Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

fiets in bestelwagen

pierdemier
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2006 19:24

pierdemier 31 jan 2006 19:34

Hallo, dit is mijn eerste post! Ik weet niet zeker of ik mijn vraag bij de juiste categorie gepost heb.
Ik heb sinds kort een bestelwagen (volkswagen transporter) en nu wil ik daar op één of andere manier mijn racefiets in vastmaken zodat hij niet beschadigd wordt tijdens het transport. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er doe-het-zelvers in de buurt? Iemand foto's?

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 31 jan 2006 20:20

Allereerst welkom op het forum.
Er is een heel handig aluminium railsje in de handel. Deze rails kun je op maat zagen (breedte van de auto bijvoorbeeld) en aan de vloer bevestigen (schroeven, klemmen, klitteband (velcro voor de Vlamingen)). In dit railsje kun je meerdere snelsluiters voor je voorwiel bevestigen waardoor de je fiets stabiel kunt vervoeren.
Mijn fiets is afgelopen zondag zo nog van mij thuis in Braschaat geraakt achter in een Renault Espace. Werkt prima. Een fietsvriend heeft zo'n systeem. Als je wilt kan ik vragen of hij een fotootje maakt dan kan ik die hier plaatsen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 31 jan 2006 20:33

ik zet hem gewoon compleet tegen de kant en haak hem vast met een snelbinder, ik bescherm hem met enkele doeken.Voordeel = supersnel in & uit, geen gekl**t met wiel uitnemen, snelspanners, etc.
Ik heb een opel vivaro
 

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 31 jan 2006 20:54

veel hebben ook een stang ter hoogte van de shifters waar je ze dan over kan hangen, wat mij betreft de meest praktische manier
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 31 jan 2006 21:46

Ik ga hierbij mee met de manier van TS. Dit voornamelijk daar het een busje betreft. Zelf heb ik een bestelwagen (dus een verhoogde station) en daarin heb ik zelf van hout een balk gemaakt met het spansysteem voor op een dakrail. Veel goedkoper dan zo'n compleet setje bij de fm, en werkt zeker zo goed.

pierdemier
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2006 19:24

pierdemier 01 feb 2006 14:43

Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik zoek een systeem dat verwijderd (of ingeklapt) kan worden want ik gebruik de bestelwagen ook voor andere doeleinden.
De fiets gewoon tegen de kant zetten doe ik nu ook al, maar af en toe slaat het voorwiel dan om en hangt de fiets schots en scheef in de snelbinders.
Zo'n rail lijkt me een goed idee, dan zitten de wielen al min of meer vast. Ophangen doe ik niet graag want dan slaat hij bij elke bocht tegen de wand.

Plaats reactie