Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sticker naam/bloedgroep

aart
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 feb 2006 03:03

aart 11 mar 2006 22:22

Kan iemand me vertellen waar je stickers of iets dergelijks me je naam en of bloedgroep om op je frame te plakken kunt laten maken?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 11 mar 2006 22:34

Is dat gangbaar dan?........Als er geen tijd meer is om je bloedgroep te bepalen (na een ongelukje) dat kan toch met 5-10 minuten bekend zijn hoor, krijg je gewoon O negatief bloed (dat kan nl iedereen ontvangen) Denk maar aan die kreten op ER:" 3 units neg, fast!) Affijn de fabrikant van de stickertjes wordt er in ieder geval beter van.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 11 mar 2006 23:13

Kleine nuancering; ik kan me er wel wat bij voorstellen als je irregulaire antistoffen in je bloed hebt, dan is dit fijn om te weten als je als trauma slachtoffer binnen komt, maar de enige plaats waar gekeken wordt bij een trauma patient is een sos polsbandje, een sos nekplaatje en evt een portemonaie. Op een stickertje op de fiets let echt niemand.

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 11 mar 2006 23:39

Quoten: Origineel geplaatst door Aart op 11 Maart 2006

Kan iemand me vertellen waar je stickers of iets dergelijks me je naam en of bloedgroep om op je frame te plakken kunt laten maken?

Gewoon met een Dymo labeltoestelletje zelf maken. In veel copycenters hebben ze er een.

aart
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 feb 2006 03:03

aart 12 mar 2006 03:13

Ik wil eigenlijk mijn fiets wat persoonlijker maken, en niet zo'n slordig Dymo stickertje (ik kan het ook in mijn lak krassen ) . Je ziet wel vaker dat een naam op een frame staat, maar dan wel strak en netjes.

Ik heb er dus geen diepere bedoelingen mee. In de rally-sport is het geloof ik verplicht, daar staan altijd namen EN bloedgroepen op de auto,s. Ik heb het ook op racefietsen gezien.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 12 mar 2006 12:49

Mijn persoonlijke gegevens staan op een sticker binnen in mijn helm. Verder ben je verplicht een ID bij je te hebben ( !!) en ook daarin kan je andere persoonlijke gegevens kwijt.
Op je frame zoiets zetten lijkt mij minder handig. Bij verkoop of even uitlenen ( nwaarschijnlijk, maar het zou kunnen) dan kan een verkeerde bloedgroep aanduiding minder leuke gevolgen hebben bij een ongeval.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 12 mar 2006 23:07

In de helm die dan nog op het slachtoffer zit is al weer iets berouwbaarder.
Maar om eerlijk te zijn als ik een slachtoffer bloed moet geven waarvan ik van de ambulanceverpleegkundige heb gehoord dat op z'n helm of fiets Bpositief stond, dan krijgt deze patient van mij absoluut GEEN (niet gecontroleerd/gekruist) Bpos bloed krijgt. Het risico dat fiets of helm, zoals al door iemand geopperd, geleend is is aanwezig en dus geef ik dan lekker O negatief bloed. Maar nogmaals 99 van de 100 keer is er zat tijd om een bloedgroep te bepalen. Maar je fiets of helm opleuken mag natuurlijk altijd.
PS dat kruisen is een laatste maar nuttige controle; ze gooien wat bloed van patient bij het donor bloed en gaan kijken of het klonterd. Dit duurt echter een minuut of 10 dacht ik. Als daar dus geen tijd meer voor is krijg je neg bloed (Dat kan iedereen ontvangen, echter heb je wat afwijkende antistoffen, wat niet vaak voorkomt, dan heb je pech) Dus O neg. kan in principe iedereen ontvangen en dat geven we ook in geval van nood. Elke andere bloedgroep wordt pas gegeven nadat je zeker weet wat de bloedgroep van de patient is en dat wordt gemeten door bloedafname op dat moment.

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 13 mar 2006 09:37

Zo'n ketting die militairen altijd om hebben kan je toch gewoon ook bij een dump zaak laten maken.
Ik fiets zelf namelijk altijd zonder ID (neem gewoon mijn rijbewijs of paspoort niet mee met fietsen). Eerst had ik wel altijd een papiertje met gegevens in mijn zadeltas maar door vocht vergaat dat gewoon. Heeft iemand een idee waar die kettingen gemaakt kunnen worden? 
M@zzel

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 13 mar 2006 11:14

In een ziekenhuis wordt altijd een bloedtest gedaan en negeert men elke dogtag of wat dan ook. Stel je voor dat je een fiets leent van een ander met een sticker waarop de bloedgroep van de eigenaar staat, dan een ongeluk kijgt en dat je dan verkeerd bloed zou krijgen...

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 13 mar 2006 11:51

Met alvast excuses voor het on-topic zijn:
Kijk eens op www.superletters.nl
Daar kun je alles krijgen aan plakletters wat je maar wilt (en ik heb absoluut geen zakelijke noch enig andere relatie met dit bedrijfje)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

aart
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 feb 2006 03:03

aart 13 mar 2006 14:01

@Niklas2,

Hé das tof! precies wat ik bedoel.

Thanks,

Aart

ben1951
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:49

ben1951 13 mar 2006 22:10

Quoten: Origineel geplaatst door Fast4ward op 13 Maart 2006


Zo'n ketting die militairen altijd om hebben kan je toch gewoon ook bij een dump zaak laten maken.
Ik fiets zelf namelijk altijd zonder ID (neem gewoon mijn rijbewijs of paspoort niet mee met fietsen). Eerst had ik wel altijd een papiertje met gegevens in mijn zadeltas maar door vocht vergaat dat gewoon. Heeft iemand een idee waar die kettingen gemaakt kunnen worden? 

Plaats reactie