Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

use alien

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 13 nov 2005 17:31

waar kan ik in belgie dit merk kopen , de zadelpennen zijn echt licht en ik vind ze mooi.
Iemand ervaring mee? of andere voorstellen +- 150 gr en niet al te duur

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 13 nov 2005 19:18

Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 13 November 2005

waar kan ik in belgie dit merk kopen , de zadelpennen zijn echt licht en ik vind ze mooi.Iemand ervaring mee? of andere voorstellen +- 150 gr en niet al te duur

denk dat je met dat gewicht geen betrouwbare zadelpen kan kopen voor weinig geld.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 13 nov 2005 20:19

kijk hier eens

zou dit niet betrouwbaar zijn?
met niet duur bedoel ik 100 - 150 euro

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 nov 2005 00:53

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 13 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 13 November 2005

waar kan ik in belgie dit merk kopen , de zadelpennen zijn echt licht en ik vind ze mooi.Iemand ervaring mee? of andere voorstellen +- 150 gr en niet al te duur

denk dat je met dat gewicht geen betrouwbare zadelpen kan kopen voor weinig geld.


Wtf?? Waarop baseer je deze uitspraak?
En of je dat kan. De USE Alien Carbon is een heel betrouwbare en mooie zadelpen. Jalabert reed z'n laatste seizoen volledig met deze zadelpen (had ze zelf gekocht en getest); krijgt ook zeer goede punten in tijdschriften als Le Cycle. Ik kocht ze ooit voor op m'n Trek, om die lichter te maken in combinatie met AX-Lightness zadel (andere ritten deed ik met andere zadel-zadelpen combo). Was er tevreden over en raadde ze dan ook aan bij 'n fietsmaat (zie foto van z'n fiets hieronder) die nu al meer dan 2 jaar met deze zadelpen rijdt; en hij is een stuk zwaarder dan ik. Echt stevig en heel betrouwbaar pennetje. Enig nadeel is dat de montage nogal wat prutsen is, maar eenmaal die in orde is het een droom van een lichtgewicht.
kHeb hem destijds gewogen en hij kwam met zadelpenkop en boutjes erbij exact op 148gr! Immens verschil met een Selcof pen die ik ooit woog: daar moest je 't hele bovenstuk eraf halen om binnen een marge van 5 overgewicht te blijven.
ndertussen rijd ik met Merckx-fietsen, en deze hebben een andere zadelpen diameter. Ik kan m'n superlichte USE dus niet gebruiken en ga 'm dan ook verkopen. Als Ridley86 geïnteresseerd is, mag ie me steeds mailen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 14 nov 2005 17:44

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 13 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 13 November 2005

waar kan ik in belgie dit merk kopen , de zadelpennen zijn echt licht en ik vind ze mooi.Iemand ervaring mee? of andere voorstellen +- 150 gr en niet al te duur

denk dat je met dat gewicht geen betrouwbare zadelpen kan kopen voor weinig geld.


Wtf?? Waarop baseer je deze uitspraak?
En of je dat kan. De USE Alien Carbon is een heel betrouwbare en mooie zadelpen. Jalabert reed z'n laatste seizoen volledig met deze zadelpen (had ze zelf gekocht en getest); krijgt ook zeer goede punten in tijdschriften als Le Cycle. Ik kocht ze ooit voor op m'n Trek, om die lichter te maken in combinatie met AX-Lightness zadel (andere ritten deed ik met andere zadel-zadelpen combo). Was er tevreden over en raadde ze dan ook aan bij 'n fietsmaat (zie foto van z'n fiets hieronder) die nu al meer dan 2 jaar met deze zadelpen rijdt; en hij is een stuk zwaarder dan ik. Echt stevig en heel betrouwbaar pennetje. Enig nadeel is dat de montage nogal wat prutsen is, maar eenmaal die in orde is het een droom van een lichtgewicht.
kHeb hem destijds gewogen en hij kwam met zadelpenkop en boutjes erbij exact op 148gr! Immens verschil met een Selcof pen die ik ooit woog: daar moest je 't hele bovenstuk eraf halen om binnen een marge van 5 overgewicht te blijven.
ndertussen rijd ik met Merckx-fietsen, en deze hebben een andere zadelpen diameter. Ik kan m'n superlichte USE dus niet gebruiken en ga 'm dan ook verkopen. Als Ridley86 geïnteresseerd is, mag ie me steeds mailen.


ik wist het niet zeker. eerst even lezen voordat je iets zegt jonge..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 nov 2005 18:01

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 14 November 2005

ik wist het niet zeker. eerst even lezen voordat je iets zegt jonge..


Je kreeg van de topic-opener alle gegevens, had maar te lezen en je "dacht" al te kunnen zeggen dat de USE Alien niet betrouwbaar was...  Idd even lezen en nadenken voor je iets schrijft doet goed.
Afgaande op wat ik hier 'ns in een topic gelezen heb, ken ik overigens nog een goedkope en betrouwbare zadelpen in deze gewichtsklasse: de Pazzaz.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 14 nov 2005 19:01

nog een bijvraagje, wat is het verschil tss een zadelpenklem voor carbon en een andere?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 nov 2005 19:13

Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 14 November 2005

nog een bijvraagje, wat is het verschil tss een zadelpenklem voor carbon en een andere?


Er zijn niet echt aparte zadelpenklemmen bij mijn weten. Wel is het zo dat carbon zadelpennen delicater zijn dan andere. Er zijn hierover enkele topics op dit forum. Mogelijkheden die ervoor zorgen dat er minder spanning op de carbon zadelpen komt (waardoor die minder eenvoudig zal breken) zijn ofwel je zadelpenklem omdraaien (dus met schroefje vooraan), ofwel een nieuw type zadelpenklem met schuine inkeping.
Ik heb goede ervaringen met deze klem van Campagnolo (ook andere merken hebben zo'n klemmen):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 14 nov 2005 21:02

In de praktijk maakt het weinig uit. Meestal draai ik de strop naar voren maar eigenlijk gaat het ook goed in de normale stand als je maar niet boven de 7 nm gaat.
Overigens heeft de Use een zeer dikke carbonwand en is niet superlicht maar wel heel sterk. Als gewichttuning zou je nog kunnen kiezen voor een 25.0 met een shim (win je nog eens 10-15 gram mee).

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 nov 2005 11:49

Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 15 November 2005

Casran,
weet jij het gewicht van die pazz zadelpen?
 
Ik wou zelf eigenlijk voor de Ritchey carbon gaan, positieve /negatieve ervaringen?


Kijk eens in deze topic:http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
165gr voor de Pazzaz zadelpen wordt daar gezegd.
 
De Ritchey WCS carbon zadelpen zou ook wel kwaliteit zijn hoor. Ik ken verschillende mensen die er mee rijden, probleemloos. TS-Biker heeft er ook eentje. Afwerking is prachtig. Een vriend van mij verkoopt de zijne; had hij vorig jaar in zijn Ridley teambike gestoken, maar rijdt volgend jaar met gesponsorde Time mét Time zadelpen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 nov 2005 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 15 November 2005

Casran,
weet jij het gewicht van die pazz zadelpen?
 
Ik wou zelf eigenlijk voor de Ritchey carbon gaan, positieve /negatieve ervaringen?



De Ritchey WCS carbon zadelpen zou ook wel kwaliteit zijn hoor. Ik ken verschillende mensen die er mee rijden, probleemloos. TS-Biker heeft er ook eentje. Afwerking is prachtig. Een vriend van mij verkoopt de zijne; had hij vorig jaar in zijn Ridley teambike gestoken, maar rijdt volgend jaar met gesponsorde Time mét Time zadelpen.


welke diameter ? welke prijs ?
misschien kan ik er wel wat mee

Plaats reactie