Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

use alien

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 nov 2005 13:53

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 16 November 2005

welke diameter ? welke prijs ?
misschien kan ik er wel wat mee


31.6 of 31.8mm denk ik. Prijs zou ik moeten navragen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 nov 2005 16:26

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 16 November 2005

welke diameter ? welke prijs ?
misschien kan ik er wel wat mee


31.6 of 31.8mm denk ik. Prijs zou ik moeten navragen.
 

is goe, mail maar even als je het weet...

funbiker
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2005 09:17

funbiker 20 nov 2005 12:29

use heeft pasbussen dus je kunt altijd je alien blijven gebruiken en tevens heeft use meerdere maten in alien. Heb op de bike motion gezien dat hij vernieuwd was niet meer maar met 1 bout schijnt nog beter te zijn. En ze hadden een nieuw model hoe die heet weet ik niet.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 nov 2005 18:09

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 November 2005

kHeb hem destijds gewogen en hij kwam met zadelpenkop en boutjes erbij exact op 148gr! Immens verschil met een Selcof pen die ik ooit woog: daar moest je 't hele bovenstuk eraf halen om binnen een marge van 5 overgewicht te blijven.


Hier even een foto ervan.Omdat ik niet meer met deze diameter rijd, mag de USE Alien weg. Ik heb reeds een kandidaat-koper die voorrang heeft; ziet hij er van af, dan komt ie wel in de "te koop"-sectie van het forum. Maar ter info even een foto van het exacte gewicht, onafgesneden, 241mm lang (carbongedeelte):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 20 nov 2005 18:59

kandidaat nr 2... ik wil hem anders wel kopen..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 nov 2005 01:48

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 20 November 2005

kandidaat nr 2... ik wil hem anders wel kopen..


Goed om weten. Als kandidaat 1 afziet van koop, contacteer ik je.
Ten behoeve van iedereen, de foto's die ik nog maakte:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 21 nov 2005 18:05

hoe zit het met de zadelpenklem? heb hier niet veel goeds over gehoord.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 nov 2005 18:15

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 21 November 2005

hoe zit het met de zadelpenklem? heb hier niet veel goeds over gehoord.


Je bedoelt waarschijnlijk de klem voor het zadel (die naast de pen ligt op de foto). Is bij de USE Alien idd iets meer werk dan bij een ander zadel.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 22 nov 2005 15:16

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 21 November 2005

hoe zit het met de zadelpenklem? heb hier niet veel goeds over gehoord.


Zie de discussies op roadbikereview.com.
Ik heb er zelf ook 1. Nog geen problemen gehad. Wel de montagevoorschriften aanhouden en niet achteraf de gebruiksaanwijzing lezen.

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 20 apr 2006 18:53

Helaas, na wat meer kilometers te hebben gemaakt (nu zo'n beetje 1000 kilometer) beginnen ook bij mij de bekende problemen: mijn zadelpen zakt naar constant naar beneden en ook het zadel zelf helt steeds weer achterover. Ik heb alles al gewoon al een paar keer opnieuw aangedraaid, maar nog zonder effect.
Heb nu een momentsleutel geleend en zal het nu met de spuitbushaarlaktruck en het gecontroleerd strakker draaien van de inbusbouten nog eens proberen. Zijn er al meer mede-forummers die hetzelfde hebben ondervonden (en opgelost)? Anders is-tie binnenkort te koop. Toch maar een Thomson Masterpiece? Jammer, want het is een mooie en superlichte pen.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 22 apr 2006 04:00

Quoten: Origineel geplaatst door 6:13 Freak op 20 April 2006


Helaas, na wat meer kilometers te hebben gemaakt (nu zo'n beetje 1000 kilometer) beginnen ook bij mij de bekende problemen: mijn zadelpen zakt naar constant naar beneden en ook het zadel zelf helt steeds weer achterover. Ik heb alles al gewoon al een paar keer opnieuw aangedraaid, maar nog zonder effect.
Heb nu een momentsleutel geleend en zal het nu met de spuitbushaarlaktruck en het gecontroleerd strakker draaien van de inbusbouten nog eens proberen. Zijn er al meer mede-forummers die hetzelfde hebben ondervonden (en opgelost)? Anders is-tie binnenkort te koop. Toch maar een Thomson Masterpiece? Jammer, want het is een mooie en superlichte pen.


Hoi,
Het beste middel dat ik ken is de Dynamic montagepasta die Tacx in de BNL verdeelt. Je mag gerust 1/3 minder aandraaimoment gebruiken dan normaal voorzien is. Wie zei dat je carbonnen onderdelen niet mag invetten??
Mocht de haarlak truuk niet baten kan je nog proberen met talkpoeder* en mocht ook dat niet helpen is er nog altijd het truukje met de afgesneden vinger van een latex handschoen die je over de pen heen schuift tot net onder waar ie uit de pijp komt. 
*De zitbuis aan de binnenzijde eerst wat vochtig maken, dan inwrijven met talkpoeder.
Ciao,  
 
Snobisme is een dure hobby...

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 22 apr 2006 22:23

Haarlak (of gewone autolak) werkt altijd! zeker in combinatie met het dynamic vet. Enkel als je zadelbuis niet de juiste maat heeft kan er een probleem ontstaan.
Wat betreft de zadelklemming: ook hier kun je het vet op gebruiken. In noodgeval kun je de nieuwe Cyclops klemming monteren (past op een Alien pen). Deze heeft maar 1 bout en funktioneerd een stuk beter.

Plaats reactie