet met Tony mee. ps 10 speed ja


Vreemd....... Die 2000 km haal ik bij lange na niet. Ik heb dit jaar 2x 1500-2000 km met een wipperman gereden en kon beide keren de ketting + cassette compleet vervangen. Een van die twee kettingen was notabene een RVS exemplaar. Toen maar weer terug over gegaan op campa. Als ik de campa ketting vergelijk met de wipperman valt me het volgende op:
- campa ketting kan erg lang worden gebruikt zonder de eerste smeer beurt- op een lange rit (>200) rijdt je een wipperman ketting droog, ook bij mooi weer- snelle slijtage van wipperman t.o.v. campa
Om reacties voor te zijn: die wipperman ketting smeerde ik echt regelmatig, gemiddeld 2x per week (op 300 km). Ik heb ondertussen een ketting slijtage meet instrument aangeschaft om slijtage van de ketting goed in kaart te kunnen brengen.
Mijn vorige woon-werk fiets had een 8 speed groep en in combinatie daarmee waren de connex kettingen top. Op de nieuwe 10 speed groep niets dan ellende..... Nu moet ik zeggen dat ik er een stevige snelheid op na houdt en veel hetzelfde verzet rijd. Dat maakt natuurlijk ook wel wat uit voor slijtage van een ketting.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 dec 2005 21:20

ja ik had het over 10 speed kettingen. Maar ik haal zo ie zo van iedere ketting het meeste vet er meteen af wat er op zit als ze uit het doosje komen. Dat vet is enkel om te voorkomen dat ze in de winkel gaan roesten en als je ermee fietst trekt het enorm veel vuil aan. Wat voor smeermiddel gebruik jij? Ik gebruik extra dry van pedros en dat gaat prima m'n ketting is echt nog nooit op een lange rit droog gelopen en zo vaak hoef ik er niet iets aan te doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 28 dec 2005 23:24

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 December 2005

ja ik had het over 10 speed kettingen. Maar ik haal zo ie zo van iedere ketting het meeste vet er meteen af wat er op zit als ze uit het doosje komen. Dat vet is enkel om te voorkomen dat ze in de winkel gaan roesten en als je ermee fietst trekt het enorm veel vuil aan. Wat voor smeermiddel gebruik jij? Ik gebruik extra dry van pedros en dat gaat prima m'n ketting is echt nog nooit op een lange rit droog gelopen en zo vaak hoef ik er niet iets aan te doen.

ik heb er zelf minder goede ervaringen mee, bij mij piept de ketting regelmatig al na 1 uur
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 29 dec 2005 09:08

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 December 2005

ja ik had het over 10 speed kettingen. Maar ik haal zo ie zo van iedere ketting het meeste vet er meteen af wat er op zit als ze uit het doosje komen. Dat vet is enkel om te voorkomen dat ze in de winkel gaan roesten en als je ermee fietst trekt het enorm veel vuil aan. Wat voor smeermiddel gebruik jij? Ik gebruik extra dry van pedros en dat gaat prima m'n ketting is echt nog nooit op een lange rit droog gelopen en zo vaak hoef ik er niet iets aan te doen.

Als smeermiddel gebruik ik "cyclon dry-lube". Een teflon smeermiddel in druppelflesje.

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 14 jan 2006 01:50

Quoten: Origineel geplaatst door Toni op 29 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 December 2005

ja ik had het over 10 speed kettingen. Maar ik haal zo ie zo van iedere ketting het meeste vet er meteen af wat er op zit als ze uit het doosje komen. Dat vet is enkel om te voorkomen dat ze in de winkel gaan roesten en als je ermee fietst trekt het enorm veel vuil aan. Wat voor smeermiddel gebruik jij? Ik gebruik extra dry van pedros en dat gaat prima m'n ketting is echt nog nooit op een lange rit droog gelopen en zo vaak hoef ik er niet iets aan te doen.


Als smeermiddel gebruik ik "cyclon dry-lube". Een teflon smeermiddel in druppelflesje.


 
Ik gebruik SB, werkt makkelijk, ketting is makkelijk schoon te maken. En geen gekraak of gepiep meer en mooie glimmende ketting

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jan 2006 01:17

Mijn KMC Gold draait nog steeds super!
Vandaag de KMC X10 Gold SL ketting (243gr niet ingekort) binnengekregen. De SL-versie had ik nog niet! Prachtig.
        
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 jan 2006 19:45

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Januari 2006
Mijn KMC Gold draait nog steeds super! Vandaag de KMC X10 Gold SL ketting (243gr niet ingekort) binnengekregen. De SL-versie had ik nog niet! Prachtig.

ja wrijf het er ook hier maar lekker in hoor.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 jan 2006 19:47

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 28 Januari 2006

ja wrijf het er ook hier maar lekker in hoor.

Lol.  Sorry voor m'n enthousiasme... that's me!! 't Is maar dat als er iemand via de zoekmachine (àls er eens iemand dat bezigt) ervaringsdeskundigen van zo'n ketting zoeken, of het gewicht willen, dat ze dat zo kunnen vinden!  
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie